Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Urspårning...

Mja, kom på att ja har en liknande ko-lega så man kanske kunde gjort ett byte :D :D :D

Användning av 400-papper får fram en glatt yta där oljan vidhäftar tillfredställande :D :D :D
Ja på ram & vev-tapparna på en BB-vev :D :D :D


Grov ur-spårning i tråd, men vem fan letar efter klockor iaf? :D

Bra att ni är tillbaks på spåret...:tummenupp
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Bifogat

  • 832e_3.jpg
    832e_3.jpg
    93.1 KB · Visningar: 133

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Cuttad 2:a

Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000305_mini.jpg
    P1000305_mini.jpg
    131.9 KB · Visningar: 97

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Såååå! dags att rycka liv i den mest intressanta tråden här inne :tummenupp

Är det någon här inne som "ligger" på nån skapligt skojig maskin å som inte vill ha den kvar? Typ dags att den byter "Husse" :D
Orginal eller inte spelar inget troll...

De ja önskar e att den ska fungera som gatmaskin.
Å ja vet inte va som e rätt maskin förrän ja sett den :gnissla
fungerande modeller e iaf
GSX 1100 82
GSX 1100 83
GSx 1100 84-87
Katana 82-83

Om inte de finns, har ni nån beg. kärring ni vill bli av med? Eller i värsta fall en hund :D :D :D

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar

Jacking är guld :yoparty

Sen om det inte finns packbox att tillgå så kan Momentum göra packboxar efter mått. har provat att göra en p-box till en hydraulkolv, håller tätt fortfarande :D
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:eek:r :tummenupp

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U

Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:
 
Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:eek:r :tummenupp



Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:

Från Oldskoolsuzuki.info

"I tried to make the 1400-lumb fit in the aircoole-frame (GSX 1100 E) and failed, because the bottom end of the engine is about 6 cm wider than the inner space in between the frame... evrything else would have fitted.. undecided"

bye, Philippe..
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Drev

Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
HD Dragstänger

Är det någon som har HD dragstänger liggande till en 81-83 topp? Har dragstänger till 84-87 topp att byta med....
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tror jag har liggande hemma, ska kolla !
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.
 

Bifogat

  • DSC00522.JPG
    DSC00522.JPG
    150.4 KB · Visningar: 69
  • DSC00523.JPG
    DSC00523.JPG
    68.3 KB · Visningar: 51

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.

Lyxputte, Mikuni TMR:yoparty . Vill du byta mot ett par väl inkörda RS:D .

För övrigt shimsade jag ventilspelet på min "nya" topp igår. Ikväll skall kammarna timas sedan in i ramen och tryck på startknappen:gnissla .

/Ingvar
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
Inte för att sabba din business,men på min tid använde vi raka drev o hade olika tjocka distanser bakom på utgående axeln bara.Mycket billigt o bra alternativ.Man får dock använda en tunnare mutter med låsning om man ska flytta ut "max" på detta vis.Körde med denna setup i många år på strippen o det har funkat bra.Köpte oxå dyra offsetdrev först o upptäckte då att det funka lika bra med den "billiga" varianten.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top