Katana och GSX 1100-tråden

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Puttra skrev:
:huvet Vem ska jag lita på då!!!. Allt ser exakt lika ut som på min 87-88 ans 1100R förutom just bromsskivorna!!!

Spelar inte så stor roll, slå i en halvliter i varje ben så blir det bra ska du se.
Skivorna är det dom som sitter på hojen på din bild som finns på din profil?
Ta annars ett bra kort på dina styrhalvor så ska jag luska ut vilket årtal dom kommer från och model.
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
alias zx12r skrev:
äää du upppa så sent hehe :fyllisar
Japp, :fyllisar me my self and eye har haft det lite trevligt i kväll :hihi

RPM lover skrev:
Spelar inte så stor roll, slå i en halvliter i varje ben så blir det bra ska du se.
Skivorna är det dom som sitter på hojen på din bild som finns på din profil?
Ta annars ett bra kort på dina styrhalvor så ska jag luska ut vilket årtal dom kommer från och model.
Japp skivorna är dom som sitter på hojen som jag har på min profil.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Puttra skrev:
Japp, :fyllisar me my self and eye har haft det lite trevligt i kväll :hihi


Japp skivorna är dom som sitter på hojen som jag har på min profil.

Du har en GSXR 1100 86-88 gaffel och bromskivorna är från en RF 900 eller en Bandit.
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
GixxerMike skrev:
Uppgifter enligt Hanyes service manual till Suzuki :tuttar


Tror dig, har ett svagt minne av just 417cc, lite udda oljemängd. Då bestämmer jag mig för att det är 86-88ans 1100R framgaffel jag har & tippar i 417cc SAE 15 så blir det nog bra.
 

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Ort
kalmar Sweden
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
Puttra skrev:
Tror dig, har ett svagt minne av just 417cc, lite udda oljemängd. Då bestämmer jag mig för att det är 86-88ans 1100R framgaffel jag har & tippar i 417cc SAE 15 så blir det nog bra.

Min -87a ska ju väga 197kg vet inte vad din kan väga, väger den mer så kanske man ska ha i lite mer för att kompensera detta (liten fundering bara)
(såg nu att centrumdelen på dina skivor inte såg likadan ut som på min -90a
fälg. Ser ut som bandit skivor.)
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Puttra: såg på din profilbild att du har mycket blått på grenrören, hur ser dina stift ut ?
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Biker66 skrev:
Puttra: såg på din profilbild att du har mycket blått på grenrören, hur ser dina stift ut ?

Tycker du det ser ut som det gått varmt?. Motorn som sitter i ramen nu har jag faktiskt inte kollat stiften på. Motorn är iaf original & vad systemet varit med om har jag ingen aning om. Har en bild på den innan jag köpte den & då satt det RS 36or på den, om det var mer godis i motorn vet jag inte. Cykeln köptes i delar på Prospeed i Stockholm men dom satte ihop motorn.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Puttra skrev:
Tycker du det ser ut som det gått varmt?. Motorn som sitter i ramen nu har jag faktiskt inte kollat stiften på. Motorn är iaf original & vad systemet varit med om har jag ingen aning om. Har en bild på den innan jag köpte den & då satt det RS 36or på den, om det var mer godis i motorn vet jag inte. Cykeln köptes i delar på Prospeed i Stockholm men dom satte ihop motorn.
Oj, 1295=original! Har jag missat ngt, lr? :tummenupp

/Uffe
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Mager blandning ställer till mycket skit och de där rören har gått redigt varmt :brinnerup
Men fick du systemet i det skicket gör det förstås inget :)
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Biker66 skrev:
Mager blandning ställer till mycket skit och de där rören har gått redigt varmt :brinnerup
Men fick du systemet i det skicket gör det förstås inget :)


Dyrt sätt att få snygga grenrör :D. Ska skruva ur ett stift på motorn & se efter hur det ser ut, kan ju varit motorn som sitter i som går snålt om man har otur.
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Yiiiiiihaaaa and Hallelujah!!!!! :Bugar
Vevaxeln är klar hos Motospeed! Här ska skruvas. Beware all you f*ckers out there. Prepare to wipe your tears and asses, you'll be thunderstruck! :yoparty
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Vad har du knaprat nu då ?? :va


Kul, jag värmer upp för att bli frånåkt å det grövsta... :clown
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Var & fixade stålomspunnet till frambromsarna idag. 897:- & då var det hela vägen från bromshandtaget. Var det dyrt eller ett ok pris?.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
ZERO-Fighter skrev:
Yiiiiiihaaaa and Hallelujah!!!!! :Bugar
Vevaxeln är klar hos Motospeed! Här ska skruvas. Beware all you f*ckers out there. Prepare to wipe your tears and asses, you'll be thunderstruck! :yoparty

So you just did the halleluja thing then? Ok, verktygen ligger framme, mitt köksbord kan agera operationsbord om du vill :yoparty Min hoj tar ju redan upp all plats i vardagsrummet :3freak Snacka om ungkarlslya. Lite Rammstein och en bärs så har vi en fest, ta med OLW :fyllisar och Biker

//The other 1327 in town
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top