RPM lover
Jonte is the president
Varför håller ni på och bygger om dom till "underwinder"?
KatanaKurre skrev:2079185Har du motorn original eller nästintill så går det bra med ett deeptone! Det är inte så bra flöde i det när man har trimmat, min bushoj varvade inte mer än 5000rpm när jag hade på mitt deeptone system. Men det är ju besiktningsbart
katana skrev:2080639Exportkammar (tror de kallades så när jag köpte dom, det är väl original utlandskammarna antar jag), i övrigt original.
Har efter betänketid kommit fram till att den inte ska trimmas mera.
Är väl inte sämre flöde än i originalsystemet med deeptone väl ?
Värst vad du var fin i kanten... komma här och slänga sig med ett 'ni' !!?RPM lover skrev:2080415Varför håller ni på och bygger om dom till "underwinder"?
Biker66 skrev:2081011Värst vad du var fin i kanten... komma här och slänga sig med ett 'ni' !!?
Nåväl, självaste vitsen är att normalt sitter sidewindern nere till höger om motorn.
Där hindrar den bromspedalens funktion och motverkar effektivt nerlägg i högerkurvor.
Då jag inte har några ramrör under motorn lägger jag in mellanröret i 'fickan' mellan tråget och kopllingen.
Resultat: Mellanröret bygger kanske en centimeter under tråget, framtida tester får visa hur kurvnedläggningsfaktorn påverkats
Det ska hur som helst bli kul att starta upp den med 2,5" motorväg för avgaserna och totalrensad megafon....misstänker att grannarna kan komma att märka något...
KatanaKurre skrev:2080745Då lär deeptone systemet räcka till! Fast du ska ta bort locket till luftburken, om du har luftburken kvar villsäga
katana skrev:2082000Har aldrig sett nåt lock på luftburken. Kanske är borttaget på min..
Sitter det för öppningen för att ljuddämpa eller ?
Beskriv i korta ordalag så jag inte har missat nåt.
// Roger
530 delning 17-49.Puttra skrev:2084463Vilken drevning använder ni för era Katanor för gatbruk?
Sitter 17" fälgar på min & det kanske ändrar något på utväxlingen.
Motorn som sitter i nu är ju original men när 1295cc kommer i kanske det är läge att dreva om.
//Patrik
Ok.Katanapilot skrev:2084471530 delning 17-49.
Blir ca:3.0 som standard.
Puttra skrev:2084475Ok.
Hade för mig att det satt ett gammalt 17 kuggs drev på motorn jag köpte så nu är det bara att ut & räkna bak kuggen så får jag se om det blir ett eller två nya drev som måste investeras i.
Nu blev jag nyfiken!RPM lover skrev:2084538Vad skall du åka mest? bara gata eller skall det tävlas lite med Katanan?
För det blir ganska varvigt att åka med hög drevning.
Körde med 17/48 eller 16/48 när jag tävlade lite med Katanan beroende lite på väder och bana men helst vill man ju inte växla strax för mål och då var 17/48 bäst.
Men jag har även åkt med 16/43 på en 1168 motor som hade 145 hästar på slangen och den var mycket trevlig att glida runt med på gatan och åka långt med. Var inga problem att rejsa med den heller det axar på bra
Katana org skrev:2084682Nu blev jag nyfiken!
Hur såg den motorn ut i övrigt?
Håller just på att få min renoverad/ombyggd hos MS.
/Uffe
RPM lover skrev:2085953Menar du 1168:an så var det Modified kammar, steg 2 portning av motospeed, RS38r och sidewinder system.(Kompet vet jag inte)
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|