Han ska sparkas på pungen 23timmar om dygnet i evighet..
Som vanligt simmar de fulaste fiskarna i de lugnaste vattnen.
kände direkt hur div olagliga tankar började ta form då ja har en syster på 17 år, har redan jagat bort och "talat" vid dom som inte vart snälla mot henne
Idag kom domen.
Fan helt otroligt.
Psykvård med särskild utskrivningsrätt, idioten dömdes för 2 år sedan för liknande brott.
http://www.kristianstadsbladet.se/k...477/Far-vard-for-barnporr-och-valdtakter.html
Det står "särskild utskrivningsprövning", inte "särskild utskrivningsrätt". I mina öron låter det bättre för då, förmodar jag, kan han alltså hållas inlåst pga den psykiska störningen vilket jag är rädd inte kommer bli fallet. Dubierna rör de, eller den, som gör den bedömningen.
Skrika ut sitt hat tror jag inte lönar sig. Förvara förövaren så billigt som möjligt och lägg resurser på offrens upprättelse. Det vad jag skulle vilja se.
Önsketänkandet är att han får arbeta ihop till vad det kostar att hålla samhället skyddat från minsta risk att han kan trasha ett liv till. Däremot kan jag gärna bidra till offrens möjligheter till välbefinnande. På den punkten borde vi som samhälle rycka upp oss rejält. De måste få känna sig viktiga och prioriterade, inte förövaren.
Förlåt skrev helt klart fel.
Det jag reagerar på är ju just att han trashat flera barns liv, inte första gången heller och då kan man bara låta stollen utnyttjas som knulldocka i ett fängelse.
Men det är min högst personliga åsikt.
Offren är tyvärr de som har skuldkänslorna och så ska det inte behöva vara, så alla resurser ska läggas på dem och inte den stollen som nu ska kosta oss skattebetalare mångmiljonbelopp.
Tyvärr så ser rättsväsendet det som att brottslingarna är de som det är de som det ska daltas med.
Vad våldsbenägna alla här verkar. Är ni så där våldsamma på riktigt?
Jag misstänker att det som i praktiken kommer ske är att gärningsmannen kommer få sitta en livstid. Dvs snäppet "värre" straff än att bli dömd till livstids fängelse.
Jag misstänker att det som i praktiken kommer ske är att gärningsmannen kommer få sitta en livstid. Dvs snäppet "värre" straff än att bli dömd till livstids fängelse.
Skillnad på tankar och verklighet, tankarna är ju va man anser att skulle behövas.
Man får hoppas på det, men med tanke på att vården kostar så finns det säkerligen nån som slinker ut trots att de inte skulle ut.
Nu vet jag inte vad statistiken är på de som verkligen får "livstid" är på psyket.
Inte heller hur många av de som är "friska" som begår liknande saker igen.
Men ärligt talat så är det nog inte många som blir "friska"!
Nej som sagts innan av mig låt honom agera knulldocka på Kumla eller nån annan rolig anstalt så han kanske fattar nåt av det han gjort.
Jag tror inte det bögas så mycket i svenska fängelser faktiskt, så han hade nog inte blivit nån knulldocka där heller.
Nej som sagts innan av mig låt honom agera knulldocka på Kumla eller nån annan rolig anstalt så han kanske fattar nåt av det han gjort.
Möjligt men om de skulle bli utan ansvar så kanske!
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|