När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...
Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.
När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...
Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.
När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...
Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.
Vem har gjort portningsjobbet?
Å Ingvar har som sagt redan berättat att jag använde din favvoslöjdare !Vem har gjort portningsjobbet?
Det ligger inte så långt bort faktiskt. Jag har stora problem att använda/montera något som är nytt.Nästan synd o använda så fina grejor. Rama in o titta på dem istället...
10 lök för arbetet, jag hade skaffat alla nya bitar: vippor, fjädrar, ventiler, styrningar och säten.Vad kostar ett sånt toppjobb idag?
Vad jag fattar är det både större ventiler och en riktig portning.
Ja vafan, det är i princip dragracespec på bitarna.Det var väldans vad du tog till med storlek på ventiler
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.
Det är en EF-axel.
Jag behöver egentligen inte de tre extra millimetrarna, men jag hade en sprillans liggande..
Apprepå det söker jag en EF innerhub om någon har en liggandes ??
Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge
10 lök för arbetet, jag hade skaffat alla nya bitar: vippor, fjädrar, ventiler, styrningar och säten.
Ja vafan, det är i princip dragracespec på bitarna.
Inom vissa ekonomiska gränser, därav inga keramlager, titanretainers etc.
Men, rakskuret, billetkorg, HD-släpa, dito pinnbultar och muttrar osv.
Det som skiljer från all-out är att jag ska köra med snällare kammar (.370) och lägre komp (10-12), får se var det landar.
Vill jag tävla är det bara att byta kolvar o kammar, the sky's the limit
(Det blir nog svårt ändå med 1425mm hjulbas...)
Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge
Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.
Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...
När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....
Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.
Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...
När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....
Fråga:
Vad är det som skiljer mellan ramarna 1980-81 GSX1100 och 1982-83
Någon som vet för jag kommer ärligt talat inte ihåg.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |