Karlskrona

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Spoox skrev:
2169672 Tjenare allihop.

klampar in här och lånar eran "tråd". bor själv här i karlskrona, därför jag skriver här.
det är så att jag står i ett litet dilemma. Ska som sagt va köpa min första egna hoj. och det är kommit så långt att jag ska bestämma mig mellan 2 hojar:

Alt 1: "Yamaha R1 -04" 1200 mil, halvslitna bandäck på. ett hyfsat fräscht par bandäck till har jag fått med på köpet (prutat mig till) för övrigt helt orginal! 1000 mila service gjord.

Alt 2: "Yamaha R1 -05" 800 mil, framdäck inte bytt men fortfarande fint. bakdäck precis bytt, inte ens kört på de. orginal förut om en mörkare tonad ruta fram (samt lite högre profil på den tydligen) 1000 mila service ska snart göras dessutom.

grejen är sen att 04an är 2500 billigare (inga pengar att bråka om) men däremot ska 1000 mila servicen snart göras på 05an ju. vad går den på? vad kan den kosta?
Finns det sen dessutom någon skillnad mellan 04an och 05an? (är inte man nog att reda ut de)
Vilken ska man köra på?
Någon som har lust att hjälpa mig med detta? är som sagt va inte expert på sporthojar än. men har förstått att det finns en och annan kunnig här..

Tack på förhand :Bugar
Född 84 och förstahojen kommer bli en 04 eller 05 R1. Ja du... kolla blocket annars finns ju en hel del. Ring Oves motor å kolla vad en service kostar så vet du... lycka till mä köpet.

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
hittebarn skrev:
2169765 Född 84 och förstahojen kommer bli en 04 eller 05 R1. Ja du... kolla blocket annars finns ju en hel del. Ring Oves motor å kolla vad en service kostar så vet du... lycka till mä köpet.

hmm, något fel på att man "bara är 22 år" å är sugen på en r1 04-05? :va
grejen var inte att jag behövde hitta en. Jag har 2 st och en av dem ska de bli, frågan är bara vilken? och för att göra valet lättare så bad jag om tips här i och med att vissa här äger/har ägt r1:eek:r av den/de årsmodellen så kanske de kunde ge värdefulla tips. Eller om någon annan kanske hade värdefull information som man bör tänka på angående respektive modell..

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Spoox skrev:
2169807 hmm, något fel på att man "bara är 22 år" å är sugen på en r1 04-05? :va
grejen var inte att jag behövde hitta en. Jag har 2 st och en av dem ska de bli, frågan är bara vilken? och för att göra valet lättare så bad jag om tips här i och med att vissa här äger/har ägt r1:eek:r av den/de årsmodellen så kanske de kunde ge värdefulla tips. Eller om någon annan kanske hade värdefull information som man bör tänka på angående respektive modell..

Nädå kamrat, du kan vara 122år om det ska vara som så. Trevligt med lite nytt i stan, sök på medlemmar här å skriv R1 -04 samt -05 så ser du vilka som har dom hojarna, kolla om dom varit inloggade på länge å dra iväg ett PM till dom med dina frågor. :banana

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Spoox skrev:
2169672 Tjenare allihop.

klampar in här och lånar eran "tråd". bor själv här i karlskrona, därför jag skriver här.
det är så att jag står i ett litet dilemma. Ska som sagt va köpa min första egna hoj. och det är kommit så långt att jag ska bestämma mig mellan 2 hojar:

Alt 1: "Yamaha R1 -04" 1200 mil, halvslitna bandäck på. ett hyfsat fräscht par bandäck till har jag fått med på köpet (prutat mig till) för övrigt helt orginal! 1000 mila service gjord.

Alt 2: "Yamaha R1 -05" 800 mil, framdäck inte bytt men fortfarande fint. bakdäck precis bytt, inte ens kört på de. orginal förut om en mörkare tonad ruta fram (samt lite högre profil på den tydligen) 1000 mila service ska snart göras dessutom.

grejen är sen att 04an är 2500 billigare (inga pengar att bråka om) men däremot ska 1000 mila servicen snart göras på 05an ju. vad går den på? vad kan den kosta?
Finns det sen dessutom någon skillnad mellan 04an och 05an? (är inte man nog att reda ut de)
Vilken ska man köra på?
Någon som har lust att hjälpa mig med detta? är som sagt va inte expert på sporthojar än. men har förstått att det finns en och annan kunnig här..

Själv hade jag köpt 05:an, om det är några förändringar så brukar de vara till det bättre..? Inte sant?
Sen när det är dax för försäljning så är den ett år nyare, vilket borde betyda att du kan få ut en liten slant mer för den...
04:an lär ju vara närmre en "stor" service än 05:an? 1000 mila brukar inte vara så stor?

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
råder dig til att söka på forumet.sett rätt många trådar om just "vilken e bäst" trådar.det gjorde jag när jag bytte....tror iofs inte att du blir besviken på någon av dom.jag tittar mycket på hur högt försäkr ligger.de e jävligt snygga (hatar att erkänna det :D ).titta på chirres i forumet.hoppas du hittar det du söker.... :yoparty

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Evert skrev:
2170300 Själv hade jag köpt 05:an, om det är några förändringar så brukar de vara till det bättre..? Inte sant?
Sen när det är dax för försäljning så är den ett år nyare, vilket borde betyda att du kan få ut en liten slant mer för den...
04:an lär ju vara närmre en "stor" service än 05:an? 1000 mila brukar inte vara så stor?

men om jag inte mins helt fel eller vet helt fel så är väll inte nästa stora service förän vid 4000 mil på r1:eek:rna..?
eller kör man någon annan där emellan...?

bamsefar skrev:
2170319 råder dig til att söka på forumet.sett rätt många trådar om just "vilken e bäst" trådar.det gjorde jag när jag bytte....tror iofs inte att du blir besviken på någon av dom.jag tittar mycket på hur högt försäkr ligger.de e jävligt snygga (hatar att erkänna det :D ).titta på chirres i forumet.hoppas du hittar det du söker.... :yoparty

hehe ne, besviken lär man väll knappast bli. har "väntat" ett tag på detta nu så :hihi
jo har lagt märke till chirres hoj, inte helt fel :yoparty får spana in i hans forum då.
ska göra lite samtal idag så får vi se vart de slutar.

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Spoox skrev:
2170365 men om jag inte mins helt fel eller vet helt fel så är väll inte nästa stora service förän vid 4000 mil på r1:eek:rna..?
eller kör man någon annan där emellan...?

Så är det kanske? Jag vet inte.. :)

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
spinnanders skrev:
2171257 Du gör service på 2000 mil oxå

Var har du varit idag? Utb eller?

Spoox skrev:
2169672 Tjenare allihop.

Vilken ska man köra på?

Jag hade nog satsat på -05 Rettan iaf. Som nån sa här innan så har du ett bättre läge när det nån gång är dax att byta eller sälja.
Några direkta uppdateringar från -04 till -05 tror jag inte det är. Möjligtvis några små.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
hittebarn skrev:
2170259 Nädå kamrat, du kan vara 122år om det ska vara som så. Trevligt med lite nytt i stan, sök på medlemmar här å skriv R1 -04 samt -05 så ser du vilka som har dom hojarna, kolla om dom varit inloggade på länge å dra iväg ett PM till dom med dina frågor. :banana

yes, har spanat runt lite och kollat av allt nu.. 04 an är struken.. så nu står det mellan 05an eller en flång ny 05a :D (allt beror på vad som är mest ekonomsikt.. har fått ett pris på 102.000 för en 05, känns som ganska bra...??

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Spoox skrev:
2171817 yes, har spanat runt lite och kollat av allt nu.. 04 an är struken.. så nu står det mellan 05an eller en flång ny 05a :D (allt beror på vad som är mest ekonomsikt.. har fått ett pris på 102.000 för en 05, känns som ganska bra...??

102.000:- för en "flång ny" Retta låter som ett bra pris! :tummenupp
Bara att slå till nu.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Lobo Gixxer skrev:
2171892 102.000:- för en "flång ny" Retta låter som ett bra pris! :tummenupp
Bara att slå till nu.

ja d känns verkligen som, speciellt eftersom bästapris jag fått tidigare varit 117.900
Någon här för övrigt som har fått sig en uppfattning av denhär killen. http://www.blocket.se/vi/7801647.htm?ca=22_s .?? har snackat lite med honom och han verkar helt seriös (sen är han ju dock inte svensk, men har inget emot "invandrare" heller så :rolleyes: ) grejen är ju att han lämnar bara 2 års garanti på hojen vilket man alltid tydligen får ifrån generalagenten som han sa...
Någon som vet hur han får allt att hänga ihop och kan sälja en fullt körklar R1 -06 orginal med 2 års garanti för 98.000??

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Spoox skrev:
2172165 ja d känns verkligen som, speciellt eftersom bästapris jag fått tidigare varit 117.900
Någon här för övrigt som har fått sig en uppfattning av denhär killen. http://www.blocket.se/vi/7801647.htm?ca=22_s .?? har snackat lite med honom och han verkar helt seriös (sen är han ju dock inte svensk, men har inget emot "invandrare" heller så :rolleyes: ) grejen är ju att han lämnar bara 2 års garanti på hojen vilket man alltid tydligen får ifrån generalagenten som han sa...
Någon som vet hur han får allt att hänga ihop och kan sälja en fullt körklar R1 -06 orginal med 2 års garanti för 98.000??
Den annonsen är ju bara ram, motor och lite elektronik. Gaffel, sving med mera är ju bortplockat.... :va

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Da Fris skrev:
2172203 Den annonsen är ju bara ram, motor och lite elektronik. Gaffel, sving med mera är ju bortplockat.... :va

ja men läser du längre ner så ser du även att för 25.000 så får du resterande delar till vad som krävs för att få en komplett r1 orginal, samt för 3000 så skruvar han ihop den åt dig..
om man vill ha öhlins grejer och sp optik så kostar de 35000 och motivlackad hoj 3000 extra...

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Spoox skrev:
2172255 ja men läser du längre ner så ser du även att för 25.000 så får du resterande delar till vad som krävs för att få en komplett r1 orginal, samt för 3000 så skruvar han ihop den åt dig..
om man vill ha öhlins grejer och sp optik så kostar de 35000 och motivlackad hoj 3000 extra...

Tror den har varit uppe innan, men skulle vara reko sägs det.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
hittebarn skrev:
2172378 Tror den har varit uppe innan, men skulle vara reko sägs det.

ja den har legat ute hela tiden, samma som finns kvar tror jag.. men har set att det har diskuterats lite runt den.. men i och med att de blir en import hoj (antar jag) så sjunker den ju lite i andra hands värde...
men den med sp optiken och öhlins gaffeln hade inte suttit fel..
aja, tack för hjälpen från alla så länge, har 2 hojar jag ska bestämma mig mellan nu... nästa vecka vet jag vilken det blev och då kommer man nog att synas ute på vägarna runt karlskrona... :rofl

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
Spoox skrev:
2172567 ja den har legat ute hela tiden, samma som finns kvar tror jag.. men har set att det har diskuterats lite runt den.. men i och med att de blir en import hoj (antar jag) så sjunker den ju lite i andra hands värde...
men den med sp optiken och öhlins gaffeln hade inte suttit fel..
aja, tack för hjälpen från alla så länge, har 2 hojar jag ska bestämma mig mellan nu... nästa vecka vet jag vilken det blev och då kommer man nog att synas ute på vägarna runt karlskrona... :rofl
Har du kört mycke hoj innan, isf vad för hoj (ar)

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
spinnanders skrev:
2173099 Har du kört mycke hoj innan, isf vad för hoj (ar)

Nej har inte alls kört "mycket förut" tog kortet på en gsx 750. kört någon polares r6a på bana och busat med 250i i skogen men inte mer än så
(även fått testa en r1 -01 några gånger)

edit: så visst kanske lite dumt enligt vissa att "börja" med en R1a, men va fan. man ska ju "lära" sig någon gång och man vill ju inte köra ful hoj :gnissla

Last edited:

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
Spoox skrev:
2173165 Nej har inte alls kört "mycket förut" tog kortet på en gsx 750. kört någon polares r6a på bana och busat med 250i i skogen men inte mer än så
(även fått testa en r1 -01 några gånger)

edit: så visst kanske lite dumt enligt vissa att "börja" med en R1a, men va fan. man ska ju "lära" sig någon gång och man vill ju inte köra ful hoj :gnissla
Tycker inte det är dumt, det är manligt att köra tyyysen cc, resten är för mesar o damer :rofl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...