Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Är det vårkänslorna som kommer krypande...

:)
Tråden börjar ju så sakteliga vakna till liv, är väl bara Biker o trådskaparen som fortfarande ligger i ide!

/Uffe
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Vårkänslorna spirade idag

Idag var det premiärstart av "nya" motorn. Den hoppade omedelbart igång och sjunger fint. Oljekylaren fick jag montera lite "snett" för att få slangarna att gå fritt. Nu återstår bara lite smådetaljer förutom snösmältning och värme.

/Ingvar
 

Bifogat

  • provstart1.jpg
    provstart1.jpg
    81.2 KB · Visningar: 129
  • oljekylare.jpg
    oljekylare.jpg
    79.3 KB · Visningar: 100

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
När jag byggde om min 1100 ef-84 till e modellen utan kåpor,så beställde jag själva lyktpottan från motospeed.Var inte alls så dyr som man trodde den skulle va,o kommer jag inte ihåg fel passade själva orginallyktan i direkt,fast jag vet inte helt säkert om jag kommer ihåg rätt där.Har för mig att pottan gick på en 400 kr ca.
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Pris på en topp?

I väntan på bättre tider går jag och drömmer om motormodifieringar.

Vad är ett vettigt (eller ovettigt) pris på en EF-topp i hyfsat skick? Har hört att såna är bättre lämpade att börja trimma (läs lättare portning och kanske större kolvar än de 1168 jag kör med idag, inget för strippen mao) på jämfört med orginaltoppen. Passar mina exportkammar i den toppen?

Alla synpunkter och tips mottages tacksamt!
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Hejsan,

Bra beslut...

Sålde min ombyggda Kat förra sommaren, ångrar redan det, det är ju en viss känsla att glida ned på stan med en Kat....som tur är har jag en originalare nummer 122 med 3000 mil på mätaren som jag haft i 9år, den säljer jag aldrig, den får gå med dödsboet...den är förresten inte heller så dum att glida på...

Katana-Mannen


OK, ni har övertygat mig. Tack för detta. :yoparty är inte riktigt sugen på att testa det där med riktig ånger än.

Den får helt enkelt stå och samla damm ett tag. Pengar är inget måste just nu. Ska bli kul att se om junior vill ha den om sådär 17 år...

Jag känner igen det där med andras intresse för hojen när man väl är ute och åker. Det finns att prata om, många har åsikter.

Tack alla som skrivit en rad.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Fasiken jag sålde ju min 1428cc katana hösten 2004 och har inte lidit en sekund sen dess :) men jag vet ju å andra sidan att grejor blir väl omhändertagna.

-Piloten
När det gäller Åsells nya är jag övertygad om att han kommer att behålla denna. (jag har ju hört lite vad som komma skall)
 

stump

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Vindeln
Hoj
xt660r -04
är de någon som vet var jag kan hitta klackarna som man behöver för att montera orginal avgassystemet mot cylindrarna?? jag har tappat dessa *suck* Det är typ halvmåns formade järn klackar...

Mvh stump
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
är de någon som vet var jag kan hitta klackarna som man behöver för att montera orginal avgassystemet mot cylindrarna?? jag har tappat dessa *suck* Det är typ halvmåns formade järn klackar...

Mvh stump



Ska beställa lite delar från tyskland så om du inte hittar någon annanstans så kan jag ju höra vad dom kostar där, nya. Gissningsvis 3-4€/st. Res nr:et är iaf14155-49000 och sitter parvis på cyl 2&3.

/Uffe
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
är de någon som vet var jag kan hitta klackarna som man behöver för att montera orginal avgassystemet mot cylindrarna?? jag har tappat dessa *suck* Det är typ halvmåns formade järn klackar...

Mvh stump

Det borde finnas billigt på mc-skrotarna. Dom går ju inte sönder så ofta.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
I väntan på bättre tider går jag och drömmer om motormodifieringar.

Vad är ett vettigt (eller ovettigt) pris på en EF-topp i hyfsat skick? Har hört att såna är bättre lämpade att börja trimma (läs lättare portning och kanske större kolvar än de 1168 jag kör med idag, inget för strippen mao) på jämfört med orginaltoppen. Passar mina exportkammar i den toppen?

Alla synpunkter och tips mottages tacksamt!



Står -83 för visso men det kanske inte gäller allt.

http://www.blocket.se/vi/7890030.htm?ca=11_s

/Uffe
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag behöver hjälp, mer än vanligt:rolleyes: .

Runt lyse till 1100e, Har för mig att det är 9". Jag har tittat i forumen i ett halvår och ringt skrotar men ICKE!

Är det någon som har några tips? Vill helst inte köpa ett 7" som det verkar finnas hur många som helst av......

Tar gärna mot tips, mvh Roger


Här har du ytterligare ett tips om du inte redan lyckats!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1983...3QQihZ011QQcategoryZ35595QQrdZ1QQcmdZViewItem

/Uffe
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
är de någon som vet var jag kan hitta klackarna som man behöver för att montera orginal avgassystemet mot cylindrarna?? jag har tappat dessa *suck* Det är typ halvmåns formade järn klackar...

Mvh stump

Skrotar försökte jag på när jag letade, ingen som hade...

Men ljuset i tunneln finns!
MC-Shopen i Karlstad, 054-531139, Torbjörn har det du söker på hyllan!:yoparty
Kostade inte så många pengar vill jag minnas..
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Skrotar försökte jag på när jag letade, ingen som hade...

Men ljuset i tunneln finns!
MC-Shopen i Karlstad, 054-531139, Torbjörn har det du söker på hyllan!:yoparty
Kostade inte så många pengar vill jag minnas..



Sicken litsta det blitt under rubriken "Hoj":tummenupp Gissar att ditt garage är en början till ett Suka museium...

Så du har hittat en torrkopplad 750 till sist, Tyskland?


/Uffe
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Sicken litsta det blitt under rubriken "Hoj":tummenupp Gissar att ditt garage är en början till ett Suka museium...

Så du har hittat en torrkopplad 750 till sist, Tyskland?


/Uffe

Ja, det började med Katanan..sen spårade det ur:va :)

Vad gäller RRn så ringde det en kille å frågade om jag var intresserad av att köpa den, han hade sett mina andra reliker på stan och insåg att han inte hade tid att renovera upp den till mintcond.

Det som var x-tra kul med den här var att den är en av dom endast 5 svensksålda som KGK tog in till Svea rike 1989, 4 av dessa har överlevt, min och en till är dom enda som rullat i trafik, dock har min varit avställd sedan 1999, haft sin törnrosasömn i en container dom sista 8 åren...:confused:
Men nu ska den få leva igen!

Dock ingen torrkoppling, dessa fanns på GSX-R Limited Edition 1986 år variant, men dessa togs aldrig in till Sverige, till min RR kunde man köpa till torrkoppling men den kostade då, 1989, smått fantastiska 75000kr!
Och då ska man veta att en standard 750-R kostade 64.900 enligt 89-års prislista!
Fanns tillsalu en torrkoppling här på Sporthoj inte för så länge sedan, men den försvann illa kvickt, var en gammal rejsputte som kört endurance för ett franskt team på 80-talet som hade en liggandes på hyllan å dammade..
Men eftersom 1989-års RR inte var standardutrustad med torrkoppling + att det är ett mindre helvete att hitta delar så skippade jag det.

Men nu är den snart fit for fight igen!
Ska in och besiktiga den så folk kan få uppleva ett stycke rejsinghistoria på vägarna igen!:yoparty
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ja, det började med Katanan..sen spårade det ur:va :)

Vad gäller RRn så ringde det en kille å frågade om jag var intresserad av att köpa den, han hade sett mina andra reliker på stan och insåg att han inte hade tid att renovera upp den till mintcond.

Det som var x-tra kul med den här var att den är en av dom endast 5 svensksålda som KGK tog in till Svea rike 1989, 4 av dessa har överlevt, min och en till är dom enda som rullat i trafik, dock har min varit avställd sedan 1999, haft sin törnrosasömn i en container dom sista 8 åren...:confused:
Men nu ska den få leva igen!

Dock ingen torrkoppling, dessa fanns på GSX-R Limited Edition 1986 år variant, men dessa togs aldrig in till Sverige, till min RR kunde man köpa till torrkoppling men den kostade då, 1989, smått fantastiska 75000kr!
Och då ska man veta att en standard 750-R kostade 64.900 enligt 89-års prislista!
Fanns tillsalu en torrkoppling här på Sporthoj inte för så länge sedan, men den försvann illa kvickt, var en gammal rejsputte som kört endurance för ett franskt team på 80-talet som hade en liggandes på hyllan å dammade..
Men eftersom 1989-års RR inte var standardutrustad med torrkoppling + att det är ett mindre helvete att hitta delar så skippade jag det.

Men nu är den snart fit for fight igen!
Ska in och besiktiga den så folk kan få uppleva ett stycke rejsinghistoria på vägarna igen!:yoparty


Härligt!
Ser man fram emot till sommaren, du får ursäkta att man var lite dåligt påläst om årsmodellerna:gnissla
Men huvudsaken är ju att det finns eldsjälar som du som dessutom tar sig råd att bevara ett stycke historia till oss andra att dregla över:tummenupp .

/Uffe
 

RoosRacing

Old suzukis still rule the strip
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Grimsås
Hoj
GSXR 750RK-89, Yamaha OW01 2 st
Koppling

Hrmmm.. var visst jag som köpte torrkopplingen.....saknade bara den till min Gsxr750rk......håller som bäst på att få ihop den nya 830 cc Yoshi steg 3 motorn.....Är din i orginalskick för övrigt Mike ?

Jag har nästan alla orginaldelar liggandes i fall du behöver ngt.

Håller som bäst på att leta en Ow01:a så att sukkan får ngn att språka med om gamla tider i garaget...:tummenupp

/H
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Hrmmm.. var visst jag som köpte torrkopplingen.....saknade bara den till min Gsxr750rk......håller som bäst på att få ihop den nya 830 cc Yoshi steg 3 motorn.....Är din i orginalskick för övrigt Mike ?

Jag har nästan alla orginaldelar liggandes i fall du behöver ngt.

Håller som bäst på att leta en Ow01:a så att sukkan får ngn att språka med om gamla tider i garaget...:tummenupp

/H

Tjena Henrik!

Jo, jag hörde att det var du som köpte kopplingen av Winbladh, har följt med spänning din byggtråd här på Sporthoj!
Häftigt!
Det var jag som tog över Marcus RR, den är i helt original, fattas ett par små pinaler bara som försvunnit under tidens tand, finns inte att uppbringa som reservdelar längre, tyvärr, inte ens utomlands....kanske du har?

Jag smetar iväg ett PM till dig så slipper vi hacka sönder tråden:tummenupp
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Har någoon koll på var man köper svinglager till en gsx1100e -80?
Har kollat både touring.se och roffesmotor men det skulle dröja 2-3 månader.:huvet

Fler ställen!?

// Linus
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top