Katana och GSX 1100-tråden

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Vet inte hur reglerna om köp och sälj är på det här forumet, men isf får väll någon moderator ta bort detta inlägg.

jag har väldigt mycket delar till salu från mitt projekt (gsx 1100 stripphoj) gsxr 1100 -93 framgaffel och hjul, komplett motor och ram. obs inga kåpor.

PM.a mig! HOJEN SÅLD!!
 
Last edited:

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Blev av med en av de små kåporna under tanken på min Katana -82. Vet någon om/var det går att få tag på?

MVH/HR
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Blev av med en av de små kåporna under tanken på min Katana -82. Vet någon om/var det går att få tag på?

MVH/HR

Kolla med MC- SHOPEN dom brukar kunna skramla fram det mesta till gamla klenoder :) Passa på att beställa nya gummi bussningar på 1 gång så sitter de nya kåporna kvar
 
Last edited:

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Tror att jag har problem med squishytorna...Nån som har tips på var jag kan få toppen tillsnyggad?
 

Bifogat

  • DSC003201.jpg
    DSC003201.jpg
    104.5 KB · Visningar: 125
  • DSC003231.jpg
    DSC003231.jpg
    147.1 KB · Visningar: 139

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Tror att jag har problem med squishytorna...Nån som har tips på var jag kan få toppen tillsnyggad?

Rikard fixade till Gradin´s topp när han råkade ut för samma sak men det vete fasiken om inte din ser värre ut, chrille_08 gjorde samma grej med sin men jag vet inte var han fixade till den.

RG-Engineering Falkenberg
0346-58628, rg.engineering@telia.com
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Rikard fixade till Gradin´s topp när han råkade ut för samma sak men det vete fasiken om inte din ser värre ut, chrille_08 gjorde samma grej med sin men jag vet inte var han fixade till den.

RG-Engineering Falkenberg
0346-58628, rg.engineering@telia.com

Tjoho.

Då kan vi snart bilda klubb då....

Min topp blev uppsvetsad av en gube, minns inte namnet. Men han var grundaren av "Aero-Svets" i Bromma, tror jag det hette. Huruvida han håller på fortfarande vet jag inte, han borde vara 82 bast nu.
Själva återbildandet stod Matte Bohlin för.

Om det hände mig igen skulle Erik, Pro-service, få ett samtal.

Så här var min före och efter...
 

Bifogat

  • Atthird2.JPG
    Atthird2.JPG
    147.9 KB · Visningar: 134
  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    146.4 KB · Visningar: 97

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Eller har månne en ventil gett upp? Ser inte skoj ut det där:gnissla . Smällde det bara till eller föregicks raset av någon speciell händelse?

/Ingvar

Jag är oskyldig. Fick tag på en motor från -84 som jag köpte som grisen i säcken. Den hade blivit utbytt efter ett haveri.
Så det var minst sagt spännande att lyfta på locket..
Ser illa ut i förbränningsutrymmet men i övrigt verkar motorn rätt ok. Den är på 1260cc, Portad, superhub koppling, svetsad vev som förhoppningsvis klarat smällen..smällarna. Nu ska allt isär för genomgång.
Ibland är det skönt med vinter!
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jag är oskyldig. Fick tag på en motor från -84 som jag köpte som grisen i säcken. Den hade blivit utbytt efter ett haveri.
Så det var minst sagt spännande att lyfta på locket..
Ser illa ut i förbränningsutrymmet men i övrigt verkar motorn rätt ok. Den är på 1260cc, Portad, superhub koppling, svetsad vev som förhoppningsvis klarat smällen..smällarna. Nu ska allt isär för genomgång.
Ibland är det skönt med vinter!

Är det originalventiler i eller 29,5/24 (som är max på originalsäten i 1150-topparna), svårt att se på bilden? Är veven "helsvetsad" eller är den "fabriksvetsa" som dom blev från -83? Kul med lite vinterpyssel:) , men du får inte köra fortare nu då kommer jag ju inte att ha en chans att hänga med på nästa sommars drabbningar.

