Bara för att vara snäll bjuder jag på denna amatörtabbe.......
Drar ut till morsan och farsan i eftermiddag efter det att damen kommit hem och övertagit ansvaret för den lille...
Stridsplanen är att skrota original backspeglar och byte av bakblinkers. Anledningen till att byta backspeglar är så enkel att jag tycker det är tråkigt att hela tiden bara se mina armbågar.
Byte av blinkers nödvändig då den högra har spruckit då den ligger lite högt och därför varit i vägen för utblåset....
Uppenbarligen är det j-vligt bra blås i Jardineburkarna....
Börjat med att skruva av backspeglarna...... Inser efter 10 minuters letande i garaget att det inte finns en skruv som passar för att hålla bromsvätskebehållaren på plats. Detta löses spontant med två buntband. En tripp till Järnia imorgon blir bra........ Fulmek ROCKAR....
Efter att dragit fast backspeglarna är det dags att byta blinkers. Eftersom jag redan moddat bakänden lite får jag bita i det sura äpplet och riva ALLT samt koppla loss alla kablar för att dra dit det nya.....
Väl av med allt inser jag att de nya blinkersanslutningarna kräver 10mm hål och de gamla bara 7mm.....
Fram med borrmaskinen och börjar glatt borra upp de gamla hålen....... tror jag
Farsans alla tre 10mm borr visar sig vara slöare än vad mina vpl var i onsdags när vi hade fältdygn........ f-n vilken tid det tog.....
Tre mindre bränder senare pga överhettat borr är hålen 10mm...
Tro nu inte att anslutningarna är av "Plug and play"-typ...
Näha, fram med kabeltången och en sockerbit......
Till slut sitter allt på plats med hjälp av 2m silvertejp som skydd för väta och grus. Som sagt, fulmek ROCKAR åter igen....
Tänker starta hojen för att se att allt funkar som det är tänkt....
Va f-n, vrider om nyckeln och det enda som fungerar är lyset....
Kontrollerar alla kopplingar, säkringar, sladdar från batteriet och övrigt jag kan komma på..... Inget hjälper.
Efter 15 minuters svärande råkar jag se att jag slagit av dödaren när jag monterat backspeglarna.....
Kan ju säga att jag inte var så nöjd med mig själv just då.......
Eftersom jag redan nu var över en timme försenad parkerade jag hojen utanför lägenheten där den kommer att få spendera nattsömnen. Tråkigt nog bor man mitt emot ett utpräglat studenthus där det varje helg är ca 10 fester.... En snorvalp i närheten av min hoj innebär STRYK...
Ser vädret ut att vara bra på söndag verkar det som om jag tar polaren bak på hojen (troligtvis hans hoj) och ansluter på Dynans parkering kl 0800......
Återkommer senare med klart besked....