Hej gott folk. Har ett litet problem, rller rätt stort beroende på hur man ser det.
Köpte i Maj månad en GSX1100EF från -84 i hyffsat skick, inga synpunkter på den för vad jag gav (14500kr). Men ett problem finns: Hojen går kanon med full tank, men börjar det närma sig att slå över till reserven då börjar den gå som en kratta. Hostar och spottar, tappar cylindrar om vart annat, osv. Byter jag över till reserv fortsätter samma sak. Åker jag då iväg till macken och tankar fullt så är problemet helt plötsligt borta.
Frågat hos Suzuki handlaren i stan (som varit igång länge) och han tyckte ju att det lät som något med soppakranen, avluftning eller vakuum. Sagt och gjort, jag köpte en repsats till bensinkranen. Kranen funkar bättre (går inte lika trögt + ett nytt fräscht membran) men samma problem kvarstår. Avluftning tycks det inte vara eftersom den funkar fint, vilket lämnar oss med ett vakuumproblem. Kan det vara så att vakuumet inte "suger" nog mycket, så när nivån i tanken sjunker blir inte trycket i tanken nog stort?
Har någon av er haft liknande problem med era GSX:ar? Vad gjorde ni isåfall? Har fått förslag att köpa en Pingle-kran istället för kranen som sitter men dels dom kostar ju så förbannat mycket och dels är jag osäker på om det kanske blir "för mycket".
Några förslag?