Kastrering med slö smörkniv eller ska det daltas här också?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Han ska sparkas på pungen 23timmar om dygnet i evighet..

shibbby

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2007
Hoj
tramp-psykel
kände direkt hur div olagliga tankar började ta form då ja har en syster på 17 år, har redan jagat bort och "talat" vid dom som inte vart snälla mot henne

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Idag kom domen.
Fan helt otroligt.
Psykvård med särskild utskrivningsrätt, idioten dömdes för 2 år sedan för liknande brott.
Nej den stollen ska in i finkan och användas som knulldocka till de stora pojkarna och när han är så slapp att inte ens den med störst organ har nån nytta av stollen så kan de hänga honom i pung och könsorgan och använda honom i gymet som sandsäck tills arslet krympt ihop igen.
Sen samma visa om och om igen!

http://www.kristianstadsbladet.se/k...477/Far-vard-for-barnporr-och-valdtakter.html

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Idag kom domen.
Fan helt otroligt.
Psykvård med särskild utskrivningsrätt, idioten dömdes för 2 år sedan för liknande brott.

http://www.kristianstadsbladet.se/k...477/Far-vard-for-barnporr-och-valdtakter.html

Det står "särskild utskrivningsprövning", inte "särskild utskrivningsrätt". I mina öron låter det bättre för då, förmodar jag, kan han alltså hållas inlåst pga den psykiska störningen vilket jag är rädd inte kommer bli fallet. Dubierna rör de, eller den, som gör den bedömningen.

Skrika ut sitt hat tror jag inte lönar sig. Förvara förövaren så billigt som möjligt och lägg resurser på offrens upprättelse. Det vad jag skulle vilja se.

Önsketänkandet är att han får arbeta ihop till vad det kostar att hålla samhället skyddat från minsta risk att han kan trasha ett liv till. Däremot kan jag gärna bidra till offrens möjligheter till välbefinnande. På den punkten borde vi som samhälle rycka upp oss rejält. De måste få känna sig viktiga och prioriterade, inte förövaren.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Det står "särskild utskrivningsprövning", inte "särskild utskrivningsrätt". I mina öron låter det bättre för då, förmodar jag, kan han alltså hållas inlåst pga den psykiska störningen vilket jag är rädd inte kommer bli fallet. Dubierna rör de, eller den, som gör den bedömningen.

Skrika ut sitt hat tror jag inte lönar sig. Förvara förövaren så billigt som möjligt och lägg resurser på offrens upprättelse. Det vad jag skulle vilja se.

Önsketänkandet är att han får arbeta ihop till vad det kostar att hålla samhället skyddat från minsta risk att han kan trasha ett liv till. Däremot kan jag gärna bidra till offrens möjligheter till välbefinnande. På den punkten borde vi som samhälle rycka upp oss rejält. De måste få känna sig viktiga och prioriterade, inte förövaren.

Förlåt skrev helt klart fel.
Det jag reagerar på är ju just att han trashat flera barns liv, inte första gången heller och då kan man bara låta stollen utnyttjas som knulldocka i ett fängelse.

Men det är min högst personliga åsikt.

Offren är tyvärr de som har skuldkänslorna och så ska det inte behöva vara, så alla resurser ska läggas på dem och inte den stollen som nu ska kosta oss skattebetalare mångmiljonbelopp.

Tyvärr så ser rättsväsendet det som att brottslingarna är de som det är de som det ska daltas med.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Förlåt skrev helt klart fel.
Det jag reagerar på är ju just att han trashat flera barns liv, inte första gången heller och då kan man bara låta stollen utnyttjas som knulldocka i ett fängelse.

Men det är min högst personliga åsikt.

Offren är tyvärr de som har skuldkänslorna och så ska det inte behöva vara, så alla resurser ska läggas på dem och inte den stollen som nu ska kosta oss skattebetalare mångmiljonbelopp.

Tyvärr så ser rättsväsendet det som att brottslingarna är de som det är de som det ska daltas med.

Ett fängelsestraff är ju bara skit i sammanhanget. En volta och sen ut igen, kan t o m anses integritetskränkande att inte få ha tillgång till internet och sitt skit.

På detta sätt kan han ju teoretiskt sett hållas inlåst hela livet om man konstaterar att han är inte frisk nog att släppas ut. Jag tror aldrig en sån drift/böjelse försvinner eller går att bota. Det primära är att få bort personen från ett samhälle där han inte klarar leva efter gällande etiska normer. Våra barn skall ha rätten att leva skyddade.

Dessvärre kommer man väl att testa hur pass han kan klara sig ute och det är det jag är emot. De enda som löper någon risk i det projektet är ju ovetande barn och hur man från beslutande instanser kan med att exponera andras barn för den risken är cyniskt och fel på alla sätt jag kan komma på och säkert mer därtill.

