Sånt tar lång tid att läka förstår jag...
1 st GSXR 1000 säl inköpt , så nu blir det Barkaby..om hojen håller ihop tills dess och jag kommer ihåg hur man startar..det var ju en 20 år sedan..
Skall bli skoj med lite GSX bröder på plats.
/Ingvar
1 st GSXR 1000 säl inköpt , så nu blir det Barkaby..om hojen håller ihop tills dess och jag kommer ihåg hur man startar..det var ju en 20 år sedan..
Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U
Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U
Inte börjar fixa med det än..sälen ligger i posten på väg..men den SKA passas in på mitt megafån systäm..håller på o monterar oljekylare just nu. // H
Bara snigelposten hinner med så...// H (annars får jag åka dit med megafånen o chansa lite )Nu har du en vecka på dig.
/Ingvar
och det gäller ju dig också .
/Ingvar
Nu har du en vecka på dig.
/Ingvar
och det gäller ju dig också .
/Ingvar
modifierar en äldre suzuki, gsx1100e -82 med en gsxr750 -96 gaffel. Problemet som jag har är att jag fått det inte att funka med styrlager orginal
Styrpinnen på gsxr 750-96 gaffel är för tjock för att få på gsx lager. Kan man köpa annat kull/rullager istället?
MVH
Anders
Antingen nya lager eller så flyttar du styraxeln från GSX-kronan till R-kronan, vilket som är lättast...
Vilka ska till Barkaby imorgon ? Vädrut verkar bli utan regn iaf...
Får jag bara ihop oljeylaren så åker jag dit o TITTAR!
(vågar inte gasa,,ännu....risken är väl att man highsidar hojen)
Dessutom har jag ej fått dit sälen ännu...// Henrik
Orginal GSX -82 lager dim : övre 25 * 47 *15 , undre 30 * 55 * 17
GSXR 750 -96 har båda lagren 30 * 55 * 17..
..en gsx 1100 E - 82 är inte en ÄLDRE Suzuki..bara en mer välbygd!
Vart skall du besiktiga?Jag kommer men......hohoho, titta duger inte, du skall köra. Sen förväntar vi oss att Katana org dyker upp. Min gråsäl/blåval är redan monterad. Dessutom skall hojen besiktigas på onsdag morgon.
/Ingvar
Vart skall du besiktiga?
/U alias KO
Nån som vet hur jag ska göra för att få ihop min gamla gsx1100e -82 med usd-gaffel från gsxr750 -96....
Har problem med att jag får ej några lager att passa i ramen för den nyare gaffeln!
ÄR DET NÅGON SOM KAN GE MIG EN HJÄLPANDE HAND HÄR??
Gärna någon som har byggt om en själv med liknande uppsättning.
Tjena, nu har jag äntligen kommit igån och börjat bytta sving på pappas gsx 1100ef, dock så får jag inte ut org svingaxeljag har dragit loss mutern på högersida och försökt slå ut den men den är helt stum. Vad gör jag för fel?
INGEN SOM VET??
Troligen har den bara ärgat fast
Spraya på någon bra rostlösare eller smörjmedel. Gärna flera gånger.
Pröva sedan med mera våld, det är nog tyvärr det enda som hjälper
Finns det korniskt rullager som är 30mm X 47mm X 15mm ????
Till det övre lagret i styrramen!
Anders
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO