Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Min "tvåa" har hoppat ur några gånger, inte skoj:gnissla. Det betyder vinterjobb med växellådan antar jag. Någon som har en undercuttad låda i bra skick liggandes, alternativt 2:ans och 5:ans drev på utgående axeln till salu?
Tips mottages tacksamt.

/Ingvar
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
VXL låda

Min "tvåa" har hoppat ur några gånger, inte skoj:gnissla. Det betyder vinterjobb med växellådan antar jag. Någon som har en undercuttad låda i bra skick liggandes, alternativt 2:ans och 5:ans drev på utgående axeln till salu?
Tips mottages tacksamt.

/Ingvar

jag har en låda med växel lådor hemma..lösa drev o kompletta lådor. // :tummenupp
 

biker_dude

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx-r 1100, gsx-r750(såld),xc430(såld),letar..
Hej!

Följer denna tråd med jämna mellanrum och har nu kommit fram till att de kanske är läge att inhandla ett nytt objekt. Denna gång i form av en katana.
Har sett denna annons:
http://www.blocket.se/vi/17635012.htm?ca=11_s

Någon som har erfarnehter från firman,ev sett hojjen? den och en annan katana har legat ute på annons ett ganska bra tag nu. (får uppfattning om att den är i brukskick och pris satt därefter) -Något att ha? :va
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
söker hjälp med en gåta. jag får inte min katana att fungera på alla cyl det är ettans cyle som strejkar . jag har bytt tändspolar,kablar,cdi,pic-up,förgasare
det ända jag ej har bytt är kabelstammen .annslutningar mellan cdi spolar,mm har kontrolerats
alla dom åvanstående delarna jag har bytt kommer från min gsx 1100 och fungerar på den mcn . (även förgasargummin har jag bytt) Det är troligt vis någått enkelt fel. tacksam för svar

Det är inget elektriskt fel, för då går han inte på 4:an heller. Skulle be dej kolla kompet på hojen. Har den både gnista och får soppa så har du nått fel på kompet på 1:an....Du nämner inte stiftet, har du bytt stift???
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Barkaby

inget Barkaby för mig idag. Hinner inte..:mad:
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Det är inget elektriskt fel, för då går han inte på 4:an heller. Skulle be dej kolla kompet på hojen. Har den både gnista och får soppa så har du nått fel på kompet på 1:an....Du nämner inte stiftet, har du bytt stift???

Hej kurre nya stift sitter på till det tåkiga är att det var likadant på den andra
motorn som satt på då det först började och var orsaken till motorbytet så då utgår jag på att det inte är kompet. komprov är taget och ventiler justerade. sen har jag problemet med växlarna som inte går i 3an-4-5an. men jag hadde tänkt få motorn att gå innan vi går in på det området. mvh Jannis
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
.......

Jo vi undrade var du höll hus, men du hade ändå aldrig hängt med Biker66, Katana org och mig:D. Det var en hel del folk där men tyvärr mörknade det fort och vid ~19.30 blåstes det av.

/Ingvar


...gääääääsp !!:arsele
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Dragracing-"karriären" påbörjad

Körde 201 m i Norrtälje med tidtagning för första gången i mitt liv resultat enligt nedan:gnissla.
Starten var med s.k. pro-gran dvs gult och sedan grönt direkt.

Norrtälje 2008-09-20, 201m

/Ingvar
 

Bifogat

  • tider copy.jpg
    tider copy.jpg
    89.9 KB · Visningar: 61

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Sju repor... lyllo !!
Måste vara den bästa avslutningen på en säsong.

Det där blir höga tior över 402m, vi kanske kan träna tillsammans nästa säsong... :D
 
Last edited:

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
GSX 1100 av olika modeller

Jag har en GSX 1100 -81 motor
En 84 vev med 20 mm kolvbultar och kolvsats som jag vill använda.
Veven är komplett med startmotorkoppling och rotor.

Om jag byter vev, behöver jag då byta kopplingskorg ?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Sju repor... lyllo !!
Måste vara den bästa avslutningen på en säsong.

Det där blir höga tior över 402m, vi kanske kan träna tillsammans nästa säsong... :D

Jajamen, en kanonavslutning. Trevlig tillställning i Norrtälje ev . blir det ett antal liknande race nästa år, håll tummarna.

EDIT: För övrigt har 2:an slutat hoppa ur efter jag fått tips från Erik på ProService att sätta i dubbla fjädrar till armen som håller selektortrumman i läge. Detta gör att växeln går i mer resolut även om man skulle missa lite med pedalen. FBG säljer visst också en fjäder som är betydligt styvare än orginalet om man vill ha en enkelfjäder.

/Ingvar

Jag har en GSX 1100 -81 motor
En 84 vev med 20 mm kolvbultar och kolvsats som jag vill använda.
Veven är komplett med startmotorkoppling och rotor.

Om jag byter vev, behöver jag då byta kopplingskorg ?

Svar=ja. Suzuki ändrade primärutväxling f.o.m. -84.

/Ingvar
 
Last edited:

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jag ska stoppa in en 87as motor (GSX 1100) i ett 81as chassi, passar alla motorfästen rakt av eller:va Jag tror ha läst det någonstans att man måste byta motorfästen för att det ska passa?

Men motorn är i alla fall klar nu, alldeles för mycket pengar senare:gnissla Hoppas att det börjar att kännas bättre när den börjar att rulla:rolleyes:
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jag ska stoppa in en 87as motor (GSX 1100) i ett 81as chassi, passar alla motorfästen rakt av eller:va Jag tror ha läst det någonstans att man måste byta motorfästen för att det ska passa?

Men motorn är i alla fall klar nu, alldeles för mycket pengar senare:gnissla Hoppas att det börjar att kännas bättre när den börjar att rulla:rolleyes:

Om det är en vanlig GSX 1150 och inte en R-motor så passar den direkt utan modifiering.

/Ingvar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top