Karlskrona

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Da Fris skrev:
2250924 Jotack, snackade med en kompis idag som är aspirant, han är numera på trafiken sa han med ett fett flin..... :D

Idag hade de haft en kille på andra körbanan som de klockat till 129km/h inbromsande på 70-sträckan som dessutom valt att byta fil, växla ner två kugg och avlägsna sig när snuten bytte körbana....... en kille med blå motorcykel, grå/blått ställ och gråaktig hjälm......
Spoox, bamse ...... ni har ögonen på er...... :D

Han sa vidare att trafiken är grymt prioriterade i år, från och med nästa år kommer Blekinges alla 6st MC-hojar vara bemannade när folket är klara med sin utbildning.....

När jag trodde att de bara var ute för att visa närvaro nu så här ibörjan av säsongen sa han att det kommer att fortsätta så här...

Trafikarna i stan hade oxå tydligen minnen som en granitsten, vissa som ofta körde som idoiter kommer inte klara sig med en varning om de blir stannade, det var trafikarna säkra på.... :D

Kommer nog bli en skoj sommar detta....... han sa att om vi är trevliga är oxå trafikarna det, börjar man käfta kan man ge sig fan på att få böter....

hehe 129, ne de kan inte ha varit jag. :tungan
grått/blått skinnställ.. nepp inte jag heller.. har inte kört med stället på över en vecka, dessutom så har jag blå hjälm :4skrika

Spoox skrev:
2251791 hehe 129, ne de kan inte ha varit jag. :tungan
grått/blått skinnställ.. nepp inte jag heller.. har inte kört med stället på över en vecka, dessutom så har jag blå hjälm :4skrika

Edit: de är tydligen någon mer i stan med blå hoj och blått ställ nu för tiden hörde jag alldeles nyss, vem e de?? (svårt att veta kanske när jag inte fick reda på vad de var för någon hoj, "en sådan där snabb hoj var de" :D )

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Brukar åka ner till Karlskrona då och då för att hälsa på syrran ute i Hässlegården. ( Brukar därför tjyvläsa lite i denna tråden för att se om det står något nyttigt)

Kör en väldigt blå mc med blå hjälm :hihi

Var nere på Trossö och kikade runt lite igår i samband med besöket i "Staun"

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
J.Porta skrev:
2251825 Brukar åka ner till Karlskrona då och då för att hälsa på syrran ute i Hässlegården. ( Brukar därför tjyvläsa lite i denna tråden för att se om det står något nyttigt)

Kör en väldigt blå mc med blå hjälm :hihi

Var nere på Trossö och kikade runt lite igår i samband med besöket i "Staun"

Har du möjligtvis ett blått/grått skinnställe med? eller ev grått på hjälmen? :tungan

:gnissla

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Spoox skrev:
2251845 Har du möjligtvis ett blått/grått skinnställe med? eller ev grått på hjälmen? :tungan

:gnissla

Nja, ibland så ryker det på en jacka ovanpå som är blå ( posör, posör
:rodnar )

Har en bild men det är en cap så kvaliten är sådär.....

Är ju en del vitt/grått i hjälmen ändå :rofl

Bifogat

• stopSH.jpg
    stopSH.jpg
    55.4 KB · Visningar: 240

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
J.Porta skrev:
2251894 Nja, ibland så ryker det på en jacka ovanpå som är blå ( posör, posör
:rodnar )

Har en bild men det är en cap så kvaliten är sådär.....

Är ju en del vitt/grått i hjälmen ändå :rofl

aa, haha, aa, "Idag hade de haft en kille på andra körbanan som de klockat till 129km/h inbromsande på 70-sträckan som dessutom valt att byta fil, växla ner två kugg och avlägsna sig när snuten bytte körbana....... en kille med blå motorcykel, grå/blått ställ och gråaktig hjälm......
Spoox, bamse ...... ni har ögonen på er...... "
kan de möjligtvis ha varit du? :D
hehe, :rofl

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Spoox skrev:
2251902 aa, haha, aa, "Idag hade de haft en kille på andra körbanan som de klockat till 129km/h inbromsande på 70-sträckan som dessutom valt att byta fil, växla ner två kugg och avlägsna sig när snuten bytte körbana....... en kille med blå motorcykel, grå/blått ställ och gråaktig hjälm......
Spoox, bamse ...... ni har ögonen på er...... "
kan de möjligtvis ha varit du? :D
hehe, :rofl

Nix, isåfall var jag både blind och döv när det hände.
Du får konspirera vidare.

