fazerfun
Gudomlig sporthojare
Jo Jo, men den är ju inte så mycket 'Classic' längre. Om än en Klassiker...
/U
I see..ok ja det är ju annan femma...MHRF är rätt hårda på moderna moddningar.
Jo Jo, men den är ju inte så mycket 'Classic' längre. Om än en Klassiker...
/U
Fick nobben hos BMC för flera år sedan ,åkte då med ett V&H megafonpå min 1168:a, R-gaffel och hjul."det där ser ut som en dragbike". Bad Niklas vänligen men bestämt att "dra ännu längre in i de Smålandska skogarna".Har sedan dess åter igen försäkrat hos TH idag lite drygt 2000:- hel/hel.Ok. Som sagt din ser ju väldigt original ut... för ett otränat öga iaf
Gör väl likaledes jag med. Så får vi se.
/U
Fick nobben hos BMC för flera år sedan ,åkte då med ett V&H megafonpå min 1168:a, R-gaffel och hjul."det där ser ut som en dragbike". Bad Niklas vänligen men bestämt att "dra ännu längre in i de Smålandska skogarna".Har sedan dess åter igen försäkrat hos TH idag lite drygt 2000:- hel/hel.
Vet inte om MHRF är aktuell för min del.
Fick nobben hos BMC för flera år sedan ,åkte då med ett V&H megafonpå min 1168:a, R-gaffel och hjul."det där ser ut som en dragbike". Bad Niklas vänligen men bestämt att "dra ännu längre in i de Smålandska skogarna".Har sedan dess åter igen försäkrat hos TH idag lite drygt 2000:- hel/hel.
Vet inte om MHRF är aktuell för min del.
"Torrmonterade" lite, så nu vet jag att allt verkar passa rätt bra. Toppen passade riktigt bra på en 1150-cylle (1100-ans två övre kylflänsar är rätt mycket större så på den cyllen såg det inget vidare ut).
Nu återstår lite vinterjobb med att bl.a. porta toppen lite.
/Ingvar
"Inget vidare" är nog årets understatement !!
Men fan vet om det blev så mycket bättre på den cylle jag skulle vilja sätta den på....
Hördu Ingvar(eller Jörgen), är det en 1100-topp du har?
Isf: vad har anliggningsytan för bredd tvärs över ett förbränningsrum ??
GSX-toppen är 106mm och den här 750-toppen är 94mm, kanske möjligen eventuellt aningens litet för det borret.....
"Inget vidare" är nog årets understatement !!
Men fan vet om det blev så mycket bättre på den cylle jag skulle vilja sätta den på....
Hördu Ingvar(eller Jörgen), är det en 1100-topp du har?
Isf: vad har anliggningsytan för bredd tvärs över ett förbränningsrum ??
GSX-toppen är 106mm och den här 750-toppen är 94mm, kanske möjligen eventuellt aningens litet för det borret.....
"Inget vidare" är nog årets understatement !!
Men fan vet om det blev så mycket bättre på den cylle jag skulle vilja sätta den på....
Hördu Ingvar(eller Jörgen), är det en 1100-topp du har?
Isf: vad har anliggningsytan för bredd tvärs över ett förbränningsrum ??
GSX-toppen är 106mm och den här 750-toppen är 94mm, kanske möjligen eventuellt aningens litet för det borret.....
Halloj
Ingen av er som ligger & ruvar på en bättre begagnad pingelkran som ni vill bli av med, el ett DYNA 2000?
//patrik
En liten mockup av något jag ruvat på några år nu...
2. Smörjningen.
'Alla' (dragbike.com) säger att man ska plugga matningen till ventilkåpan och oljereturerna på framsidan.
Original delas oljan i blocket, en del går via dragstängerna till kammarna medan resten matas in i ventilkåpan och trycks ner i utrymmen runt tändstiften för kylning av förbränningsrummen och sedan rinna tillbaka ner i sumpen via returrören.
Jag har också funderat lite på det där som du vet.
En vettig grej ang. oljereturen som jag hittat är att plugga orginalutloppet MEN sedan leda om den i nya slangar
Jag tycker det verkar vettigt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |