Ja, det började med Katanan..sen spårade det ur
Vad gäller RRn så ringde det en kille å frågade om jag var intresserad av att köpa den, han hade sett mina andra reliker på stan och insåg att han inte hade tid att renovera upp den till mintcond.
Det som var x-tra kul med den här var att den är en av dom endast 5 svensksålda som KGK tog in till Svea rike 1989, 4 av dessa har överlevt, min och en till är dom enda som rullat i trafik, dock har min varit avställd sedan 1999, haft sin törnrosasömn i en container dom sista 8 åren...
Men nu ska den få leva igen!
Dock ingen torrkoppling, dessa fanns på GSX-R Limited Edition 1986 år variant, men dessa togs aldrig in till Sverige, till min RR kunde man köpa till torrkoppling men den kostade då, 1989, smått fantastiska 75000kr!
Och då ska man veta att en standard 750-R kostade 64.900 enligt 89-års prislista!
Fanns tillsalu en torrkoppling här på Sporthoj inte för så länge sedan, men den försvann illa kvickt, var en gammal rejsputte som kört endurance för ett franskt team på 80-talet som hade en liggandes på hyllan å dammade..
Men eftersom 1989-års RR inte var standardutrustad med torrkoppling + att det är ett mindre helvete att hitta delar så skippade jag det.
Men nu är den snart fit for fight igen!
Ska in och besiktiga den så folk kan få uppleva ett stycke rejsinghistoria på vägarna igen!