Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ingen som har en innerskärm bak till en Katana 83:a ?


Prövat E-bukten? Har förvisso men är ju inte till salu så där direkt... Dessutom så är den ju i två delar. Vilken menar du? Den ena mer inner dock än den andra:tummenupp
Riktmärken är nypris 53 resp 78 dollar. Ungefär samma översatt i Kr fast i Euro från den jag handlar av.

/U
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Moby dick

Jag har varit på valfångst och harpunerat en riktig blåval på grenröret.
Tror ni jag kommer att klara 103db nu (med bibehållen effekt)? Tänkte försöka att ta mig till Stunt&Street på Barkarby nu på onsdag.

/Ingvar
 

Bifogat

  • DSC00189_mini.jpg
    DSC00189_mini.jpg
    97.2 KB · Visningar: 122

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Valen !

Jag har varit på valfångst och harpunerat en riktig blåval på grenröret.
Tror ni jag kommer att klara 103db nu (med bibehållen effekt)? Tänkte försöka att ta mig till Stunt&Street på Barkarby nu på onsdag.

/Ingvar

Påminner om grabbens Kymco avgasrör..dock i XXL !:tummenupp

Ha gärna den monterad när du kommer förbi...jag lovar att inte skratta...

(nästan i alla fall)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag har varit på valfångst och harpunerat en riktig blåval på grenröret.
Tror ni jag kommer att klara 103db nu (med bibehållen effekt)? Tänkte försöka att ta mig till Stunt&Street på Barkarby nu på onsdag.

/Ingvar

Ser inte så faligt ut på bilden iaf. hade väntat mig värre efter vad du beskrev tidigare. Och den kan ju vara värd ett db-test!

/U
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Påminner om grabbens Kymco avgasrör..dock i XXL !:tummenupp

Ha gärna den monterad när du kommer förbi...jag lovar att inte skratta...

(nästan i alla fall)

Då skulle du må, tyvärr måste jag göra dig besviken. Det finns ju gränser:D .

/Ingvar

Ser inte så faligt ut på bilden iaf. hade väntat mig värre efter vad du beskrev tidigare. Och den kan ju vara värd ett db-test!

/U

Defenitivt värt ett db-test! Det är hur kul som helst att köra och själva anledningen till att jag monterade monstret.

/Ingvar
 
Last edited:

sportbike

Guest
Prövat E-bukten? Har förvisso men är ju inte till salu så där direkt... Dessutom så är den ju i två delar. Vilken menar du? Den ena mer inner dock än den andra:tummenupp
Riktmärken är nypris 53 resp 78 dollar. Ungefär samma översatt i Kr fast i Euro från den jag handlar av.

/U

Tror det är bakre delen,ska kolla.
Det är en jobbarkompis hoj som har gått några år på strippen,men som är tillbaka i standardskick.
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Snart så e jag klar !

Lite bilder på dagens framsteg..o en intresserad medhjälpare !:tummenupp
 

Bifogat

  • IMGP1585.jpg
    IMGP1585.jpg
    103.5 KB · Visningar: 117
  • IMGP1586.jpg
    IMGP1586.jpg
    105.6 KB · Visningar: 111

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Bobberstuk mm

Coolt bobberstuk med den fälgen :D

mm..det ser onekligen ganska fett ut..frågan är bara ..Hur får jag dit kedjan ??

eller...de fälgarna som ska sitta på är fortfarande hos Rembrandt...så det vara bara att ta det som fanns till hands..en breddad orginal fälg...

Nu börjar det likna nåt'. Juste bobber-stuk:tummenupp .

Är det det unge intresserade medhjälparen du menar eller han som ligger och sover på garagegolvet:D ?

/Ingvar

Det behövdes en liten vilopaus i arbetet. Pulverlack är visserligen snygg o bra o allting , men så seeeegt! Jag får slipa bort lacken på varenda lite fästöra där det är tajjt..bla fick jag göra om det tre gånger vid de nedre motorfästena..alltså , i o ut med rovan tre gånger för att få allt bra ! :mad: PUUH! Tur man har vältränade söner som kan hjälpa till..och att man själv är i toppform !

Hann med att byta lager till framgaffeln oxå..så nu ska det mekas !:D
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Cockpit..

Så här kommer det nog bli...ska bara....fixa till risers o styre o blinkers..



Blir nog en ok cockpit , inte som i MD 80 men ändå! ..och en MD 80 har ju inte 4-1 !:D :D

dags för en paus i solen...jaha...jobbar ni ? synd ! Jag har semester !!:D
 

Bifogat

  • IMGP1590.jpg
    IMGP1590.jpg
    86.1 KB · Visningar: 86
  • IMGP1591.jpg
    IMGP1591.jpg
    94.4 KB · Visningar: 68

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Problem!!!!!!!!!!!!
Glad ihågen med att snart vara färdig så blev det motgång idag.
Bytt vevaxel på motorn jag köpt med trasig vevtapp. Nu har jag ingen som det så fint står i instrkutions boken Alternator stator som passar det nya svänghjulet. Dvs spolarna som går inne i svänghjulet. Det svänghjul som passar på på veven har ett innermått som är 94,5 mellan magneterna. Vevtappen på original motorn är grövre så jag kunde inte plocka över de grejerna heller:huvet . Någon som har en Alternator(eller vad den kallas) som passar mitt svänghjul, borde vara 93,5 mm

/patrik
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Problem!!!!!!!!!!!!
Glad ihågen med att snart vara färdig så blev det motgång idag.
Bytt vevaxel på motorn jag köpt med trasig vevtapp. Nu har jag ingen som det så fint står i instrkutions boken Alternator stator som passar det nya svänghjulet. Dvs spolarna som går inne i svänghjulet. Det svänghjul som passar på på veven har ett innermått som är 94,5 mellan magneterna. Vevtappen på original motorn är grövre så jag kunde inte plocka över de grejerna heller:huvet . Någon som har en Alternator(eller vad den kallas) som passar mitt svänghjul, borde vara 93,5 mm

/patrik


Såg en annons på Blocket nyligen, tips:tummenupp
/U

Ja, vi jobbar och kör motorcykel under långa ljumma vårkvällar:D .

/Ingvar

Grattis!
Själv ska man riva o bygga nytt utan att veta vad jag letar efter förutom något 'elektriskt'! Gjorde en hoppfull flytt av minusmatningen till cdi:n i tron att den fick dåligt med ström. Enligt manualen så ska den sitta direkt på batteriet. Men jag provade att flytta till en bra jordpunkt i ramen, nada... Nu återstår det att riva och sätta ihop igen. Lyckades iaf laga höger omkopplare så det är iaf löst. Alltid något...

/U

Så här kommer det nog bli...ska bara....fixa till risers o styre o blinkers..



Blir nog en ok cockpit , inte som i MD 80 men ändå! ..och en MD 80 har ju inte 4-1 !:D :D

dags för en paus i solen...jaha...jobbar ni ? synd ! Jag har semester !!:D

Hade jag också behövt med tanke på tiden som jag kommer att behöva i garaget framöver.

/U
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top