Katana och GSX 1100-tråden

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vad kan man sätta för pris på en gsx-r -89 med ca 165 hk på slangen. Dyna 2000 tändning rs 36 or akra 4-1. 1216 cc osv?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Vadå "gamla blåvita GSX:en"
/Ingvar

Det var inte mina ord. En snackis på byn:tummenupp

Bänka?
Ja vore kul att se skillnaden på din o min, snarlika men samtidigt olika:gnissla

Sätt nu på ljuddämparna och gasa, det är skitkul.

Ska hitta en lämplig, alla man ser har ju en sådan där bultad infästning. Det kräver ju ett passande mellanrör. Fast det går ju att lösa, det har ju iaf du bevisat.
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Vadå "gamla blåvita GSX:en", 25 år är väl inget på en GSX:va . På mina ca 25 repor blev jag frånåkt 4 gånger.
1) Andersson turbo, såg man i horisonten.
2) Busa, två hojlängder.
3) GSXR 1000, en hojlängd.
4) CBR 1000 RR (-08), två hojlängder.

Annars gick det bra:tummenupp . Bänka?, tja några hästar är det väl. Den har ju några trots allt några kilo att flytta på:D .

Sätt nu på ljuddämparna och gasa, det är skitkul.

/Ingvar
Gissar på 145-150 bhp allt annat är BONUS!!!!Har åkt ifrån BUSOR med min 1168:a .
Det är bra ,bara ge "plastraketerna":D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Det var inte mina ord. En snackis på byn:tummenupp

Ska hitta en lämplig, alla man ser har ju en sådan där bultad infästning. Det kräver ju ett passande mellanrör. Fast det går ju att lösa, det har ju iaf du bevisat.

Seså, jag förstår att det var en otrogen som uttryckte ordet "gamla".
Jag fixade till mitt mellanrör med en rörstump från Mekonomen + en 3mm plåt som bearbetades med bågfil, borrmaskin och fil. Ingen svetsning om man som jag anpassar hålet så man får ta fram släggan och driva flänsen på röret.

R1-an har rör som sitter ihop med dämparen, kanske passar. Min dämpare kommer från gsxr 1000. Jag gav 500 spänn för den.

/Ingvar
 

Lindeman1

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2008
Ort
Sundbyberg
Hoj
-85 Suzuki GSX 1100E
är det bara jag som gillar en gsx 1100E- 85 original eller? ;) kolla mitt garage... 100% original, ock kommer så att förbli :)
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Någon som kan hjälpa mig ?

Jag behöver veta hur mycket olja och vilken viskositet det ska vara i gaffeln på min GSX1100E -82.

Ska byta packboxar imorgon
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
#15
268ml eller 210mm från toppen med tom ihopskjuten gaffel.

Köp en verkstadsmanual, original eller Haynes, din bästa investering :tummenupp
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
#15
268ml eller 210mm från toppen med tom ihopskjuten gaffel.

Köp en verkstadsmanual, original eller Haynes, din bästa investering :tummenupp

Tackar,
Nu ljög jag lite för det är inte min hoj. Det är svårfars, så det får nog bli han som får köpa en manual, för det lär nog behövas.

#15 ?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nr 15, står så i manualen.
Utgår från att de menar viskositet 15.
Fråga i butiken så ser du att viskositeten på gaffelolja ligger runt 10-20.
 

King_V

Harley-Davidson och Buell mek
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki DL1000 -03
Styrdämpare på GSX1100 -82

Någon som vet hur mycket jobb det är att montera en styrdämpare på ovannämda hoj? Gärna lite vägledning tack.
Har en tråd om detta i teknikforumet ochså, men denna tråd kanske är mera rätt.
Undrar också om någon känner till dom Öhlinarna som sitter på bak, skall vara monterade orginal har jag fått för mig. I alla fall, Någon som vet hur jag får fram repsatser, vilket tryck det ska vara i dom, osv???

Tacksam för all hjälp!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Det är väl inga Öhlinare originalmonterade på en E?
Inte vad jag vet i alla fall.
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Seså, jag förstår att det var en otrogen som uttryckte ordet "gamla".
Jag fixade till mitt mellanrör med en rörstump från Mekonomen + en 3mm plåt som bearbetades med bågfil, borrmaskin och fil. Ingen svetsning om man som jag anpassar hålet så man får ta fram släggan och driva flänsen på röret.

R1-an har rör som sitter ihop med dämparen, kanske passar. Min dämpare kommer från gsxr 1000. Jag gav 500 spänn för den.

/Ingvar

Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.


Det är väl det sok är poängen med att leta reda på en dämpare från en modern sportis:tummenupp
Att slippa bestycka om, i större utsträckning iaf.
Å andra sidan så är ju RS:arna som gjorda för det:D

/U
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.

Jag bestyckar inte om när jag sätter på "sporthojsdämparen". Min är aldrig körd i bänk utan bara tänstift-kollad s.a.s. Jag kör med RS36 orginalbestyckning förutom att jag gått ner till 125 i huvudmunstycke med båda dämparalternativen. Jag provade med 130 ett tag men tyckte den verkade gå för fett, det blev lite sotigt i pipan, stiften i mörkaste laget och jag tyckte den tappade lite sting på topp. Den kanske går för magert vid lägre temperaturer men vid 20-25C verkar det funka fint.

/Ingvar
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Vikt

Jag vägde hojen igår, 232kg med proppfull tank (22 L). Viss felmarginal finns eftersom jag använde badrumsvåg. Men jag pallade upp det "ovägda" hjulet så att det hade samma höjd som det som stod på vågen.

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag vägde hojen igår, 232kg med proppfull tank (22 L). Viss felmarginal finns eftersom jag använde badrumsvåg. Men jag pallade upp det "ovägda" hjulet så att det hade samma höjd som det som stod på vågen.

/Ingvar

Blev en 2:a idag för ljudet... fast jag gjort vad jag kunde med packning av dämparen.
Det här skyndar ju på konstruerandet av en 'street-dämpare'....

/U
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Blev en 2:a idag för ljudet... fast jag gjort vad jag kunde med packning av dämparen.
Det här skyndar ju på konstruerandet av en 'street-dämpare'....

/U

Bara "packa om" duger aldrig för SBP. Jag monterade en perforerad plugg i insatsen (på en närliggande parkering) som nästan stoppade flödet. Då pös det lite lagom för att kunna passera nålsögat. Det verkar dock vara lite dagsnotering på ljudkänsligheten. Senast jag besiktigade var det en Sportster med i princip raka rör som passerade kontrollen tillsammans med mig. Men nu har jag ju "Blåvalen":) . Tyvärr är Barkarby-tillställningarna tillfälligt ?? nerlagda, så dämparen får vila sig till nästa besiktning.

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top