Kollade med kontakten för att ultraljudstvätta. Det är tydligen en maskin som används för flygplans delat.. tyvärr så måste du upp till Bålsta med grejerna om du vill ha dom körda. Kostar en Virre... Maila mig om det är intressant!
Jag återkommer om saken. jag har haft häcken full hela eftermiddan med en strulande hoj.
Jag har ju två set RS förgasare. ett par 38ór som jag hade på igår där tvåans cylinder inte gick som den skulle.
Jag tänkte att jag lite snabbt bara skulle skifta till 36órna och sen senare på eftermiddan rulla ner till röda kafét.
F-n vad jag bedrog mig.
Det enda problemet med 36órna var att dom flödade över men det skulle vara ganska snabbt fixat (trodde jag)
Jag skruvade dit dom och hojen gick fortfarande som en potta skit.
Nu var det 4áns cylinder som inte ville vara med.
Ena polarn började ta isär 36órna igen och jag tänkte att jag bara för skojs skull drar dit 38órna igen för att se om jag fick liv i 4áns cylinder igen.
I helv-te heller.....
Nu började jag bli råd vill och undrade verkligen vad det kunde vara för fel..
Hade det hänt något i cylindern???
Fram med kompprovstestaren.. Den visade inga fel... Ok..
Prova igen.. Samma sak fast värre..
1án började spöka också..
1án och 4án går ju på samma spole.. Kan det vara det som var felet..
Fram med ny spole som jag skruvade dit men näe..
1án fick jag liv i men 4án fortfarande borta...
Nu har jag två stycken alternativ kvar. Strunta i RS förgasarna tills jag vet att dom är ok till 100% och skruva dit R-1100 förgasarna som sitter på andra cykeln som jag vet funkar.
Är det inte det som är fel så tar jag bort hela Dyna systemet och ersätter det med original....
Man blir bra trött ibland och jag sa ett par gånger att jag ställer undan hojen och skiter i det här ett tag.