Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Sånt tar lång tid att läka förstår jag...:va

1 st GSXR 1000 säl inköpt , så nu blir det Barkaby..om hojen håller ihop tills dess och jag kommer ihåg hur man startar..det var ju en 20 år sedan..

:)
:D

Skall bli skoj med lite GSX bröder på plats:tummenupp.

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Sånt tar lång tid att läka förstår jag...:va

1 st GSXR 1000 säl inköpt , så nu blir det Barkaby..om hojen håller ihop tills dess och jag kommer ihåg hur man startar..det var ju en 20 år sedan..

:)
:D


Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen:tummenupp och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Grenrör..

Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen:tummenupp och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U

Inte börjar fixa med det än..sälen ligger i posten på väg..men den SKA passas in på mitt megafån systäm..håller på o monterar oljekylare just nu. // H
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen:tummenupp och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U

Nu har du en vecka på dig:D.

/Ingvar

Inte börjar fixa med det än..sälen ligger i posten på väg..men den SKA passas in på mitt megafån systäm..håller på o monterar oljekylare just nu. // H

och det gäller ju dig också:tummenupp .

/Ingvar
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
mmm..

Nu har du en vecka på dig:D.

/Ingvar



och det gäller ju dig också:tummenupp .

/Ingvar
Bara snigelposten hinner med så...// H (annars får jag åka dit med megafånen o chansa lite )

Nu har du en vecka på dig:D.

/Ingvar



och det gäller ju dig också:tummenupp .

/Ingvar

..fast jag har o andra sidan bokat septemberdatumena...jobbar övriga..så
till den 20/8 blir det inget...H:yoparty
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Antingen nya lager eller så flyttar du styraxeln från GSX-kronan till R-kronan, vilket som är lättast...
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Lager

modifierar en äldre suzuki, gsx1100e -82 med en gsxr750 -96 gaffel. Problemet som jag har är att jag fått det inte att funka med styrlager orginal :confused:

Styrpinnen på gsxr 750-96 gaffel är för tjock för att få på gsx lager. Kan man köpa annat kull/rullager istället?

MVH
Anders

Orginal GSX -82 lager dim : övre 25 * 47 *15 , undre 30 * 55 * 17

GSXR 750 -96 har båda lagren 30 * 55 * 17..

..en gsx 1100 E - 82 är inte en ÄLDRE Suzuki..bara en mer välbygd!:tummenupp
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Barkaby

Vilka ska till Barkaby imorgon ? Vädrut verkar bli utan regn iaf...

Får jag bara ihop oljeylaren så åker jag dit o TITTAR!

(vågar inte gasa,,ännu....risken är väl att man highsidar hojen)

Dessutom har jag ej fått dit sälen ännu...// Henrik:yoparty
 

aw_309

AW
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJR1300
Nyare usd-gaffel på äldre gsx1100e -82?

Nån som vet hur jag ska göra för att få ihop min gamla gsx1100e -82 med usd-gaffel från gsxr750 -96....:va

Har problem med att jag får ej några lager att passa i ramen för den nyare gaffeln!

Vissa säger att det går med -91 till 95 rakt av, bara att flytta över dom gamla lagrerna från -82 till usd-gaffeln. Det går ej på min -96 gaffel då gaffelpinnen (styrpinnen) är för grov upptill så lagret ej går över tillräckligt långt ner!!!

Då kan man tydligen svarva ner pinnen lite men vad säger hållfastigheten om det? Hade hellre köpt en annan krona som från tex -91 till 95. Nu kollade jag dock med en skrot och det visade sig att alla gafflar har olika serienummer. Så kommer det funka med -91 till -95 krona?

ÄR DET NÅGON SOM KAN GE MIG EN HJÄLPANDE HAND HÄR?? :confused:
Gärna någon som har byggt om en själv med liknande uppsättning.

Anders

Hur flyttar man styr axeln när det sitter som berget. Inpressad?

Anders


Antingen nya lager eller så flyttar du styraxeln från GSX-kronan till R-kronan, vilket som är lättast...
 
