2639869 "Take a straight bar that you can fit over both sprockets and lay it parallel to your countershaft sprocket. It should end up parallel to your rear wheel sprocket, just touching it.
If your rear wheel sprocket is at an angle to the bar, you need to align your rear wheel.
If it's offset to either side you will need to shim the countershaft sprocket accordingly, or perhaps your rear wheel isn't centered."
I det här läget kan man höfta hur mycket offset det är.
Improvisera med brickor bakom framdrevet tills det är rakt, mät tjockleken på 'brickpaketet' och du vet exakt.
Blir det inte exakt någon av de offset som jag säljer kan man behålla någon bricka på baksidan, alternativt svarva ner bakre drevhållaren beroende på åt vilket håll man vill justera.
Vissa bakdrev är även urtagna på utsidan, vänd det så har du vunnit en millimeter
Jag använder en kombination av alla trixen för att få linjeringen rak samtidigt som kedjan ska klara sving/ram etc...
Mitt recept: 7mm offset, 17 tänder, bakre drevet vänt och drevhållaren är nersvaravad 5mm för att kedjan ska gå fri från ramen.