gixxer_1255
Suzuki samlare?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Jag funderar på att byta ut, (den över 20 år gamla!!), bromscylindern till frambromsen.
Är det någon av er som vet vad som passar med tanke på kolvdiameter och utväxling?
Jag antar att deplacementet på cylindern måste vara ungefär det samma som på originalet.
Det finns ju fina radialpumpar från både Nissin och Brembo att få tag i för en rimlig peng,
men passar det?
Bromsoken som sitter på är Nissin 4-kolvs från GSXR 750 -91.
/ Mikael
Suzuki använder 2olika storlekar på kolvarna i bromscylindern, 14mm och 5/8" (15,8mm). Det står på undersidan av bromscylindern vilken du har. Du borde ha en 14mm om den är till Nissin 4kolvsoken. Det är lite klurigt det där med bromsok och bromscylindrar. Jag harv kört med 14mm cylinder till Nissin 4kolvs och Tokico 6kolvok (som skall ha 5/8"kolv) och det har funkat. Men en kompis till mig provade med en 14mm på Tokico 4kolvs (på en GSXR 750 85) och det funkade inte, då köpte han en Brembo radialbromscylinder 19mm och det funkar kanon bra. Själv så har jag åkt med Magura radialbromscylinder med 20mm kov och Tokico 6kolvsok och det har oxå funkat bra.
(jag har en Brembo radialcylinder 19mm tillsalu om du är intresserad)