Undra hur lång rakan är? Minnesfunktionen i min (rätt exakta) hastighetsmätare registrerade 192 km/h som mest.Hehe, den hayabusan startade bara snäppet bättre än den klassiska 'julgransfällaren' ...
/Ingvar
Undra hur lång rakan är? Minnesfunktionen i min (rätt exakta) hastighetsmätare registrerade 192 km/h som mest.Hehe, den hayabusan startade bara snäppet bättre än den klassiska 'julgransfällaren' ...
Undra hur lång rakan är? Minnesfunktionen i min (rätt exakta) hastighetsmätare registrerade 192 km/h som mest.
/Ingvar
Ett litet gruppfoto!
En skön samling, dessutom en gammal fin Bertone cupe i bakgrunden. Jag har haft en likadan (fast blå).Ett litet gruppfoto!
Här i tråden är det många som gillar rejsing.
Det finns en namninsamlin på www.namninsamling.se där man kan göra sin röst hörd om man tycker att banan i Enköping bör byggas.
Politikerna ska ta beslut i frågan på tisdag och kommer att få namninsamlingen innan.
Motorbanor kan det väl aldrig bli för många Det byggs bara en massa golfbanor nu förtiden
Nylackat..inte klart..polering o klarlack kvarstår....men ser bra ut !! Eller??
1984 lackade jag hojen i de här färgerna...
Men hallå där! När faller du tillbaka i katanaträsket? Jag har nu ett M/T 7" slicksTrevlig bild Kurre.
en liten fråga vad kör du med för bakdäck nu på rejs katatan?
En skön samling, dessutom en gammal fin Bertone cupe i bakgrunden. Jag har haft en likadan (fast blå).
Vilka tider kör du på med rejs-katanan?/Ingvar
Jag vill minnas att just kananan har ett mindre svänghjul än standard GSX'en, och det verkar ju stämma. Du måste alltså hitta en stator till katana. Har du hört vad en ny kostar med Suzuki? Som "piratdel" kostar dom ca 1500:-. Ring till t.ex. Touringbutiken, dom kan kanske ordna fram något.Verkar inte som att jag kan lösa mitt problem med statorn, ringt runt till skrotar & på annonser & alla mäter dia 103. Verkar vara ngt skumt mått på mitt svänghjul. Har 103mm stator & det verkar vara den riktiga diametern för GSX 80-83 & även senare modeller & mitt svänghjul är 94,5. Är det någon som har ett svänghjul till 103 mm statorn som passar på 25mm vevtappen till salu? Det här börjar kännas lite tråkigt nu tycker jag. Vädret lockar ju onekligen till att ta en tur ist för att den ska stå i garaget till ingen nytta.
/ Patrik
Original motorn jag plockat ur katanan har det större svänghjulet samt den grövre 29mm tappen. Motorn jag satt i har jag köpt med rasad vevbult, dock följde en annan vevaxel med & på den satt det mindre svänghjulet & 25 mm tapp. Lämnade den för översyn & svetsning hos motospeed & tyvärr satt dom dit en ny vevtapp i samma diameter som var. Ja man lär sig alltid ngt nytt under resans gång Hade jag vetat bättre så hade jag bett dom sätta i den grövre & det borde ju gå tycker jag. Men det är ju gamla grejer & många kan ha skruvat med dom & blandat delar hej vilt. Jag får kolla upp ditt tipps om Katana har det mindre svänghjulet
Någon som vet ?
Har ett GSXR 1100 -89 framhjul på min GSX 1100 E-82..original vajern passar ej..har försökt att fixa till den..vajern från GSXR:n passar , men är för kort.
Så , någon som har ett förslag på en passande hastighetsmätar vajer ??
Är det i hjulet eller i mätarhuset den inte passar? Antar att det är i givaren? Byta till 1100E:ns 'givare'? Jag har en Katana och 750R-95(någonstans) vajer liggandes som du kan prova med om du vill.
/U
Byta till 1100E-drivning (om den passar på hjulet) är ingen höjdare eftersom hela anpassningen till rätt hjuldiameter sitter i just drivningen. Drivning anpassad till 19" hjul kommer att ge en glädjemätare som heter duga på ett 17".
Min vajer jag använde tidigare kom från en FZR1000, men så har jag också ett sådant framhjul inklusive drivning. Kanske passar vajern även på en R-drivning, det var vanlig överfallsmutter i bägge ändar.
/Ingvar
Tips http://www.electrexworld.co.uk/#878X0
Varför vill du ha den grövre modellen? Mer massa att snörra runt ju!
/U
Byta till 1100E-drivning (om den passar på hjulet) är ingen höjdare eftersom hela anpassningen till rätt hjuldiameter sitter i just drivningen. Drivning anpassad till 19" hjul kommer att ge en glädjemätare som heter duga på ett 17".
Min vajer jag använde tidigare kom från en FZR1000, men så har jag också ett sådant framhjul inklusive drivning. Kanske passar vajern även på en R-drivning, det var vanlig överfallsmutter i bägge ändar.
/Ingvar
Tack Katana org!!!!
Skrev till firman & det verkar lösa sig. Verkar som att mitt svänghjul hör till en nyare katana nämligen en 93a. Han skrev We have a generator part number G1 which has an outside diameter of 93mm, inside diameter 35mm and width 18mm. Så nu är det bara till att ut & mäta tjockleken & se om den stämmer överens. 58½ evro kostar den + frakt.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |