"Nya" motorn är färdig att sättas i ramen. Några skillnader jag inte visste om mellan 1100 och 1150 motorerna var att primärdrivningen skiljer sig åt. 1150 har en gnutta finare delning dvs man måste även byta kopplingskorg med tillhörande drev vid vevaxelbyte mellan 1100 och 1150.
Växellådans utgående axel är ~5 mm längre. Lagret på utgående axel har bredare ytterring (mer yta mot aluminiumblocket) innerringen är lika som på 1100. Följdaktligen har blocket urfäsning för halvmånen som styr lagret utflyttad närmare tätningen som dessutom är smalare.
Jag flyttade över min 1100 vevaxel, cylinder och kopplingskorg till 1150 eftersom jag hade (nästan) spittans nya 75mm JE kolvar med 18mm kolvbult. Kopplingen var dessutom förstärkt med APE's "Gorilla backing plate".
Sqishen landade på 1,1 mm
Kammarna (exportkammar) ställdes 108/108
Avgas för ProStock är kanske inte optimalt på en gatmaskin som den här, men dom ser jäkligt läckra ut.
Nu är det bara att hoppas att den går skapligt också.
/Ingvar
finns det någon som kan tänkas ha ett ormbo till salu????
Nästan synd med så små kolvar i den motorn
http://www.blocket.se/vi/10624202.htm?ca=18_s
Vilken tur du verkar att ha!
Inte som ett Murray ,men ändå.
Tror att Lelles har för runt 300:-,knappt lönt att tillverka själv .
Spänn avdragaren,klappa till med hammare,spänn ytterligare och klappa till o.s.v till slut brukar det släppa.
Jag lånar tråden litegrand...jag växte upp när Gsx1100 och Katana 1100 var dem häftiga hojjarna. 1260 cc, smoothbore, och V&H 4-1 var det mesta av vad tankeverksamheten kretsade kring.
Via ett Bakkerbygge med gsx 1260 motor åker jag R1-98, men...
jag vill ha en gsx eller katana 1100. Jag rår inte för det... det bara är så!
På blocket eller SH säljannonser finns det .....nästan ingenting.
Vad är det som håller på att hända ? Vart håller världen på att ta vägen... ?
Jag kollade upp med MC-Shopen vad Katana kostar.
Kommer behöva hjälp med lackering så småningom! Några tips på bra lackerare? Gärna i södra Stockholm men inget måste, kan ju åka en bit för ett bra jobb. Mottar gärna färkoder om någon sitter inne med dom till 82:an? 13L lär ska vara ett numren(kanske det enda?) men ramen?
/Uffe
Billackeringsbolaget Conny Eriksson AB
Tel. 08 - 607 03 06
Skyttbrinksv. 22
14739 TUMBA
Är duktiga, billiga och snabba. Fixa lacken på mitt HD bygge. De slipade och lackade för 2000:- (fram och bak skärm + tank). Tog 2 dagar för dom att fixa det.
De lackerar mycket jänkare och andra entusiastbilar.
// Linus
Sälj INTE Har haft min i snart 20år och inte heller kört alla säsonger eller så många mil per säsong.Se det så här behöver du inte pengarna så låt den vara kvar,kostar ju inte så många kronor att äga.Börjar jag bli galen? Jag funderar på att sälja min gamla trotjänare sedan snart 10 år... Har tidigare läst om folk som sålt för att senare ångra sig. Nu har jag kört typ 30 mil de senaste tre åren och vad jag tror om den närmsta framtiden så lär det inte bli så vansinnigt många fler. Är inne och läser med jämna mellanrum för att hålla intresset uppe. Övertala mig gott folk till att fatta det rätta beslutet - sälja, inte sälja.
Börjar jag bli galen? Jag funderar på att sälja min gamla trotjänare sedan snart 10 år... Har tidigare läst om folk som sålt för att senare ångra sig. Nu har jag kört typ 30 mil de senaste tre åren och vad jag tror om den närmsta framtiden så lär det inte bli så vansinnigt många fler. Är inne och läser med jämna mellanrum för att hålla intresset uppe. Övertala mig gott folk till att fatta det rätta beslutet - sälja, inte sälja.
Börjar jag bli galen? Jag funderar på att sälja min gamla trotjänare sedan snart 10 år... Har tidigare läst om folk som sålt för att senare ångra sig. Nu har jag kört typ 30 mil de senaste tre åren och vad jag tror om den närmsta framtiden så lär det inte bli så vansinnigt många fler. Är inne och läser med jämna mellanrum för att hålla intresset uppe. Övertala mig gott folk till att fatta det rätta beslutet - sälja, inte sälja.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|