Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Själv då? 01:58.Sover ni aldrig, eller... ??
Gå och lägg er som hederligt folk !!
Sorry, men du bjöd ju på det!
Själv då? 01:58.Sover ni aldrig, eller... ??
Gå och lägg er som hederligt folk !!
Ok så herrarna förespråkar alltså Lock Up om jag förstått rätt. Verkar ju inte direkt billigt (det heller).
Ska ju regna i helgen så det blir kanske lite pill med gasarna enligt 'bänkarns' idé.
Vad det gäller oljan som tittade ut så sitter det en vanlig packning. Har ju för mig att jag läst det där med övertryck någonstans. Och original vevhusvent är väl kanske inte dimensionerat efter det här effektuttaget. Och någon anledning till uppfinningen finns det ju.
/U
Damn right ´Å förresten är det inte läge att tänka pengar längre...De flesta av oss här inne är helt "i säcken" om vi börjar räkna vad allt kostat I´ts either Do or Die som man säger i Belgien
//Chrille (som inte vill räkna på totalpriset då det gör mig )
Stooort Grattis Till biker66 Och Hans Flickvän !
En Ny Suzuki Kille Föddes Under Kvällen !
gratulerar !!!!!!!!!!!
Kan ännu inte säga så mycket om honom annat än att han är överkvalificerad i grenen sova...
Cylindervolymen påverkar inte motorns storlek, bara att bulta i.
Motormässiga förstärkningar beror på hur ekipaget ska användas.
Enbart gatkörning kan klara sig utan rakskurna drev, HD-lager i vxllådan etc, medan en dragracetrimmad sak med högkomp behöver alla trix man kan ta till för att hålla ihop.
Det finns mao inget rakt svar på frågan utan mer detaljer.
Helt krasst, vill du köra dragrace är det smartare att börja med något modernare som Hayabusa eller GSXR, de kostar mer i inköp men blir definitivt billigare i längden...
Den viktiga frågan är;
Vill du fastna i träsket av gamla, omoderna, tunga, luftkylda monstermaskiner med själ ?
I så fall, välkommen !
(Börja med att läsa igenom den här tråden, oldskoolsuzuki.info, thegsresources.com och dragbike.com )
Vet du/ni månne omm det samma gäller för en gammal 750? Dvs, passar en 1100 motor i min gamla gsx750 -82?
Vart och hur försäkrar ni era gammelhojar?
Har ju haft BMC:s Classica försäkring tidigare. Men det är ju liksom inte aktuellt längre .
Anledningen till frågan är att jag fått premieförslag från 4097 till nästan 9k!!!! hel/hel.
/U
Dom undre motorfästena sitter längre bak på 750:n. Men det går ju att modda. Samma sort bara annan placering. Var visst någon som hade problem med besiktningen av ett dyligt bygge här på SH tidigare i år. Sök och kolla in den tråden för säkerhets skull innan du börjar.
/U
Vart och hur försäkrar ni era gammelhojar?
Har ju haft BMC:s Classica försäkring tidigare. Men det är ju liksom inte aktuellt längre .
Anledningen till frågan är att jag fått premieförslag från 4097 till nästan 9k!!!! hel/hel.
/U
Du som är Katanaägare borde inte fråga sånt...
Via Classic Suzuki Club Scandinavia kan du försäkra pärlan via MHRF/Folksam efter besiktning av en representant.
Jag försäkrade min gsxr 1100 -86 där, kostade mig ca 500 kr hel/hel...
Jo Jo, men den är ju inte så mycket 'Classic' längre. Om än en Klassiker...
/U
Har bara pratat med en tant/kvinna på BMC. Vad uppgav du Ingvar? Att den var original med lite mod?
/U
Jag ringde bara och fösäkrade en GSX 1100 -83 utan att diskutera ombyggnader. Sedan skulle man maila bilder innan den blev godkänd vilket jag gjorde. Den enda respons jag därefter fick var ett inbetalningskort och därmed antar jag att den var godkänd eftersom inbetalningskorten kommit i en jämn ström efter det.
/Ingvar
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |