Katana och GSX 1100-tråden

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Måste passa på att kasta upp en fråga som får besvaras med helt subjektiva svar:
Vem/vilka är bäst på portning/ventiljobb i Stockholm ??
Har lite förslag på folk ute i landet, men det vore trevligt att kunna välja nån av de lokala förmågorna.
Känner nog till de flesta, vilken ska jag ta?

Du vet vem jag skulle välja, bra priser och snabba leveranser.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Vaf-n, en riktigt klassisk streetfighter, med lika klassisk duccebakdel !
Dyna2000 är väl så bra det blir på gatan.
Sälj dussinktm:en, sätt på RS-gasare och ha kul med det mer personifierade fordonet istället !


Ja jag har stått i valet och kvalet. Men skulle jag behålla den är det så mycket att göra.

Behöver nya gafflar, bromsar, hjul (kör ju med 18 tum) och förgasare. Mycket pengar som jag aldrig får igen. (Ja jag vet att detsamma gäller för den nya ktm:en, men med risk att bli bannad måste jag säga att duken är det roligaste jag kört.)

Vore oerhört spännande att göra allt det ovannämnda och dessutom klämma på en turbo (som jag har varit sugen på sen jag köpte den.) Känns ändå som man arbetar i motvind på en så gammal ram (fast den är ju billig att äga).

Beslutsångest :huvet
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Bläddra runt en stund på oldskoolsuzuki.info så får vi se hur du känner sedan... ;)


PS
Min tidigare förfrågan avseende ventil/portningsjobb i sthlmstrakten kvarstår...
DS
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Bläddra runt en stund på oldskoolsuzuki.info så får vi se hur du känner sedan... ;)


PS
Min tidigare förfrågan avseende ventil/portningsjobb i sthlmstrakten kvarstår...
DS
RG Engineering verkar ju helt klart göra bra jobb om inte inte i sthlm men ändå:)
Du vet ju vad limiten är!!!!1500cc och 31/26 topp borde bli bättre än 186/153:D

Vinterns modifieringar!
 

Bifogat

  • Kopia av PICT7625 (Medium).JPG
    Kopia av PICT7625 (Medium).JPG
    108.3 KB · Visningar: 134
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
fotat i skjulet..

våren verkar ju närma sig med stormsteg...Mr Tåppsikrit o jag har kommit fram till att det borde vara förbud på att bärja köra innan vi är klara med våra hojjar..HMMM:huvet

lite bilder som ej är tåppsikrit..nyrenoverade Öhlins gaasshooks
 

Bifogat

  • IMGP1461.jpg
    IMGP1461.jpg
    82.5 KB · Visningar: 63
  • IMGP1460.jpg
    IMGP1460.jpg
    64 KB · Visningar: 65

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
våren verkar ju närma sig med stormsteg...Mr Tåppsikrit o jag har kommit fram till att det borde vara förbud på att bärja köra innan vi är klara med våra hojjar..HMMM:huvet

lite bilder som ej är tåppsikrit..nyrenoverade Öhlins gaasshooks


Snyggt, gjort själv? Har ju ett set liggandes som är i behov av renovering om dom ska användas igen!
Ja den där 'Topsikrit' har ju verkligen lyckats med att vara just det. Men ni är väl snart klara och ute o gassar?

/U
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Öhlins gasshoocks

Snyggt, gjort själv? Har ju ett set liggandes som är i behov av renovering om dom ska användas igen!
Ja den där 'Topsikrit' har ju verkligen lyckats med att vara just det. Men ni är väl snart klara och ute o gassar?

/U

Inte gjort själv..de var i bedrövligt skick utan gas mm. Lämnade de till en kille som jobbat på Öhlins.Han tog isär dem..sedan lämnades de på bläster o lack. Innan montering o justering..han har bytt det mesta i dem. Lackade med pulverlack. Fin finish o så..men pulverlacken är lite tjock,så det var svårt att få ihop dem tydligen..

snart klar?--nja..målet är 1:a maj...:va
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Inte gjort själv..de var i bedrövligt skick utan gas mm. Lämnade de till en kille som jobbat på Öhlins.Han tog isär dem..sedan lämnades de på bläster o lack. Innan montering o justering..han har bytt det mesta i dem. Lackade med pulverlack. Fin finish o så..men pulverlacken är lite tjock,så det var svårt att få ihop dem tydligen..

snart klar?--nja..målet är 1:a maj...:va

KontakterKontakterKontekater vad vore livet utan dom:tummenupp Håll reda på honom så kanske han kan få göra ett till jobb(om han nu vill/lust/kan förståss). Gick det inte med hård våtlack? Fick ju det problemet själv med mina fälgar.

Vem tar ut 'pärlan' innan gatan är sopad och solen värmer:va :D
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag vet vem som inte blir först iaf...
 

Bifogat

  • IMG_0456.jpg
    IMG_0456.jpg
    69.4 KB · Visningar: 87
  • IMG_0359.jpg
    IMG_0359.jpg
    74.2 KB · Visningar: 96

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Vem tar ut 'pärlan' innan gatan är sopad och solen värmer:va :D

Jag vet vem som inte blir först iaf...

Jag åkte årets andra tur idag på eftermiddagen, riktigt najs:tummenupp.
Idag rostade jag ur den ordentligt. Den drar som en riktig screamer. Jag växlar vid 10500, då drar den fortfarande lika starkt.

