Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Engelsk Katana

En liten bild på Alan's Katana.En trevlig prick som jag köpt lite delar av..

Fin hoj !!
 

Bifogat

  • DSCF0046.jpg
    DSCF0046.jpg
    81.4 KB · Visningar: 145

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Fotade lite idag

När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.
 

Bifogat

  • IMG_1054.jpg
    IMG_1054.jpg
    118 KB · Visningar: 99
  • IMG_1057.jpg
    IMG_1057.jpg
    127.4 KB · Visningar: 95
  • IMG_1086.jpg
    IMG_1086.jpg
    106.1 KB · Visningar: 123

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Spara..

När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.

Nästan synd o använda så fina grejor. Rama in o titta på dem istället...:D
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.


Vem har gjort portningsjobbet?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
När man äntligen har alla grejerna hemma måste de ju förevigas innan de monteras o skitas ned !
Passade på att gjuta av portningsjobbet också, luktar gummi överallt...

Alla lager, stakar o drev på veven är nytt.
Lådan har ny utgående axel, undercuttad och ska monteras med HD-lager.

Ser finfint ut det där. Det skall väl bli skoj att plocka ihop en snurra med nya bitar:tummenupp.
Nu skall väl Erik ha tid med min kopplingskorg:D .

/Ingvar

Vem har gjort portningsjobbet?

Eftersom Biker66 verkar sitta och vara salig i en annan värld för tillfället :D, så kan jag tipsa om att det är RG som gjort jobbet inklusive 31/27 ventiler.

/Ingvar
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Njäee, men jag har fullt upp med att copy å pejsta för att kunna svara så effektivt som möjligt...

Vem har gjort portningsjobbet?
Å Ingvar har som sagt redan berättat att jag använde din favvoslöjdare ! :)

Nästan synd o använda så fina grejor. Rama in o titta på dem istället...:D
Det ligger inte så långt bort faktiskt. Jag har stora problem att använda/montera något som är nytt.
Dels kan man oftast inte se grejen och framförallt är det ju inte nytt längre !! :mad:
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Vad kostar ett sånt toppjobb idag?
Vad jag fattar är det både större ventiler och en riktig portning.

När jag höll på förr var det grottis som gjorde sånt åt mig.. (R.I.P old friend)..
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
-Ingvar
tack för det snabba svaret :)

-Biker66
Låter bra det att du använder min gamla favoslöjdare, han gjorde bra jobb till mig, snabba leveranser, humana priser och jäkligt trevlig.
Fick lämna tillbaka R-toppen när han hade plastat den redan efter 30 mil, men han lämnade heller ingen garanti på plastning. Enligt honom så är det till för race bruk och inte gata.
Det var väldans vad du tog till med storlek på ventiler :yoparty
Nu börjar du väl köra Bel-Ray olja också det var ju så jag kom i kontakt med honom eftersom han är leverantör för dom.

Själv så tittar jag bara nuförtiden...men det rycker i tarmen att starta upp nått nytt objekt.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Vad kostar ett sånt toppjobb idag?
Vad jag fattar är det både större ventiler och en riktig portning.
10 lök för arbetet, jag hade skaffat alla nya bitar: vippor, fjädrar, ventiler, styrningar och säten.


Det var väldans vad du tog till med storlek på ventiler :yoparty
Ja vafan, det är i princip dragracespec på bitarna.
Inom vissa ekonomiska gränser, därav inga keramlager, titanretainers etc.
Men, rakskuret, billetkorg, HD-släpa, dito pinnbultar och muttrar osv.
Det som skiljer från all-out är att jag ska köra med snällare kammar (.370) och lägre komp (10-12), får se var det landar.
Vill jag tävla är det bara att byta kolvar o kammar, the sky's the limit :cdevil
(Det blir nog svårt ändå med 1425mm hjulbas...)
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det är en EF-axel.
Jag behöver egentligen inte de tre extra millimetrarna, men jag hade en sprillans liggande..

Apprepå det söker jag en EF innerhub om någon har en liggandes ??

Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge :D
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det är en EF-axel.
Jag behöver egentligen inte de tre extra millimetrarna, men jag hade en sprillans liggande..

Apprepå det söker jag en EF innerhub om någon har en liggandes ??

Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge :D

Jag har kanske en sådan som ligger och samlar damm.
Ska kolla.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
10 lök för arbetet, jag hade skaffat alla nya bitar: vippor, fjädrar, ventiler, styrningar och säten.



Ja vafan, det är i princip dragracespec på bitarna.
Inom vissa ekonomiska gränser, därav inga keramlager, titanretainers etc.
Men, rakskuret, billetkorg, HD-släpa, dito pinnbultar och muttrar osv.
Det som skiljer från all-out är att jag ska köra med snällare kammar (.370) och lägre komp (10-12), får se var det landar.
Vill jag tävla är det bara att byta kolvar o kammar, the sky's the limit :cdevil
(Det blir nog svårt ändå med 1425mm hjulbas...)

Låter kul bör ju bli en och annan hästkraft, min gamla 1428 har jag för mig att jag hade lagt kompet runt 11,5 men det var inte lätt att hålla ner värmen när det vart stadskörning. Även fast det satt en 19 raders setrab kylare på.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Nej Ingvar ! Din gamla är inte intressant.
Inte förrän jag behöver en tandad remskiva till något kompressorbygge :D

Men Biker då, en händig kille med svets kan laga den tillfälligt. Då har jag en chans att köra om dig när den går sönder igen:D .

/Ingvar
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Ny katana.. Igen.

Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.

Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...

När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Fråga:
Vad är det som skiljer mellan ramarna 1980-81 GSX1100 och 1982-83
Någon som vet för jag kommer ärligt talat inte ihåg.
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.

Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...

När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3763046&postcount=4139 :)
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Du har PM

Nu har jag satt ut köpes annons och letar med ljus och lykta och hoppas på lite tur för jag ska ha en katana igen.
Det är ganska lustigt hur det kommer sig att man alltid faller tillbaka på dom och det är dom som iaf jag trivs allra bäst med.
Jag har märkt att det finns en del lite här och där och som idag när jag pratade med kille från söder så hade han 3 st.
Jag får se vad det kan bli som jag dyker på och kan bygga på då original inte är något för mig.
Jag är såld på stuket på hojen sen vad det gäller framgaffel, hjul, bromsar och motor så fanns ju en del att önska redan när dom kom.

Vet ni om någon som har delar man kan bygga på tar jag tacksamt emot tipsen...

När grejer börjar ramla in slänger jag upp en projekttråd om saken.....

Du har PM.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Fråga:
Vad är det som skiljer mellan ramarna 1980-81 GSX1100 och 1982-83
Någon som vet för jag kommer ärligt talat inte ihåg.

Hej! Det var jag som mailade dig om 80-ramen .Den stora skillnaden är väl fästet till tanken men det tror jag du måste bygga om även på 82-83.
Motorfästena är olika men dom sitter kvar på ramen.Finns säker fler småsaker.

Mathias
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
söker hjälp med en gåta. jag får inte min katana att fungera på alla cyl det är ettans cyle som strejkar . jag har bytt tändspolar,kablar,cdi,pic-up,förgasare
det ända jag ej har bytt är kabelstammen .annslutningar mellan cdi spolar,mm har kontrolerats
alla dom åvanstående delarna jag har bytt kommer från min gsx 1100 och fungerar på den mcn . (även förgasargummin har jag bytt) Det är troligt vis någått enkelt fel. tacksam för svar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top