Lite frågor om hårdvara till GSX 1100E -82
Hej!
Jag skaffade mig en GSX 1100E -82 i höstas efter nytaget körkort. Jag hittade en som verkade vara i ganska bra skick och ordentligt genomgången. Jag har lusläst genom hela den här tråden (puh!) och insett att det finns mycket kunskap att hämta här så jag tänkte ställa lite frågor och hoppas ödmjukast på svar från er GSX- och Katana-rävar:
1:
Under vintern så har jag skruvat och putsat lite och jag inser nu att den förre ägaren har använt billiga bultar och skruvar när han har monterat motorkåpor och topp (ja, alltså inte toppen utan locket ovanpå kamaxlar och ventiler). De har med andra ord rostat pga fukt. Det gör egentligen inget för funktionen men pedant som man är så stör det mig. Jag har tänkt mig att byta ut dessa och har kollat runt på nätet (sprängskisser) och i min reparationshandbok efter exakt vad det är för bultar och skruvar som sitter monterade. Tyvärr har jag inte lyckats hitta det och jag undrar nu om det är någon här som har koll? Jag hade helst sluppit att skruva ur alla för att se hur många av varje sort som behövs. Jag vet att jag kan köpa hela satser med insexbultar men jag kan nog få tag på grejerna gratis om jag vet exakt vad jag ska fråga efter så det känns inte så lockande då... Är det någon som vill hjälpa en stackars GSX-rookie?
2:
Går det att få tag på fotpinnar och fästen till dem som inte kostar armen och benet? De jag har hittat på
www.touring.se kostar ju runt 2500:- och det känns lite mycket...
3:
Är det någon som sitter på ett kedjeskydd som de vill bli av med så kan jag gärna förbarma mig över det. För en lagom summa förstås. Den förre ägaren "valde" att glömma låset i bromsskivan när han skulle sticka iväg en morgon. Resultat: Kedjeskyddet ser ut som f-n men funkar...
Tack på förhand!
/Danne