Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ja dom är lågvarviga dom där storkubikarna:yoparty

51hk@3600rpm

De där kaffepannorna till kolvar klarar väl inte att åka upp o ner mycket fortare utan att titta ut... :confused:

Hur var det bestyckat vid bänkningen? Så du menar att megafonen inte får vara med längre:va

/U

155/27,5
Nu har jag justerat lågfartsblandningen o sänkt nålarna.

Nä, jag vill ha grova grejjer vettu, de e ju prajjdvecka gubevars !

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
De där kaffepannorna till kolvar klarar väl inte att åka upp o ner mycket fortare utan att titta ut... :confused:

155/27,5
Nu har jag justerat lågfartsblandningen o sänkt nålarna.

Nä, jag vill ha grova grejjer vettu, de e ju prajjdvecka gubevars !

Vänta nu, Du skulle höja nålarna ( mer bränsle)

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Hoppsan, det var ju inte ens velstafat, det var helt fel ord ! :brinnerup

Det är rätt justerat, och jag brände av ett gäng mil ikväll. Vill gasa mer nuuu...

Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hoppsan, det var ju inte ens velstafat, det var helt fel ord ! :brinnerup

Det är rätt justerat, och jag brände av ett gäng mil ikväll. Vill gasa mer nuuu...

Minsann:tummenupp Ta dig över eller tvärtom i morn om vädret tillåter? Jobbar natt men framåt lunch(när det nu är i en småbarnsfamilg:gnissla)så är jag på G.

/U

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Måste som sagt vränga åbäket genom besiktningen innan jag vågar mig på en längre tur. Ska jaga tid på måndag !
Gårdagens sträcka avverkades i närområdet till alla grannars stora glädje och förlustelse :)

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Ja dom är lågvarviga dom där storkubikarna:yoparty

51hk@3600rpm

Tjaa, min lilla 1168 gav ~51 häst vid 3900. Biker: är du säker på att du fick på rätt cylinderrad?

/Ingvar

Edit: Bifogar bild på lite vinterpyssel:)

Bifogat

• DSC00291_mini.jpg
    DSC00291_mini.jpg
    61.6 KB · Visningar: 57
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Kjula 1/8 2009

Lite bildbevis från kjula. Patlin och J.J körde också:tummenupp
Rätt mycket folk, gamla "livsfarliga" dragsters m.m. På hojsidan fanns det förutom amatörer som jag även några riktiga dragbikes med tillhörande förare.
Åtta timmars väntan och fyra repor. Som sagt, en dag på banan består i att vänta, sedan gäller det att dra ut på tiden när man väl får köra (som syns på tidkortet):D

/Ingvar

Bifogat

• DSC00288_mini.jpg
    DSC00288_mini.jpg
    145.1 KB · Visningar: 87
  • DSC00289_mini.jpg
    DSC00289_mini.jpg
    150.1 KB · Visningar: 99
  • tidkort_mini.jpg
    tidkort_mini.jpg
    40.1 KB · Visningar: 68

Katana org

Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Lite bildbevis från kjula. Patlin och J.J körde också:tummenupp
Rätt mycket folk, gamla "livsfarliga" dragsters m.m. På hojsidan fanns det förutom amatörer som jag även några riktiga dragbikes med tillhörande förare.
Åtta timmars väntan och fyra repor. Som sagt, en dag på banan består i att vänta, sedan gäller det att dra ut på tiden när man väl får köra (som syns på tidkortet):D

/Ingvar

Satan vad fort den går din hoj:yoparty Det kunde man inte tro:D

/U

Tjaa, min lilla 1168 gav ~51 häst vid 3900. Biker: är du säker på att du fick på rätt cylinderrad?

/Ingvar

Edit: Bifogar bild på lite vinterpyssel:)

Så den har landat nu...:tummenupp

/U

Måste som sagt vränga åbäket genom besiktningen innan jag vågar mig på en längre tur. Ska jaga tid på måndag !
Gårdagens sträcka avverkades i närområdet till alla grannars stora glädje och förlustelse :)

Petitesser:gnissla Men det får väl anstå då till herrn har lyckats få en tid. Verkar ju vara hyfsat väder idag(nyvaken)så det får väl bli en tur i "närområdet" i s. Slipper man ju transportsträckorna också:banana

/U

Och såhär blev det tillslut en Augustisöndag med perfekt hojväder.

/U

Last edited:

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Enträgen vinner...
Äntligen hörde en kille av sig på min köpesannons om att jag ville ha tag i ett megafonsystem till katanan.
Han ringde tidigt på kvällen. Systemet var i nyköping. Jag drog direkt och nu har jag ett.
Lite polering bara sen ska det dit och sen kommer Katanan se ut precis som jag vill....

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Enträgen vinner...
Äntligen hörde en kille av sig på min köpesannons om att jag ville ha tag i ett megafonsystem till katanan.
Han ringde tidigt på kvällen. Systemet var i nyköping. Jag drog direkt och nu har jag ett.
Lite polering bara sen ska det dit och sen kommer Katanan se ut precis som jag vill....

Gratulerar:tummenupp

Katana org

Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Enträgen vinner...

Men shit vad du är snitsig på att gräva fram grejer! Har själv försökt med just det du lyckats med. Och 1327:an snuvade du mig på mitt under pågående förhandling:huvet:arsele

Men här är det No Hard Feelings Stort Grattis:tummenupp

Då är väl hojen färdig för presentation?

mvh / U

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Tackar för gratulationerna.
Han ville ha 1500kr för systemet och det fick han. Jag kände att det var inte värt krånglet med att ta ett från usa då jag vill ha det nu.
Jag kan ge en presentation på hojen när jag bytt yoshimurat mot megafon systemet.
Mao till och med kanske redan i morgon.
Katanan jag har är det inte dunderputs på nu men det skrev jag också i byggtråden men den sitter ihop med dom delarna jag ville och jag tror inte det är någon annan som har just den kombon jag har.

Sen har jag tänkt på en annan sak.
Det vore kul att så många kattägare som möjligt som finns i sthlm med omnejd kunde träffas någon gång. (McD sveavägen tex) för att ljuga lite om varandras hojar.
Kanske ta en gemensam tur tillsammans. Jag tror det skulle höja på ett och annat ögonbryn om vi blev några stycken..

Katana org

Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Det vore kul att så många kattägare som möjligt som finns i sthlm med omnejd kunde träffas någon gång. (McD sveavägen tex) för att ljuga lite om varandras hojar.
Kanske ta en gemensam tur tillsammans. Jag tror det skulle höja på ett och annat ögonbryn om vi blev några stycken..

Absolut!

Men alla andra med en GSX mellan bena är väl välkomna att bullra med? :yoparty

/U

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Kanske ta en gemensam tur tillsammans. Jag tror det skulle höja på ett och annat ögonbryn om vi blev några stycken..[/QUOTE]

Ska bli bra väder på onsdag.....

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87

Jag och fyra katanapolare gjorde precis det några ggr runt 96 nånstans.
Först Brostugan sedan Sveavägen.
Det var skitkul:D Vi var två som hade orginallackade hojjar, dom andras var omlackade. Några nackar vred vi nog lite krokiga :yoparty

Jag gör det gärna igen:D

Absolut!

Men alla andra med en GSX mellan bena är väl välkomna att bullra med? :yoparty

/U

Du menar wannabees :D

det är klart att dom ska med:krama alla med GSXhjärta

Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Skall bli intressant och se om motorn får värmeslag, inte direkt mycket kylflänsar på "Fast By Gast"-blocket. Jag noterar att Bob Bertaut byggt en "gathoj" med likadant block, så det kanske fungerar:gnissla.

Någon som använt ett dylikt block?

/Ingvar

Bifogat

• P1000641_mini.jpg
    P1000641_mini.jpg
    127.3 KB · Visningar: 76
  • fbg1428.JPG
    fbg1428.JPG
    24 KB · Visningar: 95

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Skall bli intressant och se om motorn får värmeslag, inte direkt mycket kylflänsar på "Fast By Gast"-blocket. Jag noterar att Bob Bertaut byggt en "gathoj" med likadant block, så det kanske fungerar:gnissla.

/Ingvar

Jag har sett att en del fräser bort den gjutna "plattan" med fabriksnamnet på sidorna för att få hela flänsar / snyggare block.
Det kanske kan hjälpa lite.

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
MC-donalds

Hej alla GSX Friends!!
Är de någon som hänger med till Vaxholm på onsdag?
Samling MC-donalds Svea.v KL 18:00
Avfärd 18:30
Kom in och gör er rad4a hörd:D
Mvh. Danne

/Ingvar

Ska du betong fylla motorblocket också:D
Mvh. Danne

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...