/Ingvar
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Är det originalventiler i eller 29,5/24 (som är max på originalsäten i 1150-topparna), svårt att se på bilden? Är veven "helsvetsad" eller är den "fabriksvetsa" som dom blev från -83? Kul med lite vinterpyssel:) , men du får inte köra fortare nu då kommer jag ju inte att ha en chans att hänga med på nästa sommars drabbningar.

/Ingvar

Ventilerna är små som flugskitar..Det är original som sitter i men funderar på att låta sätta in 29,5/26..nu när den ändå ska upp på operationsbordet. Veven vet jag faktiskt inte, har inte grävt så djupt än. Om det går så borrar jag upp till 1290cc..om fodren räcker till?? Sedan måste jag tydligen montera större bromsar:)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ventilerna är små som flugskitar..Det är original som sitter i men funderar på att låta sätta in 29,5/26..nu när den ändå ska upp på operationsbordet. Veven vet jag faktiskt inte, har inte grävt så djupt än. Om det går så borrar jag upp till 1290cc..om fodren räcker till?? Sedan måste jag tydligen montera större bromsar:)

26 på avgas betyder betyder att du måste byta säten också:tummenupp. Annars sätter du dit en R-topp och kan få dit 30/26 på originalsäten. Jag vet en för mig välkänd topp som kommer att få den behandlingen i vinter. Först tänkte jag bara klämma dit 30 på insug men funderar på att även sätta dit 26 på avgas när jag ändå är i farten. Original sitter det 28,5/25 i R-toppen.
Bromsar :skrämd är ju fartens värsta fiende:D .

/Ingvar
 

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
Mera kubik till GSX:en

Nu när vi ändå är inne och berör ämnet:

Jag undrar hur stor borrning det är vettigt att ha för gatåkning,
om vi pratar EF-motor och ungefär standardkomp.

Hur mycket går det att borra standardfodren egentligen?

Det finns ju även en del big block, (ex FBG), att få tag i men hur
är det med kylningen på dessa? Jag har för mig att det inte finns
utrymme för fartvinden att passera mellan fodren på dessa. Vad
innebär det för kylningen, det borde bygga mycket värme, eller ?

/ Mikael
 

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
Borr

Nu när vi ändå är inne och berör ämnet:

Jag undrar hur stor borrning det är vettigt att ha för gatåkning,
om vi pratar EF-motor och ungefär standardkomp.

Hur mycket går det att borra standardfodren egentligen?

Det finns ju även en del big block, (ex FBG), att få tag i men hur
är det med kylningen på dessa? Jag har för mig att det inte finns
utrymme för fartvinden att passera mellan fodren på dessa. Vad
innebär det för kylningen, det borde bygga mycket värme, eller ?

/ Mikael

Vettigt: Hur mycket som helst. mer borr, bättre vrid.

Rekomenderade maxgränser
1135 block med std foder: 1230 cc
1135 block med större foder: 1327 cc

Sk "big block" har ingen öppning mellan fordren för kylluft )+ färrä flänsar)
=> Kyler sämre men med oljekylare och undvika hårdkörning i bilköer vid 30 grader så kan det fixa sig ändå
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
26 på avgas betyder betyder att du måste byta säten också:tummenupp. Annars sätter du dit en R-topp och kan få dit 30/26 på originalsäten. Jag vet en för mig välkänd topp som kommer att få den behandlingen i vinter. Först tänkte jag bara klämma dit 30 på insug men funderar på att även sätta dit 26 på avgas när jag ändå är i farten. Original sitter det 28,5/25 i R-toppen.
Bromsar :skrämd är ju fartens värsta fiende:D .

/Ingvar

Jag får snart domen på toppen.. vad jag däremot vet är att jag (till din stora glädje:) )kommer att åka med ES sving.. ca 40mm längre mot den jag kör med idag.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top