Last edited:

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Svingaxeln!

Tjena, nu har jag äntligen kommit igån och börjat bytta sving på pappas gsx 1100ef, dock så får jag inte ut org svingaxeljag har dragit loss mutern på högersida och försökt slå ut den men den är helt stum. Vad gör jag för fel?

INGEN SOM VET??
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Vilka ska till Barkaby imorgon ? Vädrut verkar bli utan regn iaf...

Får jag bara ihop oljeylaren så åker jag dit o TITTAR!

(vågar inte gasa,,ännu....risken är väl att man highsidar hojen)

Dessutom har jag ej fått dit sälen ännu...// Henrik:yoparty

Jag kommer men......hohoho, titta duger inte:D, du skall köra:yoparty. Sen förväntar vi oss att Katana org dyker upp. Min gråsäl/blåval är redan monterad. Dessutom skall hojen besiktigas på onsdag morgon.

/Ingvar
 

aw_309

AW
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJR1300
Går det att hitta det övre rullagret ?

Finns det korniskt rullager som är 30mm X 47mm X 15mm ????
Till det övre lagret i styrramen!

Anders



Orginal GSX -82 lager dim : övre 25 * 47 *15 , undre 30 * 55 * 17

GSXR 750 -96 har båda lagren 30 * 55 * 17..

..en gsx 1100 E - 82 är inte en ÄLDRE Suzuki..bara en mer välbygd!:tummenupp
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag kommer men......hohoho, titta duger inte:D, du skall köra:yoparty. Sen förväntar vi oss att Katana org dyker upp. Min gråsäl/blåval är redan monterad. Dessutom skall hojen besiktigas på onsdag morgon.

/Ingvar
Vart skall du besiktiga?

/U alias KO
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Nån som vet hur jag ska göra för att få ihop min gamla gsx1100e -82 med usd-gaffel från gsxr750 -96....:va

Har problem med att jag får ej några lager att passa i ramen för den nyare gaffeln!


ÄR DET NÅGON SOM KAN GE MIG EN HJÄLPANDE HAND HÄR?? :confused:
Gärna någon som har byggt om en själv med liknande uppsättning.

Jag svarvade om det övre lagerläget på styraxeln, den var både för lång och grov. Och det verkar hålla:tummenupp
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Tjena, nu har jag äntligen kommit igån och börjat bytta sving på pappas gsx 1100ef, dock så får jag inte ut org svingaxeljag har dragit loss mutern på högersida och försökt slå ut den men den är helt stum. Vad gör jag för fel?

INGEN SOM VET??

Troligen har den bara ärgat fast:D
Spraya på någon bra rostlösare eller smörjmedel. Gärna flera gånger.
Pröva sedan med mera våld, det är nog tyvärr det enda som hjälper :huvet
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Troligen har den bara ärgat fast:D
Spraya på någon bra rostlösare eller smörjmedel. Gärna flera gånger.
Pröva sedan med mera våld, det är nog tyvärr det enda som hjälper :huvet

ok, tack så mkt.

trodde att de kunde vara nån spärr ivägen, har fixxat 5-56 så vi får se imorgon :p
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Tänkte kolla om det finns intresse för min katana, har varken tid eller motivation till att färdigställa den, vilket känns piss...
Standard i motor förutom superhub och smörjning.
Det som är kvar o göras, är att dra elen till dom nyare reglagen på styret, slänga på en kedja och besikta.
Pulverlackad ram och dom nya fälgarna, fint brukskick på hela hojen.
Alla orginaldelar finns kvar och går att återställa till orginalskick.

Maila mig bud på majkel_olsson@hotmail.com
Har absolut ingen panik och sälja, tror bara att den skulle bli lite mer använd i någon annans händer!
 

Bifogat

  • min3.JPG
    min3.JPG
    87.6 KB · Visningar: 136

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Nu har jag nästan dränkt svingaxeln i Rostmedel, men den är fortfarande helt himlla stumm........

Snälla någon hjälp mig!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top