Lokatobbe
Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Vad kan man sätta för pris på en gsx-r -89 med ca 165 hk på slangen. Dyna 2000 tändning rs 36 or akra 4-1. 1216 cc osv?
Vadå "gamla blåvita GSX:en"
/Ingvar
Gissar på 145-150 bhp allt annat är BONUS!!!!Har åkt ifrån BUSOR med min 1168:a .Vadå "gamla blåvita GSX:en", 25 år är väl inget på en GSX . På mina ca 25 repor blev jag frånåkt 4 gånger.
1) Andersson turbo, såg man i horisonten.
2) Busa, två hojlängder.
3) GSXR 1000, en hojlängd.
4) CBR 1000 RR (-08), två hojlängder.
Annars gick det bra . Bänka?, tja några hästar är det väl. Den har ju några trots allt några kilo att flytta på .
Sätt nu på ljuddämparna och gasa, det är skitkul.
/Ingvar
Det var inte mina ord. En snackis på byn
Ska hitta en lämplig, alla man ser har ju en sådan där bultad infästning. Det kräver ju ett passande mellanrör. Fast det går ju att lösa, det har ju iaf du bevisat.
268ml eller 210mm från toppen med tom ihopskjuten gaffel.
Köp en verkstadsmanual, original eller Haynes, din bästa investering
Nr 15, står så i manualen.
Utgår från att de menar viskositet 15.
Fråga i butiken så ser du att viskositeten på gaffelolja ligger runt 10-20.
Seså, jag förstår att det var en otrogen som uttryckte ordet "gamla".
Jag fixade till mitt mellanrör med en rörstump från Mekonomen + en 3mm plåt som bearbetades med bågfil, borrmaskin och fil. Ingen svetsning om man som jag anpassar hålet så man får ta fram släggan och driva flänsen på röret.
R1-an har rör som sitter ihop med dämparen, kanske passar. Min dämpare kommer från gsxr 1000. Jag gav 500 spänn för den.
/Ingvar
Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.
Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.
Jag vägde hojen igår, 232kg med proppfull tank (22 L). Viss felmarginal finns eftersom jag använde badrumsvåg. Men jag pallade upp det "ovägda" hjulet så att det hade samma höjd som det som stod på vågen.
/Ingvar
Blev en 2:a idag för ljudet... fast jag gjort vad jag kunde med packning av dämparen.
Det här skyndar ju på konstruerandet av en 'street-dämpare'....
/U
Mäh, det vet du väl, att lösningen på alla problem finns på min hemsida ?!!Blev en 2:a idag för ljudet... fast jag gjort vad jag kunde med packning av dämparen./U
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|