Om det är trauma som skapat monstret är det tragiskt men det hjälper inte. Får ej finnas där han kan åstadkomma någon form av skada. Tyvärr har vi en familjepolitik som öppnar dörren för dem till våra barns sängkammare..och vaktar den medan övergreppen pågår. Lägg till idrottsföreningar som är pedofilernas eget disneyland.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Som nån sa doppa paketet i syra och sen är det bara att ta fram rivjärn och osthyvel till resten av kroppen. Jag ställer med än gärna upp och utför straffet. ;(

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Vad våldsbenägna alla här verkar. Är ni så där våldsamma på riktigt?

Jag misstänker att det som i praktiken kommer ske är att gärningsmannen kommer få sitta en livstid. Dvs snäppet "värre" straff än att bli dömd till livstids fängelse.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jag misstänker att det som i praktiken kommer ske är att gärningsmannen kommer få sitta en livstid. Dvs snäppet "värre" straff än att bli dömd till livstids fängelse.

Och mycket dyrare än att helt sonika bara nacka honom och slippa besväret. ;)

Men nej, de flesta är inte alls såhär våldsamma, de bara uttrycker avsky för vad puckot har gjort.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Och jag som höll tillbaka. :rolleyes:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Skillnad på tankar och verklighet, tankarna är ju va man anser att skulle behövas.

Man får hoppas på det, men med tanke på att vården kostar så finns det säkerligen nån som slinker ut trots att de inte skulle ut.
Nu vet jag inte vad statistiken är på de som verkligen får "livstid" är på psyket.
Inte heller hur många av de som är "friska" som begår liknande saker igen.

Men ärligt talat så är det nog inte många som blir "friska"!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Skillnad på tankar och verklighet, tankarna är ju va man anser att skulle behövas.

Man får hoppas på det, men med tanke på att vården kostar så finns det säkerligen nån som slinker ut trots att de inte skulle ut.
Nu vet jag inte vad statistiken är på de som verkligen får "livstid" är på psyket.
Inte heller hur många av de som är "friska" som begår liknande saker igen.

Men ärligt talat så är det nog inte många som blir "friska"!

Där finns en hel del av de som får rättspsykiatrisk vård som aldrig blir utsläppta. Jag har träffat ett par av dem som suttit inlåsta sedan jag föddes och där ingen skriver ut dem helt enkelt för att de inte blir friskare eller för att ingen vågar ta på sig ansvaret om de skulle återfalla i brott....

Särskild utskrivningsprövning innebär att när ansvarig chefsöverläkare på avdelningen anser att personen är frisk nog att släppas så ansöker han om detta hos rätten som sedermera konsulterar en expertpanel och kommer till ett utlåtande. Om man inte har utskrivningsprövning kan pat släppas när överläkaren anser att så är dags.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Då får man hoppas att det blir så.
Jag hade önskat nåt annat för nu ska den dåren få fri bra mat och läkarvård på vår bekostnad.

Nej som sagts innan av mig låt honom agera knulldocka på Kumla eller nån annan rolig anstalt så han kanske fattar nåt av det han gjort.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nej som sagts innan av mig låt honom agera knulldocka på Kumla eller nån annan rolig anstalt så han kanske fattar nåt av det han gjort.

Tror du överskattar de pedagogiska effekterna av dina förslag. Vad är det som säger att internerna på Kumla skulle gå igång på det? Skulle du vilja sätta honom och vad säger det om dig och inte minst din läggning?

Möjligt men om de skulle bli utan ansvar så kanske!

Förutsatt att de vill ha honom till det du föreslår. Vad är det för störning som kan få någon att vilja skita ner sig med att begå hämndvåldtäkt. Det krävs att man går igång sexuellt på att förnedra någon maximalt och då är man nog rätt twistad. Om man i sin tur njuter av att någon så pass twistad person utför detta, hur sunt är ens eget förhållningssätt? Vill man ha den sortens folk till att springa ens ärenden? De interner du refererar till skall ju med största sannolikhet ut i samhället igen. Tror du de begränsar sig till övergrepp du tycker är ok?

Är det nåt jag tröttnar på så är det när de som gör anspråk på att vara de goda och "rättskännande" börjar tävla i att skrika och fantisera om bestialiska önskeåtgärder. Vad säger det om hur det står till i pallet hos de personerna och varför skriks det inte lika högt om bra åtgärder för de drabbade?

Om man bara ger bränsle åt hatet i oss, blir det något över till medkännande med offren och viktigare, kommer drabbade att kunna ty sig till någon som bara hatar?

Tänker på dottern till han som levde om i Umeå(?). Hon skrek inte på hämnd, hon ville bara att han skulle hållas borta och uttryckte hur uselt det var "att de bara släpper ut en sån människa".

Nu kommer säkert någon imbecill individ med påståenden om att jag talar för förövaren. På intet sätt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO