Katana och GSX 1100-tråden

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Då har det brölat igång...

1327:an visade livet igår för första gången. Lät som musik i mina öron, som något annat för mina grannar. Well, f**k them in that case :yoparty

Tyvärr blöder det kraftigt från bakre stötdämparen, så första turen får vänta ett tag till. Känns som en avbruten kanyl för en knarkare :4skrika

Nåja, när det är ordnat skall inkörning ske till åtminstone 2 ställen, varav det ena blir västerut...
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Katana org skrev:
2087038 Jo det var ju den jag menade :) Min ska ju bli ngt åt det hållet. Fast utan den "riktiga" portningen. "Street" varianten får räcka till att börja med. 1168,modified,28,5 insug,dyna2000,RS38,megafon. Vad hade du för bestyckning till den, om du kommer ihåg?

/Uffe

Tyvärr kommer inte ihåg, detta var i början på på trimkarriären innan man gick ner sig helt i träsket..

chrille_08 skrev:
2088162 Då har det brölat igång...

1327:an visade livet igår för första gången. Lät som musik i mina öron, som något annat för mina grannar. Well, f**k them in that case :yoparty

Tyvärr blöder det kraftigt från bakre stötdämparen, så första turen får vänta ett tag till. Känns som en avbruten kanyl för en knarkare :4skrika

Nåja, när det är ordnat skall inkörning ske till åtminstone 2 ställen, varav det ena blir västerut...

Hur långt Västerut ?
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
man_dizel skrev:
2087011 Tja, Smen, så vad har du att berätta om lockup kopplind soom finns att köpa i Sverige då? Pris o info typ :) Jag är väldigt sugen på att köpa en faktiskt.
Nu har det blivigt så att efter ihopsättning igår och provkörning i dag så verkar det som min koppling håller för stunden. :banana :2cool Men det börjar väl naturligtvis snart att slira igen med min vanliga tur. Prova att ring till EBOS i Malmö och fråga efter Ebbe så kan han säkert hjälpa dig. Jag ligger lågt med byte sålänge den nuvarande kopplingen håller. :)
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
katana83 skrev:
2088577 Till mig kanske ?? Så kan du få se på mitt lilla projekt.
Det finns en kall på kylning :)

Hmmm, dessa beslut...helt underbart.
Rättelse: 2 svängar västerut...Börjar med Bålsta för att se om bitarna håller sig på plats, blir inte så långt för Biker att hämta mig om det skulle skita sig igen :hihi
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Mjaa, vi får se, det beror på var i Bålsta Katan83 håller hus... :hihi
I närheten av DrBike kanske ??
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Så var premiärturen avklarad !
Fem mil med ormbo och rensad megafon, det var en ljuvlig start på säsongen :cdevil
Stötte på en gammal Norton eller liknande vid Barkarby, mintgrön tror jag och i toppskick, kul kul.
Tyvärr visade det sig att megafonen fortfarande skrapar i vid högersvängar, om än inte så mycket som jag var rädd för...
...bara att veva igång MIG:en igen !

Hälsade på Man Dizel och hans racekatana, fy för sjutton vad mycket godis du hade !! :tummenupp

Nu sitter jag med uppgrävd garageinfart...
Är det någon som har en traktor/dynamit/grävare/C4/lyftkran i väsbytrakten som kan hjälpa till att baxa undan några sprängstenar som ligger i vägen ??
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
2089799 Så var premiärturen avklarad !
Fem mil med ormbo och rensad megafon, det var en ljuvlig start på säsongen :cdevil
Stötte på en gammal Norton eller liknande vid Barkarby, mintgrön tror jag och i toppskick, kul kul.
Tyvärr visade det sig att megafonen fortfarande skrapar i vid högersvängar, om än inte så mycket som jag var rädd för...
...bara att veva igång MIG:en igen !

Hälsade på Man Dizel och hans racekatana, fy för sjutton vad mycket godis du hade !! :tummenupp

Nu sitter jag med uppgrävd garageinfart...
Är det någon som har en traktor/dynamit/grävare/C4/lyftkran i väsbytrakten som kan hjälpa till att baxa undan några sprängstenar som ligger i vägen ??
:lol hehe, jo jag har väl en och annan reservdel ifall det skulle gå åt pipan. Det var kul o höra hur en riktig hoj ska låta efter att du körde därifrån. :) Fan va skönt det lät. Jag satt o tänkte om jag inte ska ta och putsa allt jag har i reservdelsväg. Man kanske kan se vad som är bra o vad som är dåligt. :) kammarna kanske man ska kolla så att de går att använda. :) Vet du vad det kostar att bänka en hoj? alt om du känner någon billig :) Jag måste se om det fortfarande är 185hp med den nja ljuddämparen.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Räkna med runt en tusing...
Väl investerade pengar om du ser till att få en AF-kurva och lite tips om förgasarbestyckning när du är där :tummenupp

DinMC
Schneiders
MCvaruhuset
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Katanapilot skrev:
2092763 Ser ut att vara i väldigt bra skick
:)

Ngn av herrarna(hade vi ngn dam här än?)som använder Mikunis gashandtag med dubbelvajer, som kan ge mig mått? Får inte till originalhandtaget för dubbelvajer... Köper nog ett Mikuni om det går att få dit och ändå behålla original knappsats. Fick ett ung mått från Biker, han brukar ju förvisso ha rätt, men tänkte att ngn av er har en bild/måttuppgift lr så.

