Katana org
rakish form and super performance
Kolla här,
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3822503&postcount=1
Borde väl vara nå't för oss .
/Ingvar
Absolut!
Men då fårjuladu bygga om
För inte är toppen din pre -85
/U
Kolla här,
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3822503&postcount=1
Borde väl vara nå't för oss .
/Ingvar
Absolut!
Men då fårjuladu bygga om
För inte är toppen din pre -85
/U
Kolla här,
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3822503&postcount=1
Borde väl vara nå't för oss .
/Ingvar
Jag får nog hoppas på en väldigt flexibel besiktning hos bilprovningen..
Synd att det var så ocentralt!
Den där skall väl det inte vara några problem med, ser ju nästan original ut. Vad fick du förresten för tider på Kjula, måste jag trimma mycket i vinter för att inte bli frånåkt.
/Ingvar
Absolut, jag hade föredragit strax söder om Sthlm.
/Ingvar
Det gick bara fint!..eller så bra det kan gå med 113hk. Nytt Pb. 6,774 på 201 och 10,607 på 402.
Kör fortfarande med 1067cc så på önskelistan står nu KUBIK.
Ja det är nog bara ett avgassystem som fattas för besiktingen..
Ojdå, då har man inte en sportmössa, riktigt bra tider. Du hade nästan hängt med Anderson turbo i Norrtälje.
/Ingvar
Det har gått riktigt bra faktiskt så nu är man tydligen fast i cirkusen.. Ska försöka hinna få ihop en större motor i vinter.
Jag kommer säkert att höra av mig om tips och råd när det drar igång.
/J
Hej alla,
Har följt er på forumet en längre tid har har beslutat att göra smärre justeringar på ögonstenen min efter lång väntan. Efter en smärre olycka med att starta hojen utan att spänna kedjespännaren så lyckades jag böja några av ventilerna. Bättre köpa allt nytt när jag endå är i staterna tänker jag då. Tips på ställen att beställa nytt emottagen väldigt varmt då jag är hopplös på att hitta utanför Svenska sidor.
Avgas ventil:
5,4mm
24mm
85,7mm
Insug ventil:
5,4mm
29,5mm
86,3mm
Sen funderar jag också på att byta till crosstyre för att slippa sova på bensintanken när jag kör så korta sträckor Tips på vad som passar och vart jag hittar?
Kort info om hojen:
/Ismail
Var är gjort med den? Jag kan se Smoothbore33'or, avgas, bromsar, bredare fälgar steloperation/sänkning, finns det mera? Hur mycket gör en sänkning typiskt för tiderna har du några före/efter tider?
/Ingvar
Hej alla,
Har följt er på forumet en längre tid har har beslutat att göra smärre justeringar på ögonstenen min efter lång väntan. Efter en smärre olycka med att starta hojen utan att spänna kedjespännaren så lyckades jag böja några av ventilerna. Bättre köpa allt nytt när jag endå är i staterna tänker jag då. Tips på ställen att beställa nytt emottagen väldigt varmt då jag är hopplös på att hitta utanför Svenska sidor.
Avgas ventil:
5,4mm
24mm
85,7mm
Insug ventil:
5,4mm
29,5mm
86,3mm
Sen funderar jag också på att byta till crosstyre för att slippa sova på bensintanken när jag kör så korta sträckor Tips på vad som passar och vart jag hittar?
Kort info om hojen:
Gaffeln är utbytt till kawa ZX9 -95års,
Samt fälg, bromsar, krona och styre.
Fotpinnarna är GSX 1100R
Bakpinnarna CBR 900
Baksvingen är en GSX750R års -96 med fälg och bromsar.
Växellådan är cuttad med polerade axlar.
Vevaxeln är ny, med rakskuret drev, och nytt svänghjul
High Flow oljepumpsdrev.
Borrningen är 1394cc med Vance and Hayns big block. Toppen kommer från en GSX 1100 -87 års med en Steg 3 portning från MotoSpeed.
Ventilerna är nya rostfria med hårdare fjädrar, lyftare samt nya Prostock kammar.
Förgasarna är RS38.
Vance and Hayns toppsmörjningskit, dyna 2000.
Den är också bänkkörd av MotoSpeed till 185hk vid 9500 varv.
Hjälp mig få igång hjärtat
Tack på förhand.
/Ismail
Vad du än gör så byt INTE styre, förstör mer av utsendet än vad ev fördelar det kan ge i komfort medför
btw hade inte du en hel drös med delar till hojen, typ ett par motorer till i delar?
/U
Vad är det här lash caps för något? Känner inte att jag har sånt på mina ventiler i dagsläget? men är det något jag bör tänka på när jag handlar ventiler?
Det står i texten som du bifogade. Har du ventiler med "ohärdad" ände t.ex. titanventiler eller ventiler ej avsedda för skruvjusterade vippor och vill använda dem i din skruvjusterade topp, kan du sätta på dessa härdade "hattar" på ventilskaften. Därmed får du en härdad ände på skaftet.
/Ingvar
Troligtvis, och tullens avgifter.Ok, då vet jag, för det fanns flera olika ventilmodeller att välja mellan, det var därför jag undrade. men det är ju vanliga blanka ventiler man skall ha.
åker man på moms om man beställer från gzone.biz till Sverige?
Ok, då vet jag, för det fanns flera olika ventilmodeller att välja mellan, det var därför jag undrade. men det är ju vanliga blanka ventiler man skall ha.
åker man på moms om man beställer från gzone.biz till Sverige?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |