Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Jag har en kaross oxååå!

Nylackat..inte klart..polering o klarlack kvarstår....men ser bra ut !! Eller??

1984 lackade jag hojen i de här färgerna...
 

Bifogat

  • fälg.jpg
    fälg.jpg
    123.3 KB · Visningar: 91
  • framskärm.jpg
    framskärm.jpg
    104.6 KB · Visningar: 84
  • kåpa.jpg
    kåpa.jpg
    105.8 KB · Visningar: 72
  • tank.jpg
    tank.jpg
    117.8 KB · Visningar: 100

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
En liten vårhällsning från norr! Var ut och körde en sväng med ny bestyckning, nu börjar det bli nått:2cool
 

Bifogat

  • IMG_3885b.jpg
    IMG_3885b.jpg
    234.9 KB · Visningar: 147
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Förgasartrattar

Någon som känner till fakta om förgasartrattar ger någon positiv effekt på RS-förgasare. Då tänkte jag närmast på trattar i kombination med "trattfilter" d.v.s de skummgummistrumpor som jag sett bilfolket sätta över trattarna och fixerat med ett buntband.

/Ingvar
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Trattar..

Någon som känner till fakta om förgasartrattar ger någon positiv effekt på RS-förgasare. Då tänkte jag närmast på trattar i kombination med "trattfilter" d.v.s de skummgummistrumpor som jag sett bilfolket sätta över trattarna och fixerat med ett buntband.

/Ingvar

Körde med trattar med mina Mikuni Smoothbore tidigare. Använde trattar när jag tävlade , inte till vardags. Dock utan filter. Provade med ett enklare tunnare hemgjort filter när jag körde till o från tävlingarna.

Helt öppna trattar : med orginal munstycken...kritvita stift. Kunde gå upp två storlekar i munstycken utan problem o betydligt mer effekt..som det kändes. Gjorde ingen dyno körning..

Med hemgjort filter modell tunnt : då gick hojen rikt , med bestyckning för trattar utan filter...

En trevlig bieffekt är ett ganska majsigt insugsljud från motorn...:D
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Däck handlare on line

Ngn som kan rekommendera en snabb o billig däckhandlare..on-line !:va
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Gsx 1100e

Hej alla !
Jag har just fått för mig att köpa en gammel Suzuki eller rättare sagt redan gjort det...känns faktiskt rätt bra !! Hittade denna tråd och insåg att det finns en och annan som har haft liknande infall !!
Min hoj har en så kallad "mouth to mouth" historik den ene har gjort det och den andre så (tidigare ägare) finns inget konkret att ta på. Tänkte att den kanske passerat någons garage här på forumet ?
Den har följande egenheter : 1100 E -83 Regnummer LCL747
Sitter GSXR hjul och gaffel från nånstans -89 på den svartmetallic lack vita fälgar urgröpt sadel och V&H megafon såklart !
vore intressant att veta om någon vet nåt om den ??

// Sören
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Ngn som kan rekommendera en snabb o billig däckhandlare..on-line !:va
Köpte framdäck via mcdäck-online förra året, funkade bra och gick snabbt & smidigt.


Bakdäck inhandlades från Rodamoto i år i samköp med några andra, och gick lika snabbt samt blev något billigare än mcdäck-online.

Rodamoto ingår dock inte frakten i priset, så det är inte säkert att det blir lika förmånligt om man beställer ensam som om man går ihop några stycken.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ngn som kan rekommendera en snabb o billig däckhandlare..on-line !:va


För min del så kan jag rekomendera SWT i Haninge. Visserligen inte online men Patrik vet hur man är försiktig med nylackade fälgar:tummenupp . Bra pris dessutom. Fast då måste du ju ta med dig fälgarna och åka dit. Och på vägen kan du ju svänga in hos mig och ge lite glada tillrop i förhoppningens namn så man löser det som nu är fel?
Ska ut o riva isär skiten nu...


/U
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
jag är lite ny på gsx och caféracer så gå gärna in och kolla på mitt projekt oc komentera och ge mig tips trixs på hur jag ska göra.

//mackan

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=181691


Finns massa tips här i tråden, samt att det pågick en ombyggnad av en 1100e -80 förra vintern. Kolla den tråden, har för mig att trådskaparen hette Linus eller Limpan möjligen?
Såg direkt en lösning iaf och det är drevhållaren på bakfälgen. Använd GSX:ens is. Den bygger inte ut lika mycket? En brasklapp bara och det är att det visst förekom en annan variant invändigt på någon/några R-modeller. Fem gummin isf sex i ryckutjämnaren. GSX:en har sex.

/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Antalet gummin = antalet bultar i drevet.
Åtminstone GSXR750 -88 har fembultat.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
ventiler till steg II portad -87 topp

Tja på er,

Jag undrar var man kan hitta lagom billiga men endå kvalitetsventiler till min hoj. Toppen är en en steg II portad från Mototspeed med lite större ventiler än orginal. USA borde vara ganska billigt eller?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Varför skulle man byta?

Kolla på filmen som Wiseguy tog på Barkarby i onsdags.

Ladda ner från:
http://rapidshare.de/files/39352232/Stunt_Streetkvaell_Barkarby_080507.rar.html ( bra kvalite)
eller streama från:
http://www.strima.se/visa.php?f=48235f15dc278 (dålig kvalite)

och tittar i början samt 3:20min in filmen.

Där kan man se en host*host* för mig välbekant GSX 83'a bli luftad. Men di däringa modera sakerna som står bredvid verkar inte gå nå't vidare:confused: .
Ingen ide att byta i år heller:D .

/Ingvar
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Kolla på filmen som Wiseguy tog på Barkarby i onsdags.

Ladda ner från:
http://rapidshare.de/files/39352232/...80507.rar.html (bra kvalite)
eller streama från:
http://www.strima.se/visa.php?f=48235f15dc278 (dålig kvalite)

och tittar i början samt 3:20min in filmen.

Där kan man se en host*host* för mig välbekant GSX 83'a bli luftad. Men di däringa modera sakerna som står bredvid verkar inte gå nå't vidare:confused: .
Ingen ide att byta i år heller:D .

/Ingvar

Ingen av länkarna funkar för mig, men vad gör det egentligen, funkar alltså:tummenupp

/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Hehe, den hayabusan startade bara snäppet bättre än den klassiska 'julgransfällaren' ... :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top