Huge747
Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
- Gick med
- 7 May 2007
- Hoj
- GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Sving axel..
Jag hade , nästan , lika mycket problem med min svingaxel när den skulle bort.
Jag använde rostlösning , sedan fick jag värma och banka på svingen i lagerändarna. Sedan vred jag på axeln medan jag slog på den..vi var två stycken. Det den STORA släggan som fick tas fram. Jag använde en annan svingaxel för att kunna slå loss det hela när den väl börjat röra på sig.
När allt var borta kunde jag konstatera att axeln inte var helt rak , så den skevade och klämde mot ramen. Plus att lagrena var helt slut och svingen var snedsliten mot ramen på ena sidan.
// Henrik
Nu har jag nästan dränkt svingaxeln i Rostmedel, men den är fortfarande helt himlla stumm........
Snälla någon hjälp mig!!
Jag hade , nästan , lika mycket problem med min svingaxel när den skulle bort.
Jag använde rostlösning , sedan fick jag värma och banka på svingen i lagerändarna. Sedan vred jag på axeln medan jag slog på den..vi var två stycken. Det den STORA släggan som fick tas fram. Jag använde en annan svingaxel för att kunna slå loss det hela när den väl börjat röra på sig.
När allt var borta kunde jag konstatera att axeln inte var helt rak , så den skevade och klämde mot ramen. Plus att lagrena var helt slut och svingen var snedsliten mot ramen på ena sidan.
// Henrik