Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
... sen vet jag inte men med drevet fram räcker det med en liten bricka under drever eftersom det sitter bult där? eller är jag helt ute och cyklar?

Du lägger distansbrickan under drevet så att det hamnar (nästan) längst ut på splinesen. Sedan låsbrickan, den kommer att greppa sista milimetern på axelns splines. Därefter gängas muttern på.

/Ingvar
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Du lägger distansbrickan under drevet så att det hamnar (nästan) längst ut på splinesen. Sedan låsbrickan, den kommer att greppa sista milimetern på axelns splines. Därefter gängas muttern på.

/Ingvar


mm, precis.
tack för hjälpen.

dock är det ju bara nu att jag måste ha en komplett gaffel och bakfälg helst den nyare typen.
Nån som vet något till salu?(inte över 7-8000kr)
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
spolfästen..

Ser ju blankt o fint ut:tummenupp En väldig massa påsvetsade fästen här och där, har du passat på att bygga om spolfästena också? Om du nu kör med annat än original förståss.

/U[/QUOTE]

Tjenare ! spolfästena är inflyttade för att passa Dyna spolarna..några mm var allt som behövdes. Sedan har jag tillverkat fyra distanser för att de ska passa på fästena..
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ser ju blankt o fint ut:tummenupp En väldig massa påsvetsade fästen här och där, har du passat på att bygga om spolfästena också? Om du nu kör med annat än original förståss.

/U

Tjenare ! spolfästena är inflyttade för att passa Dyna spolarna..några mm var allt som behövdes. Sedan har jag tillverkat fyra distanser för att de ska passa på fästena..[/QUOTE]


Kanon :tummenupp

/U
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
tjennare! har en gsx-r 1100 -89 som ja trimmat o mekat lite på:) har ca 160bänkade pollar i den och ja går nu i tankegången att köpa mig en gammalräser istället. Alltså typ gammal gsx med andra ord:) lite oldschool sådär^^

Har fått nys om en gsx1100e som är tillsalu och det jag undrar nu av er erfarna snubbar är om det finns stora möjligheter att skrämma upp de trötta 100hkr i orginalmotorn till lite större summa? typ 150 lr så?

Hur trimmar man bäst och vad skall man lägga pengarna på för trim?

//Wt
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Inga problem, bläddra i den här tråden så får du alla svar du behöver... :tummenupp
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
tjennare! har en gsx-r 1100 -89 som ja trimmat o mekat lite på:) har ca 160bänkade pollar i den och ja går nu i tankegången att köpa mig en gammalräser istället. Alltså typ gammal gsx med andra ord:) lite oldschool sådär^^

Har fått nys om en gsx1100e som är tillsalu och det jag undrar nu av er erfarna snubbar är om det finns stora möjligheter att skrämma upp de trötta 100hkr i orginalmotorn till lite större summa? typ 150 lr så?

Hur trimmar man bäst och vad skall man lägga pengarna på för trim?

//Wt

Du vill inte köpa en färdig 1327cc motor?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Touring-kittad

Kanonväder idag och "långresa" med fika och lunchmacka på touring-kittad GSX. Bilden är från Trosa.
På vägen hem kan man snacka om tillfälligheter, körde bredvid järnvägen och möter ett tåg. Gissa vem som spakar vidundret om inte Katana org.

/Ingvar
 

Bifogat

  • DSC00173_mini.jpg
    DSC00173_mini.jpg
    166 KB · Visningar: 167

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Så om nu det är vridet man ska leta efter, hur mycket effekt kan man få ut ur dessa gamla skönheter? Hur mycket kan man borra och finns det big bore kit till dem?
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Så om nu det är vridet man ska leta efter, hur mycket effekt kan man få ut ur dessa gamla skönheter? Hur mycket kan man borra och finns det big bore kit till dem?
Tror att största kolvsats är på 1640 cc till GSX:en ,sen kan man ju alltid sätta i en strokad vev och få dryga 100 cc till. Hur mycket effekt?Hur långt är ett snöre:D
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Kanonväder idag och "långresa" med fika och lunchmacka på touring-kittad GSX. Bilden är från Trosa.
På vägen hem kan man snacka om tillfälligheter, körde bredvid järnvägen och möter ett tåg. Gissa vem som spakar vidundret om inte Katana org.

/Ingvar


Så liten den vida världen kan vara ibland:tummenupp

/U
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Tack för sidorna! skit bra info:) Om man nu har tänkt att åka med 1640 på gata och kylningen är ett problem, är det ens möjligt att lösa det? det är ju trots allt 540cc till.


Mvh//Rickard
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Tack för sidorna! skit bra info:) Om man nu har tänkt att åka med 1640 på gata och kylningen är ett problem, är det ens möjligt att lösa det? det är ju trots allt 540cc till.


Mvh//Rickard


Skulle nog råda att inte åka med så mycket kubik på gatan ,blir nog mest problem.
Det finns ju iofs. stora oljekylare:D

1327-1428cc och inte så högt komp. är nog att föredra.Blir bra vrid med 1428cc:tungan
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top