:hihi

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
J.Porta skrev:
2251911 Nix, isåfall var jag både blind och döv när det hände.
Du får konspirera vidare.

:hihi

hahah, konspirarer inget alls, bara spekulerar.. finns inte så många med blå hoj här över huvud taget. :confused:

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
Det kan ha varit den galne Litauen :va
Blå/vit gixxer o sket.....

Precis :dummer

Kör nog över honom nästa gång........... :nicka

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Botte skrev:
2251996 Det kan ha varit den galne Litauen :va
Blå/vit gixxer o sket.....

Precis :dummer

Kör nog över honom nästa gång........... :nicka

Ha ha! Låter som du gillar killen. :D

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Lobo Gixxer skrev:
2253142 Ha ha! Låter som du gillar killen. :D

Mötte denna omtalade Litauen idag på väg hem från kalmar (han på väg mot kalmar)
(samma färd som jag oxå blev stoppad av lagens långa arm och fick ställa upp med lite sponsor pengar, suck)

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Spoox skrev:
2255432 Mötte denna omtalade Litauen idag på väg hem från kalmar (han på väg mot kalmar)
(samma färd som jag oxå blev stoppad av lagens långa arm och fick ställa upp med lite sponsor pengar, suck)
jasså .. blev det väldigt dyrt ???

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Instabil skrev:
2255488 jasså .. blev det väldigt dyrt ???
400 spän för saknad av skylt.. + flyg besiktning så stnnar de mig en gång till "inom rimlig tid" så är de bara att åka och besikta om den.. sen hade vi en lång diskusion om huruvida fler kommer stanna för polisen eller inte om böterna höjs från 400 - 2000 osv, + att han ansåg att alla som kör utan skylt gör de för att man inte ska kunna identifiera dom och för att de vill kunan köra som busar, varpå jag påstod att de flesta plockar nog bort den av estetiska skäl å inte för att kunna busköra, de som vill köra ifrån snyyten de gör de sa jag, då blev han putt och började kolla hela hojen (då han sa att han skulle köra en flyg besiktning på den).. tragiska de där...

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
ja men det var ju inte såå farligt då ju :pannkyss.

Vad det gäller avsaknad av skyllt av estetiska skäl så måste jag säga att åka hoj är en extrem materialsport, man kan inte bara köra hoj man måste se snygg ut också .. :3freak

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Kalla mig kärring men vem fan ser bakstänkan själv när man kör sin hoj....... posööööörvarning är vad det är......... det går att bygga snyggt och även vara laglig...... gnällspikar hänvisas till PM, övriga kan skriva i tråden......

Bifogat

• P5200015.jpg
    P5200015.jpg
    124.4 KB · Visningar: 53

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
Da Fris skrev:
2257269 Kalla mig kärring men vem fan ser bakstänkan själv när man kör sin hoj....... posööööörvarning är vad det är......... det går att bygga snyggt och även vara laglig...... gnällspikar hänvisas till PM, övriga kan skriva i tråden......
Haha Frisen, ibland så gillar man att att köra utan skylten, snyggt med ett cleant friskt arsele, om du förstår vad jag menar, ska snart fixa ett...
Till nåt annat, kunde bara fixa 2/5 rullar silvertape till resan, men faan det måste ju räcka tycker man ju, det är ju minst 20 meter på varje rulle, alla ska väl inte klota hopas jag...

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Instabil skrev:
2256931 ja men det var ju inte såå farligt då ju :pannkyss.

Vad det gäller avsaknad av skyllt av estetiska skäl så måste jag säga att åka hoj är en extrem materialsport, man kan inte bara köra hoj man måste se snygg ut också .. :3freak

precis, först och främst ska de se bra ut :rofl

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
spinnanders skrev:
2257290 Haha Frisen, ibland så gillar man att att köra utan skylten, snyggt med ett cleant friskt arsele, om du förstår vad jag menar, ska snart fixa ett...
Till nåt annat, kunde bara fixa 2/5 rullar silvertape till resan, men faan det måste ju räcka tycker man ju, det är ju minst 20 meter på varje rulle, alla ska väl inte klota hopas jag...
Jag har nog en rulle liggandes på jobbet och jag tyckte Mr Burns svamlade om att han skulle ta med en oxå.....

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha