Katana och GSX 1100-tråden

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Någon som vet ?

Har ett GSXR 1100 -89 framhjul på min GSX 1100 E-82..original vajern passar ej..har försökt att fixa till den..vajern från GSXR:n passar , men är för kort.

Så , någon som har ett förslag på en passande hastighetsmätar vajer ??:mad:
Konstigt jag har samma setup och det var inga wireproblem, men jag har en GSXR-gaffel och den är ju kortare (egentligen lite för kort). Använder 1100ans gaffelben och 750-kronor och clipon för att tjäna några cm markfrigång.
Har 750-gaffeln och 1100-kronorna liggande om nån är intresserad.
Har packat om den idag samt gjort en ventiljust.
Tanken är att ansluta Classic Suzuki-klubbens Roslagstur på Lördag 24/5, om vädergudarna är med oss.
Alla är välkomna, se hemsidan om tider mm. http://www.classicsuzuki.com/hem.html
 
Last edited:

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Men hallå där! När faller du tillbaka i katanaträsket? Jag har nu ett M/T 7" slicks



Bästa tid är 9,12sec och högsta slutfart på 4:an 256km/h (3:an 246km/h)

Den sluthastigheten skämtar man inte om förhållande till tiden.:tummenupp
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Last edited:

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Jaha idag kom statorn efter 3 dagar!! Bra service måste jag säga.
Men inte fn passade den jä.... heller:gnissla ! Fel cc mellan skruvarna även om det inte var så mkt. Nu börjar jag verkligen tröttna. Ger upp statorn & försöker att hitta svänghjulet ist som ska vara till min 25 mm axel & passandes min stator som är 103mm. Har skickat en förfrågan till företaget i England om dom har ngt sådant men nog tycker jag att det borde ligga ett & annat svänghjul runt om vårt avlånga land också. Får sätta mig & ringa runt igen & bara hålla tummarna.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
1) Sportigare:va ??/Ingvar


Jo, min gode herre. Det finns ett visst klientel, läs chrille_08 Biker66, som tycker om att utsätta den gamla GSX-motorn för lite större slagsida än vad den ordinarie hemmiljön klarar:D M-M är som gjord för det. Vill du prova min?:tungan
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jo, min gode herre. Det finns ett visst klientel, läs chrille_08 Biker66, som tycker om att utsätta den gamla GSX-motorn för lite större slagsida än vad den ordinarie hemmiljön klarar:D M-M är som gjord för det. Vill du prova min?:tungan

Nu fattar jag ingenting, min går ju att luta flera grader åt sidan (t.o.m. mer än när den står på sidostödet) innan något skrapar i:) . Kan det förresten vara så nyttigt att luta den gamla rovan hit och dit, den vill väl ha en lugn och stillsam ålderdom:D .

M-M och Suzuki, går franska och japanska metaller ens att para ihop utan våldsam galvanisk korrosion:D .

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Inte korrosion, snarare en konstellation ! Eller kanske provokation ??

Du får absolut inte jämföra med våra egna åldersstigna kroppar som får yrselkänslor vid lutningar över sju grader !
(Tror det beror på balansolja i skallbasen som ansamlas vid högre ålder...)
GSX:en med sitt dåliga oljetryck tar däremot tacksamt emot all hjälp den kan få att fördela oljan över innanmätet :D
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
vaddå ålder ?

Inte korrosion, snarare en konstellation ! Eller kanske provokation ??

Du får absolut inte jämföra med våra egna åldersstigna kroppar som får yrselkänslor vid lutningar över sju grader !
(Tror det beror på balansolja i skallbasen som ansamlas vid högre ålder...)
GSX:en med sitt dåliga oljetryck tar däremot tacksamt emot all hjälp den kan få att fördela oljan över innanmätet :D

Hmm..bankar ju minst 30 grader dagligen på jobbet...snurrar inte alls..nästan!:D

Så det där med ålder för stå för er andra..själv tänker jag luta så mycket som möjligt...just nu på min stillastående hoj..men ändå

Vad gäller fransk-japanska äktenskap kan jag konstatera att det verkar som om avstånd större än ca 10 mil är avskräckande för vissa M-M ägare...

För övrigt firar jag på fredag !!:tungan Hadde tänkt å fira med en motorstart..kanske , kanske...
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Vad gäller fransk-japanska äktenskap kan jag konstatera att det verkar som om avstånd större än ca 10 mil är avskräckande för vissa M-M ägare...

För övrigt firar jag på fredag !!:tungan Hadde tänkt å fira med en motorstart..kanske , kanske...

Jag tycker det verkar som 10 meter för tillfället verkar avskräckande för M-M ägarna:D .
Klart det blir motorstart:tummenupp , klä på dig MC-munderingen först och sen direkt iväg och inkörning enligt Motoman-metoden. Sen är det bara att planera in sommarens turer.

/Ingvar
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Hastighetsmätarvajer..

kan meddela att DR 600/650 vajern passar perfekt...så var ett problem till löst!

nu e jag ju nästan klar !..ska bara...göra en massa saker som :

montera reglage , styre , förknasare , kapa till kedjan , koppla ihop elen , karossen , några bultar här o där ska dras fast , ....sedan är det inte mer faktiskt..så nästa vecka kanske !!:D
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag tycker det verkar som 10 meter för tillfället verkar avskräckande för M-M ägarna:D

Hallå där, tjaskigt... jag rullade faktiskt ramen minst en halvmeter idag för att komma åt dunken till gräsklipparen... :gnissla
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Gräsklipparen !

Hallå där, tjaskigt... jag rullade faktiskt ramen minst en halvmeter idag för att komma åt dunken till gräsklipparen... :gnissla

Kanske dags för en 1327 cc gräsklippare....gräsmattan kommer aldrig bli sig lik!! :D
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Kan det förresten vara så nyttigt att luta den gamla rovan hit och dit, den vill väl ha en lugn och stillsam ålderdom:D ./Ingvar

Lugn var det du som sa. Med tanke på vad du och vi andra har gjort med våra skulle det vara som att se en pensionär ställa upp i OS och VINNA...Snacka om anabola:ätapiller :D
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
är moto martin samma som gsx,en? :va eller?

Samma är väl att ta i. Kort summerat: Ta en GSX-motor och yxa in i en Moto-Martin ram som f.ö i detta utförande är avsedd för denna motor. Dit med allt lull-lull som även GSX-are tycker om -breda hjul, usd-gaffel mm och voilá. Ett stycke hoj med fulltankad vikt runt 210kg och chrome-molybden rörram som INTE flexar och som man ,åtminstone teoretiskt(teoretiskt i mitt och bikers fall), kan knäskrapa med:yoparty .
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Samma är väl att ta i. Kort summerat: Ta en GSX-motor och yxa in i en Moto-Martin ram som f.ö i detta utförande är avsedd för denna motor. Dit med allt lull-lull som även GSX-are tycker om -breda hjul, usd-gaffel mm och voilá. Ett stycke hoj med fulltankad vikt runt 210kg och chrome-molybden rörram som INTE flexar och som man ,åtminstone teoretiskt(teoretiskt i mitt och bikers fall), kan knäskrapa med:yoparty .

men är det samma elshema? :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top