/Uffe
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
chrille_08 skrev:
2088162 Då har det brölat igång...

1327:an visade livet igår för första gången. Lät som musik i mina öron, som något annat för mina grannar. Well, f**k them in that case :yoparty

Tyvärr blöder det kraftigt från bakre stötdämparen, så första turen får vänta ett tag till. Känns som en avbruten kanyl för en knarkare :4skrika

Nåja, när det är ordnat skall inkörning ske till åtminstone 2 ställen, varav det ena blir västerut...

Nu kan jag hälsa att min också brölat igång efter vinterns bearbetning, så man kanske skulle ta en tur Österut......
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Katana org skrev:
Får inte till originalhandtaget för dubbelvajer...
/Uffe


Ett alternativ som du kan kontrollera är orginalhandtaget till GSXR 750 -85.
Den årsmodellen hade flatslideförgasare med dubbelwire orginal.
Har du tur så passar det orginalhandtaget rakt av.:tummenupp
Det gorde det på min GSXR 1100 -90.
På min Katana så använder jag ett handtag från en GS1000. Det är dubbelwire men har inte reglaget för lyset.
Det kan du koppla till vänster sidokåpa så blir du den första i historien som använder dom strömbrytarna. :D
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
katana83 skrev:
2093191 Ett alternativ som du kan kontrollera är orginalhandtaget till GSXR 750 -85.
Den årsmodellen hade flatslideförgasare med dubbelwire orginal.
Har du tur så passar det orginalhandtaget rakt av.:tummenupp
Det gorde det på min GSXR 1100 -90.
På min Katana så använder jag ett handtag från en GS1000. Det är dubbelwire men har inte reglaget för lyset.
Det kan du koppla till vänster sidokåpa så blir du den första i historien som använder dom strömbrytarna. :D

Kul id'e med lyset, har faktiskt sett en sådan id'e på en tysk(vad annars)Katana. Han hade motorbågar och rallylysen..... på dom som var kopplade till nämda knappsats Huva! Hörde det där med GSXR750 -85 från...tror det var MS. Köpte i alla fall stängvajern från den som jag skulle använda till min Kat men jag får ju inte till ngt vidare fäste, det blir ju lite beiget liksom.
Har inte några andra Gixxers 750/1100 dubbelvajer handtag? Antar ju att run, lyse och start sitter till höger på dom flesta Suzukis. Och säkert en del andra mer eller mindre besynnerliga fabrikat med :hihi
/uffe



/Uffe
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
RPM lover skrev:
2092996 man kanske skulle ta en tur Österut......
Gör det !
Du kanske har tur och får smaka lite..vad var det du sa...Skogsstjärnan med glögg i ?? :D
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Katana org skrev:
Har inte några andra Gixxers 750/1100 dubbelvajer handtag? Antar ju att run, lyse och start sitter till höger på dom flesta Suzukis. Och säkert en del andra mer eller mindre besynnerliga fabrikat med :hihi
/uffe



/Uffe

Tja, min R 1100 behövde jag bara borra hål i själva plasten som gasrullen löper i. I rullen finns det fäste för en till wire, sen ett lite skruvhål till i håljet för fästet till wire'n, har funkat i 4-5 år iaf. Skulle tro att det är lika på åtminstone '89 t.o.m. '92. Har för mig att det extra wirefästet finns på '93 och framåt oxo, men ett annat utseende på lysknappar,mm.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Wibbe skrev:
2093396 Tja, min R 1100 behövde jag bara borra hål i själva plasten som gasrullen löper i. I rullen finns det fäste för en till wire, sen ett lite skruvhål till i håljet för fästet till wire'n, har funkat i 4-5 år iaf. Skulle tro att det är lika på åtminstone '89 t.o.m. '92. Har för mig att det extra wirefästet finns på '93 och framåt oxo, men ett annat utseende på lysknappar,mm.

Tack!

Det var typ så jag gjorde, finns ju ett ytterligare fäste på min rulle också. Men jag har väl kanske klantat till det lr så är jag väl lite petig... Gorde i a f som du gjort och tyckte att jag dels hade ett missljud från rullen samt att vajern inte fick sitt löphål perfekt då den liksom drogs in/sköts ut igen vid fullt utslag. Gick runt sin egen axel så att säga. Därför dessa frågor, byggde ihop det likt Biker gjort faktiskt, men man har ju inte hans finess helt enkelt.

Tack för tipsen alla

/Uffe
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Katana org skrev:
2093422 Tack!

Det var typ så jag gjorde, finns ju ett ytterligare fäste på min rulle också. Men jag har väl kanske klantat till det lr så är jag väl lite petig... Gorde i a f som du gjort och tyckte att jag dels hade ett missljud från rullen samt att vajern inte fick sitt löphål perfekt då den liksom drogs in/sköts ut igen vid fullt utslag. Gick runt sin egen axel så att säga. Därför dessa frågor, byggde ihop det likt Biker gjort faktiskt, men man har ju inte hans finess helt enkelt.

Tack för tipsen alla

/Uffe
När jag byggde om mitt gashandtag, så tom kärvade det lite. Innan jag kom på att handtagsgummit gick emot! Så enkelt kan det vara om du har tur.
Jag kör med två orginalwirers, det lirar perfekt.
Om det skjuts ut bara lite så gör det väl inget, bara att inte spänna så mycket, eller?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top