Karlskrona

Pållen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Da Fris skrev:
Funkar tyvärr inte att få upp hojen mer än cirka en dm när man måste slå av vid 5000. Detta beror enbart på min bristande teknik då det enligt tidigare talare konstaterades att jag hade för klibbiga däck på suckan som ej lämnade underlaget what so ever.... :D Kan ha med mig att göra, hojen skriker efter att köras på max ett hjul i taget, det bara skriker körglädje om henne så fort man närmar sig garaget.

Nya pipor kommer som det ser ut nu till första service då de även ska få jobba lite med mappningen då det är lite digitalt idag, mycket av/på vid körning i stadstrafik.......

På tal om hojen så kommer troligtvis hon och jag umgås på söndag under dagen om vädret tillåter. Numera får jag varva 5000 vilket ger ungefär 80 mph så så mycket bromskloss är jag inte om någon är sugen på en lite runda på söndag......... Det enda krav jag har är att turen går på kurviga, varierande vägar för bästa inkörning... :tummenupp

Fy fan vad du skriver gott Friiiiiiisss!!!!!
(Det är jag Lobo som kritar i Pållens namn... ) Vi sitter å dekalar hans hoj "miss i nassen"... he he he !

Å föresten??? E ni inte uppe än???? Jau å Pållen e uppe än..... *asg*

Jag häftade fast ett eller två häftstift i Pållens arm för ett tag sen (standard på fester...) AJ!!! sa han, men det sket jag i....film finns om nån är intressead....

Det luktar avgaser här... Pållen försöker gasa ihjäl mig som en hamster...
Hojen står inne i vardagsrummet. Bilder finns.

Ha´t gött era sömntutor önskar Lobo Gixxer å Pållen.

Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Lite bilder är nu tagna på kärleken, kvaliten är väl sådär men det skyller jag rakt av på farsans kamera.... :tungan

Bifogat

• PICT0899.jpg
    PICT0899.jpg
    129.2 KB · Visningar: 46
  • PICT0901.jpg
    PICT0901.jpg
    136.6 KB · Visningar: 45
  • PICT0902.jpg
    PICT0902.jpg
    127.3 KB · Visningar: 42
  • PICT0906.jpg
    PICT0906.jpg
    131.2 KB · Visningar: 46

mrBandit

S.M.R.
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Gixxer 1000 -04
Da Fris skrev:
Funkar tyvärr inte att få upp hojen mer än cirka en dm när man måste slå av vid 5000. Detta beror enbart på min bristande teknik då det enligt tidigare talare konstaterades att jag hade för klibbiga däck på suckan som ej lämnade underlaget what so ever.... :D Kan ha med mig att göra, hojen skriker efter att köras på max ett hjul i taget, det bara skriker körglädje om henne så fort man närmar sig garaget.

Nya pipor kommer som det ser ut nu till första service då de även ska få jobba lite med mappningen då det är lite digitalt idag, mycket av/på vid körning i stadstrafik.......

På tal om hojen så kommer troligtvis hon och jag umgås på söndag under dagen om vädret tillåter. Numera får jag varva 5000 vilket ger ungefär 80 mph så så mycket bromskloss är jag inte om någon är sugen på en lite runda på söndag......... Det enda krav jag har är att turen går på kurviga, varierande vägar för bästa inkörning... :tummenupp
Är det uppehåll så kör vi på söndag, då kan man ju få se några feta stoppisar från 80 mph! :tummenupp (helt oberoende av varvtal!) För du behöll väl "klibbdäcket" från Gixxern?? :D :D :D

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
HILL skrev:
grym hoj, det är bara att gratta :tummenupp :Bugar
Tackar mjukost..... :D

mrBandit skrev:
Är det uppehåll så kör vi på söndag, då kan man ju få se några feta stoppisar från 80 mph! :tummenupp (helt oberoende av varvtal!) För du behöll väl "klibbdäcket" från Gixxern?? :D :D :D
Näääää, jag skickade med alla däcken jag hade och köpte sedan upp mig på ett set slicks och ett set vanliga, allt för att bli av med klibbdäcken.... :rolleyes: .Självklart blir det körning imorgon om väderguden är med oss........ Bara jag är hemma till 16 då HSB har bestämt sig för att gå på handboll. Med andra ord får man sätta videon på inspelning imorgon så att lilleman och jag kan kolla MotoGP när vi är själva.... :tummenupp

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Så pojkar, nu har man hittat vilken julklapp ni kan få skramla ihop till. Mottages mycket tacksamt inom en snar framtid.... :hihi

Bifogat

• BFflatnoseEvo3.jpg
    BFflatnoseEvo3.jpg
    112.8 KB · Visningar: 44
  • HI_05STc.jpg
    HI_05STc.jpg
    75.4 KB · Visningar: 45

mike_bike

Långsam
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Inte längre.
Ganska ny på forumet, Jag skulle kunna vara intresserad av att köra imorgon om de är okej och om vädret tillåter. Ingen kung på att köra men tycker det är roligt ändå. :rodnar

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Da Fris skrev:
Så pojkar, nu har man hittat vilken julklapp ni kan få skramla ihop till. Mottages mycket tacksamt inom en snar framtid.... :hihi

du tar väl bort regplåtshållaren :va

utan den så kan du göra klockan 1230 bakslangeåkningar :yoparty :yoparty

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Blir det någon körning idag grabbar? Jag kommer att köra en sväng, är det någon som är sugen att hänga på? Tiden spelar ingen roll, bara jag är hemma till 16...

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Jag kommer att köra nu en sväng till mamma och pappa för att lämna ett papper. Kommer att vara vid Glassiären kl 1330 för den som vill åka en sväng...... :yoparty Kom igen nu grabbar, det är grymt fint väder ute. Jag spelar in 250cc och MotoGP om det är där skon klämmer... :tummenupp

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
onekligen väder till å brumma.... ingen som vill köpa en monitor?? 20" för 1000kr... tror d e en 20" den mäter 49cm på diagonalen över bildytan så att säga. en "vanlig" monitor...

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Tack för turen idag grabbar... :tummenupp Grymt trevliga vägar du vet om Benny. Misstänker att vi inte kommer köra mer denna säsong utan numera får inrikta oss på "Beach 2006"....... :D

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Om nu börjar få tråkigt i höstmörkret kan ni göra som jag gör just nu. Av någon skum anledning surfade jag in på denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=99538
och sedan skrattade jag mig fördärvad. Tråden börjar lite trögt men efter någon sida sniffar nån upp ett hästforum och något av det mest bisarra jag har läst börjar dyka upp på skärmen.
Tråden på www.bukefalos.com om intimpiercing och gruppsex är något av det mest överraskande jag har läst, trodde brudar som höll till i stallet bara sysslade med hästar.
För er som inte ser det roliga i detta ÄNNU kan jag tipsa om att de lägger ut bilder på sina piercingar oxå.... :tummenupp

Seså grabbar, stäng ute damerna från datorerna nu några timmar, se till att ha ett gäng öl på kylning och börja underhållas..... :hihi

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Da Fris skrev:
Lite bilder är nu tagna på kärleken, kvaliten är väl sådär men det skyller jag rakt av på farsans kamera.... :tungan

Attans! Den är FET :yoparty

Farsans kamera verkar det inte vara nåt direkt fel på.... :tummenupp

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ha ha!! Nu har jag åxå BREDBAND här uti bushen!!!!
WEEEEEEEEE!!!!!!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...