Mycket ska man lära sig på resans gång Får se min motor som ett första barn, med ao man lär sig till nästa
Problem igen. Nu har jag bytt flotörnålar pga att förgasarna flödade över. När jag skulle starta upp efter bytet så var det klent med kräm i batteriet så jag laddade upp det. Glad ihågen gick jag ut i garaget med mitt nya & nyladdade batteri & skulle starta upp igen. Hände inte särskilt mycket & verkade dåligt med kräm iaf. Tog ett annat batt men reläet bara klickade. Skoj!!! Mätte strömmen ner till starten när jag tröck(dalmål) på start knappen & den skickar 12,5v ner till starten men inget liv. Aha startmotorn tänkte jag & monterade en annan men problemet fanns kvar. Monterade bort den & provade båda starterna direkt på batteriet & dom snurrade igång så fint så. Är det det satans reläet trots att den skickar på den volt det ska vara. Amperen vet jag inte därimot hur mycket reläet skickar ner. Har inte lust att investera ett nytt relä bara för att upptäcka att det inte var det. Men i min hjärna måste det vara reläet iaf. Har monterat isär det & tycker att det sek ok ut inne. Vet att reläerna kan ta stryk när det blir dåligt med ström i batteriet. Sådär nu har ni fått en liten roman att läsa när det ändå är så dålig fart i tråden
Problem igen. Nu har jag bytt flotörnålar pga att förgasarna flödade över. När jag skulle starta upp efter bytet så var det klent med kräm i batteriet så jag laddade upp det. Glad ihågen gick jag ut i garaget med mitt nya & nyladdade batteri & skulle starta upp igen. Hände inte särskilt mycket & verkade dåligt med kräm iaf. Tog ett annat batt men reläet bara klickade. Skoj!!! Mätte strömmen ner till starten när jag tröck(dalmål) på start knappen & den skickar 12,5v ner till starten men inget liv. Aha startmotorn tänkte jag & monterade en annan men problemet fanns kvar. Monterade bort den & provade båda starterna direkt på batteriet & dom snurrade igång så fint så. Är det det satans reläet trots att den skickar på den volt det ska vara. Amperen vet jag inte därimot hur mycket reläet skickar ner. Har inte lust att investera ett nytt relä bara för att upptäcka att det inte var det. Men i min hjärna måste det vara reläet iaf. Har monterat isär det & tycker att det sek ok ut inne. Vet att reläerna kan ta stryk när det blir dåligt med ström i batteriet. Sådär nu har ni fått en liten roman att läsa när det ändå är så dålig fart i tråden