Katana och GSX 1100-tråden

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Exportkammarna är stämplade med D . -84orna tror jag hade strypta kammar i Sverige, från -85 var det ett bleck att vika undan för att få spjällen att öppna fullt.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Exportkammarna är stämplade med D . -84orna tror jag hade strypta kammar i Sverige, från -85 var det ett bleck att vika undan för att få spjällen att öppna fullt.

Japp ett D var det:tummenupp. Det blev tydligt när jag var i garaget och friskade upp minnet, dock bara på insug.

/Ingvar

Bifogat

• DSC00265_mini.jpg
    DSC00265_mini.jpg
    53.9 KB · Visningar: 128

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Hoj
M1800R -08
Bromsskivor GSXR 1100 -88

Hejsan, tänkte bara höra om det råkar vara nån som har ett par framskivor liggande till GSXR 1100 -88. Behöver några till gaffelbyte på min
GSX/Katana bygge.

Mvh Håkan

Holma.

Think big
Gick med
2 Aug 2008
Hoj
GSX 1135 EF
Har en kopplingskorg liggandes men hur ser man skillnad mellan orginalkorg, superhub och billet? Den ser svetsad ut på baksidan där nitarna(3 st stora "stift" sitter. Är räfflor i lamellspåren med. Varför är det räfflat där tro?

Hoppas någon vet.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Originalkorgen är och ser gjuten ut, 'grovslipad' yta.

Billet är fräst/svarvad med fin yta och har oftast grova klackar mellan lamellspåren.

Superhub är en förstärkt (tjockare) bakplatta som också får nitarna svetsade.
Svetsade nitar är dock ingen garanti för att det är en superhub, kolla plattans tjocklek.

Räfflorna du ser är slitage från lamellerna, kan orsaka jobbig koppling: svårt att frikoppla ordentligt eller få i växlar/friläge tex.
Går ofta att fila bort med lite tålamod.

Holma.

Think big
Gick med
2 Aug 2008
Hoj
GSX 1135 EF
Tack för informationen. Man lär sig något nytt varje dag.

BTW någon som har småborr-33or och annat smågott liggandes till övers?
Hoppas kunna finna någon sidewinder, stora lyktan från 83an och dynatändning med.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Var fanns alla andra?

1 st GSX på plats i Barkarby igår. Var fanns alla andra:va.

/Ingvar

Bifogat

• DSC_0208_mini.jpg
    DSC_0208_mini.jpg
    68.1 KB · Visningar: 94

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag övningskörde med Sofia på andra sidan fältet.
När vi väl kom till raceområdet körde du förbi mig två gånger trots frenetiskt viftande från min sida, sedan försvann du.
Försöker du undvika mig eller... :gråta

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Jag övningskörde med Sofia på andra sidan fältet.
När vi väl kom till raceområdet körde du förbi mig två gånger trots frenetiskt viftande från min sida, sedan försvann du.
Försöker du undvika mig eller... :gråta

Du måste ju ställa dig ivägen, det är det enda sättet att fånga min uppmärksamhet:D. Jag fick soppatorsk på sista repan och fick hackandes snabbt vingla vidare till macken.
Jag träffade förresten katana-Jörgen, civilklädd och utan katana. Dr.Bike presenterade sig också i kön med sin Blackbird.

/Ingvar

Last edited:

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jag har varit i kontackt med Öhlins ang gaffelfjädrar till min GSX 1100-81 och dom sa att det var så länge sedan dom höll på med dessa reliker, så dom minns inte......Men om jag kunde ge dom alla mått på orginalfjädern så kunde dom säkert få tag i någon som skulle kunna fungera! Är det någon här ute som vet längd samt tjocklek på orginalfjädrarna?
Fram till -81..ingen anti-dive. 1982 o framåt anti-dive både på Katana o GSX:en. Men , de flesta eftermarknads fjädrar har samma artikel nummer för alla GSX:er from -79 tom 84 , katana eller inte.

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Var är alla andra GSX:er ??

1 st GSX på plats i Barkarby igår. Var fanns alla andra:va.

/Ingvar

Jag e med nästa gång ju! bara jag hittar en gråsäl att montera !! Någon som har en till salu ?? ( dvs en original GSXR ljud dämpare )...

Henke

Huge747

Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Huge747

Gick med
7 May 2007
Hoj
Oäkta delar..

Ha Ha ännu en sann Suzukifreak.åkte en gång en gång i tiden med ett Kawasaki framdrev på Katen och har fortfarande djupa sår i själen:D

Sånt tar lång tid att läka förstår jag...:va

1 st GSXR 1000 säl inköpt , så nu blir det Barkaby..om hojen håller ihop tills dess och jag kommer ihåg hur man startar..det var ju en 20 år sedan..

:)
:D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag