Katana org
rakish form and super performance
Vad tycks om mönstret på busens framdäck?
Rätt så modellspecifikt
/U
Letar efter en axel med distans till framhjulet till en GSX 1100R -89 utan framgång. Vilka fler årsmodeller passar?
ramen klar , nya fästen för olika saker , blästrad mm..pulverlackas och blir klarnästa vecka...
ramen klar , nya fästen för olika saker , blästrad mm..pulverlackas och blir klarnästa vecka...
så bara lite , lite kvar nu!!
OCH ET BLIR SNÖ HELA APRIL!! Bara så ni vet!! // Henrik
Nu slänger jag ut en fråga till er som kan skruva motorer. Ska ställa in kamaxlarna & veven, & kammarna har jag en bra ilustration på hur de ska stå men min skolengelska gör mig lite osäker på vevaxeln. Om jag har förstått saken rätt så är det cyl 1 & 4 i topp när vevaxeln står på T markeringen.
//Patrik
Japp, du har förstått rätt. T = 1/4 i topp, lätt att kolla med t.ex. en skruvmejsel ner i tändstiftshålet.
/Ingvar
STOOOORT GRATTIS TILL EN AV VÄRLDENS JUSTASTE SUZUKI ÅKARE !!
CHRILLE08 FYLLER 40 IDAG !
HIPP HIPP HURRA CHRILLE!!!
Går den på alla 4 cylindrarna min har varit liknande då ett stift har gett upp kan också vara så att den inte får bensin till alla 4 förgasarna kolla upp detta.
Vad brukar ni använda för låsvätska till svänghjulet på gsx1100? Eller rättare sagt, vad SKA man använda för låsvätska?
Såg för en tid sedan en annons på Blocket om kåpglas till katanan i div olika färger. Kan ha varit en annons från ett företag men jag är inte säker. Någon som har ett tips på var jag kan hitta en mörktonad ruta?
Såg för en tid sedan en annons på Blocket om kåpglas till katanan i div olika färger. Kan ha varit en annons från ett företag men jag är inte säker. Någon som har ett tips på var jag kan hitta en mörktonad ruta?
Ska väl så vitt jag vet vara rena ytor på kona och svänghjul, gärna nerkyld kona och uppvärmt svänghjul. Ev lite Loc-tite på gängorna och sen dra åt -fast men inte av...
Om man läser i verkstadshandboken så står det att man ska använda någon slags låsvätska på själva konan där svänghjulet ska sitta. Jag har varit med om ett antal gammla gsx motorer där svänghjulet har snurrat runt på tappen och det kan bli ganska fula märken....
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|