/Ingvar

PS.
Biker66, om du plockar bort ett par växellådor och en vevaxel sisådär, blir det lättare att få ihop blockhalvorna:D .
DS.
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Bessermesser...

Jag som tänkte ta fram kapskivan för att göra plats !

:D
 
Last edited:

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Jag vet vem som inte blir först iaf...

Like if that was not always the case...:arsele

Nåväl, du kommer kanske ut samtidigt med mig. Och jag ska ändå bara fixa till bensin-läckage i tanken med tillhörande målning samt nya däck och besiktnings-konvertering.

Sen kanske det lurar nåt blingaktigt i buskarna för mig.:näsblod Nä, det är sant...kanske -får se.
Med tanke på hur min hoj beter sig med 1327cc på ~143mm hjulbas ska det bli väldigt roligt att se bikers hoj vingla fram, inte kunna ge fullt på fyran ens...:yoparty
 

Bifogat

  • JoeBar_Vmax.jpg
    JoeBar_Vmax.jpg
    28.8 KB · Visningar: 51

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag åkte årets andra tur idag på eftermiddagen, riktigt najs:tummenupp.
Idag rostade jag ur den ordentligt. Den drar som en riktig screamer. Jag växlar vid 10500, då drar den fortfarande lika starkt.

/Ingvar


Låter som du drar nytta av den nya toppen:tummenupp Grattis! Fast vem hade trott något annat egentligen:va
Antar att du ska plåga den i en bänk för att se resultatet på papper också?

/U

Jag vet vem som inte blir först iaf...


Så det är så en sådan där koppling ser ut!

/U
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Antar att du ska plåga den i en bänk för att se resultatet på papper också?

/U

Jag får kanske lov till det, den borde ju vara lite starkare än en orginal GSXR1100 som gav 149 broschyr-hästar på veven. Eller kanske som din, du har väl liknande ventilstorlek i toppen (28,5/25), 1168cc, ~10,5 i komp och modified-kammar?
Kammarna i min är är inte "modified" men väl standard -91 vilket betyder 8,9mm (0,35") lyfthöjd (duration okänd), men lär vara det vassaste Suzuki haft som orginal i dom oljekylda motorerna (tillsammans med R750-kammarna från -88 och -89).

Vilka bänkar till ett rimligt pris i Stockholmstrakten? Helst i södra regionerna.

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag får kanske lov till det, den borde ju vara lite starkare än en orginal GSXR1100 som gav 149 broschyr-hästar på veven. Eller kanske som din, du har väl liknande ventilstorlek i toppen (28,5/25), 1168cc, ~10,5 i komp och modified-kammar?
Kammarna i min är är inte "modified" men väl standard -91 vilket betyder 8,9mm (0,35") lyfthöjd (duration okänd), men lär vara det vassaste Suzuki haft som orginal i dom oljekylda motorerna (tillsammans med R750-kammarna från -88 och -89).

Vilka bänkar till ett rimligt pris i Stockholmstrakten? Helst i södra regionerna.

/Ingvar


Kolla med Ava. Blev lätt överaskad själv då jag frågade efter pris vid ett tillfälle förra säs. Dom flesta firmor med bänk som jag kollat med börjar sin prislista från 800:- och upp. Men Ava var någon dryg hundring billigare. Är ju annars inte direkt deras ledstjärna:tummenupp
Själv hamnade jag ju i Svinninge hos 'Pro' någonting. Har så löjligt dåligt minne för namn, men har ju kvittot kvar som stöd för detsamma:tummenupp

Gör nog bra toppjobb också 'Biker'!

Så du tror inte på bättre resultat än min? Det borde du nog få. Nu vet jag ju inte hur mycket magi Ove la ner i min topp. Men R toppen torde väl flöda bättre redan från start. Och det var väl själva idén med konverteringen, förutom själva exprimentet?

/U
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Med tanke på hur min hoj beter sig med 1327cc på ~143mm hjulbas...

Nu blir i alla fall jag nyfiken på hur 1327cc/150+BHP funkar med 14 centimeter hjulbas.
Nog för att marängerna är små, men... :D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Så du tror inte på bättre resultat än min? Det borde du nog få. Nu vet jag ju inte hur mycket magi Ove la ner i min topp. Men R toppen torde väl flöda bättre redan från start. Och det var väl själva idén med konverteringen, förutom själva exprimentet?
/U

Eftersom jag är en obotlig "skuvare" är själva exprimentet nog så inspirerande för mig. Det är klart att mitt utgångsläge är bättre p.g.a. R-toppen. Men i samma härad lär vi nog befinna oss effektmässigt.

/Ingvar
 
Last edited:

sportbike

Guest
IngvarB Vilka bänkar till ett rimligt pris i Stockholmstrakten? Helst i södra regionerna. /Ingvar[/QUOTE skrev:
Bänkar gör du hos Jörgen på SuperTwin:

Supertwin Motorcyklar - Reparationer, reservdelar
Tel. 08 - 641 24 18, Varuv. 17, 12530 ÄLVSJÖ
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Katana-Freaks

Hej Kat-Folk

Kul att tråden vidare, laddade batteriet igår, så nu ska gammalkatanan igång.

Katana-Mannen
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top