2169672 Tjenare allihop.
klampar in här och lånar eran "tråd". bor själv här i karlskrona, därför jag skriver här.
det är så att jag står i ett litet dilemma. Ska som sagt va köpa min första egna hoj. och det är kommit så långt att jag ska bestämma mig mellan 2 hojar:
Alt 1: "Yamaha R1 -04" 1200 mil, halvslitna bandäck på. ett hyfsat fräscht par bandäck till har jag fått med på köpet (prutat mig till) för övrigt helt orginal! 1000 mila service gjord.
Alt 2: "Yamaha R1 -05" 800 mil, framdäck inte bytt men fortfarande fint. bakdäck precis bytt, inte ens kört på de. orginal förut om en mörkare tonad ruta fram (samt lite högre profil på den tydligen) 1000 mila service ska snart göras dessutom.
grejen är sen att 04an är 2500 billigare (inga pengar att bråka om) men däremot ska 1000 mila servicen snart göras på 05an ju. vad går den på? vad kan den kosta?
Finns det sen dessutom någon skillnad mellan 04an och 05an? (är inte man nog att reda ut de)
Vilken ska man köra på?
Någon som har lust att hjälpa mig med detta? är som sagt va inte expert på sporthojar än. men har förstått att det finns en och annan kunnig här..
Tack på förhand