Katana och GSX 1100-tråden

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Majkel skrev:
2045464 Okej, skall kolla efter texten.
Det är inte så lätt att bara höja, det finns färdiga skåror för olika inställningar, men om jag ändrar ett steg uppåt så hamnar den alldeles för högt :va
Tack för infon!
Du har ju en justering på gaffen som sitter på staget som går in i bromscylindern! Lätta på låsmuttern så kan du skruva på staget, behöver inte ta lös gaffen
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Majkel skrev:
2045464 Okej, skall kolla efter texten.
Det är inte så lätt att bara höja, det finns färdiga skåror för olika inställningar, men om jag ändrar ett steg uppåt så hamnar den alldeles för högt :va
Tack för infon!
Kolla noggrannare så ser du att det är olika många hål på den "fasta" och på den "rörliga" delen av pedalen. Det blir ju nästan steglös justering.
 
Last edited:

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Okej ska ner och vrida och vända på bitarna och se om det blir bättre :tummenupp
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Puttra skrev:
2045194 Har försökt att söka på övervarvnings skydd men inte hittat ngn bra tråd om det. Verkar som att de flesta kör med Dyna 2000 men det kostar ju en bra slant som jag inte har lust med att kosta på nu. Någon som har ett annat förslag? Vill ju inte att mina ventiler ska fatta kärlek för mina kolvar om man skulle få för sig att missa en växel. Måste ju gå att lösa på ett billigare alternativ än ett Dyna 2000.
Jag har precis varit och kollat på ett övervarvnings skydd till min cykel med. Om jag inte har fattat det fel så kan du bara köpa ett övervarvnings skydd utan några extra mojänger. Dom var lite osäkra på pris men skulle återkomma. Så prova att ta kontakt med Sölle racing i Ystad eller EBOS High Performance i Malmö. :tummenupp
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
smen skrev:
2047038 Jag har precis varit och kollat på ett övervarvnings skydd till min cykel med. Om jag inte har fattat det fel så kan du bara köpa ett övervarvnings skydd utan några extra mojänger. Dom var lite osäkra på pris men skulle återkomma. Så prova att ta kontakt med Sölle racing i Ystad eller EBOS High Performance i Malmö. :tummenupp


Vad är ni beredda att betala för ett övervarvningsskydd?
Det är ju inte allt för krångligt att konstruera... Kanske skulle fixa till någe om det finns några intresserade. Nåå, är ni det? :)
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
iommi skrev:
2047534 Vad är ni beredda att betala för ett övervarvningsskydd?
Det är ju inte allt för krångligt att konstruera... Kanske skulle fixa till någe om det finns några intresserade. Nåå, är ni det? :)


Klart man är intresserad, vad var det det kostade på E-bay? ca 300:- + frakt.
Hur hade du tänkt gått till väga med det du hade tänkt fixa ihop.

Jag har precis varit och kollat på ett övervarvnings skydd till min cykel med. Om jag inte har fattat det fel så kan du bara köpa ett övervarvnings skydd utan några extra mojänger. Dom var lite osäkra på pris men skulle återkomma. Så prova att ta kontakt med Sölle racing i Ystad eller EBOS High Performance i Malmö.
__________________
Smen

Kanske kan vi få ett lite bättre pris om vi gör en beställning tillsammans, 2 är alltid bättre än 1. Hur man än vänder & vrider det så blir det billigare än ett general ras genom en missad växel.
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Javisst jag är aldrig omöjlig. Lite mer info om detaljer och pris så är allt intressant. :nicka :tummenupp
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Jag är oxå intresserad av övervarvningsskydd...

Är det möjligtvis nån här som har en 1260-kolv liggandes?
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
ArneT skrev:
2049410 Jag är oxå intresserad av övervarvningsskydd...

Är det möjligtvis nån här som har en 1260-kolv liggandes?

Kanske det, ska kolla hemma i garaget. vad är det för diameter på kolvarna då?
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
ArneT skrev:
2051118 Tjabo.

