Katana och GSX 1100-tråden

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Ort
Skänninge
Hoj
M1800R -08
GSXR gaffel

Hejsan, funderar på hur mycket som måste fixas för att få en GSXR gaffel på plats på en GSX -81? Är det bara att byta styrkronor o klämma dit gaffelbena?
Har GSXR framfälg på den nu på originalgaffel som förra ägaren monterat.

Mvh Håkan
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Kolugnt på GSX-tråden, kollar alla på fotboll:va . På onsdag är det körning på Barkarby igen. Så ni i Stockholmsområdet, bums ner i garagen och sätt på ljuddämparna nu så jag får lite sällskap på körningarna:yoparty .

/Ingvar
Är det inte inställt till den 6/8?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hejsan, funderar på hur mycket som måste fixas för att få en GSXR gaffel på plats på en GSX -81? Är det bara att byta styrkronor o klämma dit gaffelbena?
Har GSXR framfälg på den nu på originalgaffel som förra ägaren monterat.

Mvh Håkan

Här finns lite tips. http://web.telia.com/~u92104830/start.htm


/U

Jomen jag åkte ju tvåsitsig bil till Västerås. Det andra sitsen var redan upptagen:) .

/Ingvar

I övrigt kan jag lägga till att R1 dämparen jag hade på G har getts bort:va Killen som hade den åkte på semester innan vi han göra affär. Och då han kommer hem så har en av hans polare mer nöd än jag!!!
Hittade en ny annons här idag på en likadan fast mindre använd som jag hoppas kan komma över. Men det är någon vecka bort minst ty även den här ägaren var inte på samma ställe som ljuddämparen.
/U


Ahhh på det viset!
/U

Jomen jag åkte ju tvåsitsig bil till Västerås. Det andra sitsen var redan upptagen:) .

/Ingvar


Ahhh på det viset! Har lite bilder från polarn som var där:tummenupp

/U

Du kör liksom mig "klassisk stil":tummenupp , annars påbjuder ju modet att man skall skrapa i knät fastän hojen står nästan upprätt:D .

/Ingvar


Men herrejösses du ser väl att hela ekipaget andas Oldschool:D (nästan). Fick lära mig en gång att sitta vackert....:gnissla
/U
 
Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Du menar att 750 greven ger Hi flow effekt på 1100an?
Ssssjjjooooouuuu:rolleyes:

Hejsan, funderar på hur mycket som måste fixas för att få en GSXR gaffel på plats på en GSX -81? Är det bara att byta styrkronor o klämma dit gaffelbena?
Har GSXR framfälg på den nu på originalgaffel som förra ägaren monterat.

Mvh Håkan
I princip!!!Lite fästen till instrumentering,hastighetsmätardrivning,styrstoppar och lite annat pill.Men kronorna passar direkt i styrhuvudet!Blir trångt med oljekyl utan att kapa skärmen annars BYT framför allt bättre bromsar.
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det var f-n vad ni knackar bokstäver när en annan e på semester.
Har precis råkat på en såndär fruktdator med dånngel (inte rosa) så jag kunnat uppdatera mig.
K-kid, jag trodde vi fått in doktorn på 'rätt' spår ett tag, men det sket sig, hoppas det går bättre för dig :)
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Exakt samma som Hi Flow dreven:)
750 motorerna har glidlagrade vevaxlar och behöver därmed bättre flöde.

Tackar för den infon.
Då spar jag dem dreven till räsersnurran.

K-kid, jag trodde vi fått in doktorn på 'rätt' spår ett tag, men det sket sig, hoppas det går bättre för dig :)

Han begrep aldrig GSXens rätta värde!
Det är ju urräsern alla kategorier.
Har idag skruvat på Raaskpinnarna och i går blev det Laverdastyret.
Provsatt och insåg att mätartavlan är gigantiskt hög! :yoparty
Men den ser snabb ut.

V&H systemet ligger och gosar på posten.

Denna hoj kommer inte lämna min ägo.

Kom upp och kika på verkstan på Lördag om du inte har något planerat.
Har lite "Öppethus" med nybakata bullar...
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kom just hem från skärgå.. vildmarken.
Får se hur morgondagen ser ut, kommer ihåg när du började byggtråden om ditt bygge, vore kul att se hur det blev !
Dessutom är jag nyfiken på vad 'bakata bullar' är :va
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Rangordning

Skickar ett litet bildbevis på rangordningen mellan några utvalda MC-modeller:D . Tack "Conseal" som förevigade ögonblicket på Barkarby i onsdags.

/Ingvar
 

Bifogat

  • DSC_3355.JPG
    DSC_3355.JPG
    73.4 KB · Visningar: 138

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Skickar ett litet bildbevis på rangordningen mellan några utvalda MC-modeller:D . Tack "Conseal" som förevigade ögonblicket på Barkarby i onsdags.

/Ingvar


Snyggt, med resning o allt:D Vore kul med en kurva på din motor....
/U
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Du får komma och köra från mig (eller inte:D) så vet jag om jag har mer eller mindre pulver i spisen än du. Har jag mindre får jag jobb i vinter:gnissla, annars inte:yoparty .

/Ingvar

Japp!
Men det ser svårslaget ut! Och dessutom ligger man ju ljusår efter dig i antal starter...skyller inte alls ifrån mig i förväg

/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Börjar låta duell i gryningen om er två, tror minsann jag ska försöka se den catfighten :D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Börjar låta duell i gryningen om er två, tror minsann jag ska försöka se den catfighten :D

Japp, dimman har just lättat. Maskinerna upptankade med illaluktande vätskor ifrån hemliga gömda dunkar i dikena. Du kan tänka dig vilken dramatik:rolleyes:. Eftersom Katana org och jag verkar vara de enda som lyckats få ihop något att åka på så blir det inte direkt någon stege utan bara s.a.s en final. Det bästa är ju att man inte kan bli sämre än tvåa:) .

Förresten slipper du inte undan bara för att du inte törs plocka ihop GSX spisen:D . Det undslapp dig nyligen att du var ute och luftade en nyare GXS 750, den duger bra till att börja med. Sen vet jag inte i vilken vassrugg Huge och Chrille ligger och trycker. Men snart blir GSX-representationen säkert bättre, bl.a. har en driftig herre vid namn "Kamikaze kid" hittat "hem" och vad jag förstår är det inte 100% orginalskick som eftersträvas utan en hot rod:yoparty .

/Ingvar

Kul att du dök upp.
Jag var tyvärr fullt belastad i bänkrummet men några ord hann vi ju utbyta.
Och eftersom fläktarna inte är klara så var jag full i avgaser.

Nu ca 3 öl senare är det dax att duna!

Jag hade också tänkt att komma, men när jag blickade norröver och såg de kompakta kolsvarta regnmolnen tunnade jag helt enkelt ur:gnissla. Det får bli någon annan gång.

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top