Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Urspårning...

Mja, kom på att ja har en liknande ko-lega så man kanske kunde gjort ett byte :D :D :D

Användning av 400-papper får fram en glatt yta där oljan vidhäftar tillfredställande :D :D :D
Ja på ram & vev-tapparna på en BB-vev :D :D :D


Grov ur-spårning i tråd, men vem fan letar efter klockor iaf? :D

Bra att ni är tillbaks på spåret...:tummenupp
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Bifogat

  • 832e_3.jpg
    832e_3.jpg
    93.1 KB · Visningar: 133

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Cuttad 2:a

Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000305_mini.jpg
    P1000305_mini.jpg
    131.9 KB · Visningar: 97

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Såååå! dags att rycka liv i den mest intressanta tråden här inne :tummenupp

Är det någon här inne som "ligger" på nån skapligt skojig maskin å som inte vill ha den kvar? Typ dags att den byter "Husse" :D
Orginal eller inte spelar inget troll...

De ja önskar e att den ska fungera som gatmaskin.
Å ja vet inte va som e rätt maskin förrän ja sett den :gnissla
fungerande modeller e iaf
GSX 1100 82
GSX 1100 83
GSx 1100 84-87
Katana 82-83

Om inte de finns, har ni nån beg. kärring ni vill bli av med? Eller i värsta fall en hund :D :D :D

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar

Jacking är guld :yoparty

Sen om det inte finns packbox att tillgå så kan Momentum göra packboxar efter mått. har provat att göra en p-box till en hydraulkolv, håller tätt fortfarande :D
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:eek:r :tummenupp

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U

Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:
 
Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:eek:r :tummenupp



Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:

Från Oldskoolsuzuki.info

"I tried to make the 1400-lumb fit in the aircoole-frame (GSX 1100 E) and failed, because the bottom end of the engine is about 6 cm wider than the inner space in between the frame... evrything else would have fitted.. undecided"

bye, Philippe..
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Drev

Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
HD Dragstänger

Är det någon som har HD dragstänger liggande till en 81-83 topp? Har dragstänger till 84-87 topp att byta med....
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tror jag har liggande hemma, ska kolla !
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.
 

Bifogat

  • DSC00522.JPG
    DSC00522.JPG
    150.4 KB · Visningar: 69
  • DSC00523.JPG
    DSC00523.JPG
    68.3 KB · Visningar: 51

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.

Lyxputte, Mikuni TMR:yoparty . Vill du byta mot ett par väl inkörda RS:D .

För övrigt shimsade jag ventilspelet på min "nya" topp igår. Ikväll skall kammarna timas sedan in i ramen och tryck på startknappen:gnissla .

/Ingvar
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
Inte för att sabba din business,men på min tid använde vi raka drev o hade olika tjocka distanser bakom på utgående axeln bara.Mycket billigt o bra alternativ.Man får dock använda en tunnare mutter med låsning om man ska flytta ut "max" på detta vis.Körde med denna setup i många år på strippen o det har funkat bra.Köpte oxå dyra offsetdrev först o upptäckte då att det funka lika bra med den "billiga" varianten.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top