78mm (hoppas, hoppas...) 18mm kolvbult
Tja, tyvärr har jag en uppsättning men det är för eget bruk. Jag fick med massa smidda kolvar när jag köpte min hoj. De ligger för tillfället inte framme så man kan mäta upp de. Jag har för mig att de är större. Så tyvärr, :(
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Oljekylare till -84 GSX1327 HP

Hejsan boyzos, jag har en fråga.
Förutsättningar: -84 GSX1327, Setrab oljekylare.
Jag ska montera kylaren uppe under lysena och undrar om det gör ngt att den dräneras när jag stänger av motorn, dvs måste jag ha anslutningarna uppåt eller funkar det om jag vänder anslutningarna nedåt? :confused:
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Har du funderat mer på varvstoppet iommi? :hoppa
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
smen skrev:
2057017 Har du funderat mer på varvstoppet iommi? :hoppa

Ajustja.. Jo jag vet hur man hyfsat enkelt skulle kunna konstruera ett sådant.. Iaf det elektriska. Det svåra är den rent praktiska utformningen. Kapsling och så. Finns det några önskmål om hur det skulle kunna se ut?
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Lite frågor om hårdvara till GSX 1100E -82

Hej!

Jag skaffade mig en GSX 1100E -82 i höstas efter nytaget körkort. Jag hittade en som verkade vara i ganska bra skick och ordentligt genomgången. Jag har lusläst genom hela den här tråden (puh!) och insett att det finns mycket kunskap att hämta här så jag tänkte ställa lite frågor och hoppas ödmjukast på svar från er GSX- och Katana-rävar:

1:
Under vintern så har jag skruvat och putsat lite och jag inser nu att den förre ägaren har använt billiga bultar och skruvar när han har monterat motorkåpor och topp (ja, alltså inte toppen utan locket ovanpå kamaxlar och ventiler). De har med andra ord rostat pga fukt. Det gör egentligen inget för funktionen men pedant som man är så stör det mig. Jag har tänkt mig att byta ut dessa och har kollat runt på nätet (sprängskisser) och i min reparationshandbok efter exakt vad det är för bultar och skruvar som sitter monterade. Tyvärr har jag inte lyckats hitta det och jag undrar nu om det är någon här som har koll? Jag hade helst sluppit att skruva ur alla för att se hur många av varje sort som behövs. Jag vet att jag kan köpa hela satser med insexbultar men jag kan nog få tag på grejerna gratis om jag vet exakt vad jag ska fråga efter så det känns inte så lockande då... Är det någon som vill hjälpa en stackars GSX-rookie?

2:
Går det att få tag på fotpinnar och fästen till dem som inte kostar armen och benet? De jag har hittat på www.touring.se kostar ju runt 2500:- och det känns lite mycket...

3:
Är det någon som sitter på ett kedjeskydd som de vill bli av med så kan jag gärna förbarma mig över det. För en lagom summa förstås. Den förre ägaren "valde" att glömma låset i bromsskivan när han skulle sticka iväg en morgon. Resultat: Kedjeskyddet ser ut som f-n men funkar...

Tack på förhand!

/Danne
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Om man gör en varvtalsspärr så är det oxå ganska enkelt att inkludera en växlingslampa. Skulle ni vara intresserade av något sådant oxå?

Sen finns det lite saker jag skulle villja veta. Jag har ju ingen GSX-motor att kolla på... Vad är det för sorts tändning? Hur många tändspolar är det? Varifrån får tändspolarna sin tändpuls? (alltså den fysiska placeringen), nere vid motorn, eller är det nån elektronik under tanken tro? Var skulle nu helst villja placera lite den extra-elektroniken som behövs för detta?

Kom igen nu, hjälp mig att bygga ett övervarvningsskydd och ev. växlingsindikator. =)
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Sanninger är att någon världsmästare på tändsystem är jag inte men 2 spolar är det i varje fall och att det sitter en shismangulmojäng under sadeln som har med tändningen att göra. Placeringen av en ev box bör gå under sadeln eller i framkåpan(Katana). Växellampa är oxå ett högt önskemål ifrån min sida. :banana :klappar
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
iommi skrev:
2059442 Någon som har ett elschema till GSX/katana föresten?

Jag har lite uppgifter på tändsystemet från haynes handbok(engelska).. Jag skulle kunna scanna av det & maila till dig om du vill. Jag gjorde en liten fuling & lånade boken på biblioteket(då säljaren av Katanan ej eftersände rep bok enl överenskommelse) & kopierade av det som jag ville ha men elschemat kom tydligen inte med. De hade ej Katanas handbok men 1100E fixade dom fram så det borde ju vara lika.

Jag är också intresserad av växlings lampa om du kan få det att fungera rent praktiskt. Sen får väl funktion gå före skönhet när det gäller kapslingen, huvudsaken är väl att det är vattentätt. Kommer det att bli justerbar varvstopps reglering?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top