Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
så här långt har jag kommit...

ramen klar , nya fästen för olika saker , blästrad mm..pulverlackas och blir klarnästa vecka...

så bara lite , lite kvar nu!!:mad: :huvet

OCH :DET BLIR SNÖ HELA APRIL!! Bara så ni vet!! // Henrik
 

Bifogat

  • IMGP1477.jpg
    IMGP1477.jpg
    94.1 KB · Visningar: 108
  • IMGP1479.jpg
    IMGP1479.jpg
    83.8 KB · Visningar: 97
  • IMGP1478.jpg
    IMGP1478.jpg
    79 KB · Visningar: 94

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
ramen klar , nya fästen för olika saker , blästrad mm..pulverlackas och blir klarnästa vecka...

så bara lite , lite kvar nu!!:mad: :huvet

OCH :DET BLIR SNÖ HELA APRIL!! Bara så ni vet!! // Henrik

Det där ser ju riktigt bra ut, förstärkt och klar.
OCH: DET ÄR KANONVÄDER MEST VARJE DAG!. Själv har jag tagit en tur efter jobbet varje dag nu i April:). Igår var det dock lite problem eftersom startmotorn plötsligt vägrade snurra trots bra med ström. Snabbt bort med startmotorn för att efter dissikering konstatera att den var nerkletad med olja invändigt. Det är ett mysterium hur den kunnat tränga in, axeltätningen är oskadad och kniper åt fint runt axeln. Efter rengöring och avputsning av kollektor och "kol" blev den på bra humör igen.

/Ingvar
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Nu slänger jag ut en fråga till er som kan skruva motorer. Ska ställa in kamaxlarna & veven, & kammarna har jag en bra ilustration på hur de ska stå men min skolengelska:rolleyes: gör mig lite osäker på vevaxeln. Om jag har förstått saken rätt så är det cyl 1 & 4 i topp när vevaxeln står på T markeringen.

//Patrik
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Nu slänger jag ut en fråga till er som kan skruva motorer. Ska ställa in kamaxlarna & veven, & kammarna har jag en bra ilustration på hur de ska stå men min skolengelska:rolleyes: gör mig lite osäker på vevaxeln. Om jag har förstått saken rätt så är det cyl 1 & 4 i topp när vevaxeln står på T markeringen.

//Patrik

Japp, du har förstått rätt. T = 1/4 i topp, lätt att kolla med t.ex. en skruvmejsel ner i tändstiftshålet.

/Ingvar
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Japp, du har förstått rätt. T = 1/4 i topp, lätt att kolla med t.ex. en skruvmejsel ner i tändstiftshålet.

/Ingvar

Tack för det. Ville bara vara säker så man vet att allt är rätt innan man lyfter in den i ramen. Jobbigt med gör om, gör rätt :) när den väl sitter där.
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
En gubbe i gänget !!

STOOOORT GRATTIS TILL EN AV VÄRLDENS JUSTASTE SUZUKI ÅKARE !!

CHRILLE08 FYLLER 40 IDAG !:tummenupp

HIPP HIPP HURRA CHRILLE!!! :) :) :) :) :)
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Min svärfar har skaffat en GSX1100E ca -81 med sidovagn...

Det känns som om det har fullt med tuggummi i motorn. Den svarar segt på gasen.
Min första tanke var att något membran till trottlarna var dåligt, men icke.

Vad kan problemet vara ?
Var ska jag börja leta ?

Finns det någon som har en verkstadshandbok till hojen elektroniskt ?
 

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Ort
kalmar Sweden
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
Går den på alla 4 cylindrarna min har varit liknande då ett stift har gett upp kan också vara så att den inte får bensin till alla 4 förgasarna kolla upp detta.
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Såg för en tid sedan en annons på Blocket om kåpglas till katanan i div olika färger. Kan ha varit en annons från ett företag men jag är inte säker. Någon som har ett tips på var jag kan hitta en mörktonad ruta?
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Vad brukar ni använda för låsvätska till svänghjulet på gsx1100? Eller rättare sagt, vad SKA man använda för låsvätska?
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Vad brukar ni använda för låsvätska till svänghjulet på gsx1100? Eller rättare sagt, vad SKA man använda för låsvätska?

Ska väl så vitt jag vet vara rena ytor på kona och svänghjul, gärna nerkyld kona och uppvärmt svänghjul. Ev lite Loc-tite på gängorna och sen dra åt -fast men inte av...
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Om man läser i verkstadshandboken så står det att man ska använda någon slags låsvätska på själva konan där svänghjulet ska sitta. Jag har varit med om ett antal gammla gsx motorer där svänghjulet har snurrat runt på tappen och det kan bli ganska fula märken....
Ska väl så vitt jag vet vara rena ytor på kona och svänghjul, gärna nerkyld kona och uppvärmt svänghjul. Ev lite Loc-tite på gängorna och sen dra åt -fast men inte av...
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Om man läser i verkstadshandboken så står det att man ska använda någon slags låsvätska på själva konan där svänghjulet ska sitta. Jag har varit med om ett antal gammla gsx motorer där svänghjulet har snurrat runt på tappen och det kan bli ganska fula märken....

Min axeltapp var rätt ful efter ett lossat svänghjul. Jag putsade av de värsta ojämnheterna med fil och slipade sedan "ihop" konorna med lite ventilslippasta. Därefter noggrann rengöring och Loctite 648 på konan + dra muttern till "lite drygt" angivet maxmoment (vilket var betydande på den grövre axeln som kom -83).
Har suttit perfekt sedan dess.

/Ingvar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top