Biker66
Rörramsfetischist med kubikångest
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- . . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Volymen är konstant, men luften pressas fortfarande fram och tillbaka av kolvarna.
Målet är inte absolut vakuum, snarare ett lätt undertryck så gaserna kan följa minsta motståndets lag istället för att påfresta packboxarna.
Härav följer att 'slang till avgasrör' kan fungera, givetvis med backventil mot backpulserna, glömde den tidigare.
Jag undrar också om de små anslutningarna till oljelocken fungerar, men å andra sidan byggde ju herr Suzuki en jämrans klen luftning i ventilkåpan som fungerar. Tillsammans med oljelocksvarianten har man väl tredubblat ventilationsarean så det borde ju funka...
Målet är inte absolut vakuum, snarare ett lätt undertryck så gaserna kan följa minsta motståndets lag istället för att påfresta packboxarna.
Härav följer att 'slang till avgasrör' kan fungera, givetvis med backventil mot backpulserna, glömde den tidigare.
Jag undrar också om de små anslutningarna till oljelocken fungerar, men å andra sidan byggde ju herr Suzuki en jämrans klen luftning i ventilkåpan som fungerar. Tillsammans med oljelocksvarianten har man väl tredubblat ventilationsarean så det borde ju funka...