Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
En annan har känt sig lite lätt utanför de senaste arton månaderna, därför var det extra kul att se lite glada GSX-nunor igen.
Det gör vi om :D

Men, kan ni inte låta bli att parkera bland blommorna nästa gång ??

Logg: 124km/208kph

Vilken tur att jag har min veranda å hålla på med så jag slipper bli avis:huvet
Det var snyggare med blommorna på bönpallen isället för på styret :D
Vilken härlig ljudvägg ni måste ha bjudit Vaxholmsborna på med alla dom där avgassystemen:yoparty

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Vilken härlig ljudvägg ni måste ha bjudit Vaxholmsborna på med alla dom där avgassystemen:yoparty

Jodå, men sveavägsborna var nog gladast av alla då vi vred på vid varje rödlyse när vi dök in vid tiosnåret, mmmmumma !

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Det var skitkul och komma in till sveavägen och träffa er även om det bara blev en kortis.
I morgon har jag fixat 36órna så jag dyker nog in till röda kafét i morgon..
Någon vänlig själ som kan ultraljudstvätta mina 38ór?

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
En annan har känt sig lite lätt utanför de senaste arton månaderna, därför var det extra kul att se lite glada GSX-nunor igen.

Fina bilder, nästa gång tar jag med en riktig kamera å lägger någon timme på att föreviga monstren ;-) i goa miljöer!!

Tack Danne för att du sammlade ihop gänget!
Ljudet är grymt ska vi inte rycka insatserna i megafonerna nästa gång å visa plastraketerna :såjaponken hur det ska låta å lät på det goa 80 talet....

Jag kommer gärna in till stan nästa onsdag oxså om vädret tillåter!
Vore kul om Matte kom med på turen..

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Det var skitkul och komma in till sveavägen och träffa er även om det bara blev en kortis.
I morgon har jag fixat 36órna så jag dyker nog in till röda kafét i morgon..
Någon vänlig själ som kan ultraljudstvätta mina 38ór?

Kjell & Co 699:- 160x130x55 mm tank kan det va nått?
Annars kan jag fixa fram en kontakt under morgon dagen!

PS Drar till F:d i morgon, har sommarstugan kvar å måste fixa lite där...

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Fina bilder, nästa gång tar jag med en riktig kamera å lägger någon timme på att föreviga monstren ;-) i goa miljöer!!

Tack Danne för att du sammlade ihop gänget!
Ljudet är grymt ska vi inte rycka insatserna i megafonerna nästa gång å visa plastraketerna :såjaponken hur det ska låta å lät på det goa 80 talet....

Jag kommer gärna in till stan nästa onsdag oxså om vädret tillåter!
Vore kul om Matte kom med på turen..

Jag tycker det var asfränt med reaktionerna från folk när man kom inrullande på Katana.
En hojåkare på plastraket tex som hajade till vi rödlyset vi stannade vid.
Folk som glor på en efter trottoarerna, Alla som kom fram vid sveavägen osv..
Det är kul att få lite ögon på sig och jag hade ärligt talat glömt bort hur uppskattad Katanan faktiskt är.

Jag hade gärna åkt med ut till vaxholm men det var rätt val att åka hem då hojen gick sämre och sämre pga 2áns förgasare.
Hel otroligt vad det kan vara struligt att få dom rena bara för att dom legat ett tag.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vilken tur att jag har min veranda å hålla på med så jag slipper bli avis:huvet
Det var snyggare med blommorna på bönpallen isället för på styret :D

Säg nu som det är frugan släpper inte iväg dig... I Bålsta får man väl inte bullra å störa grannarna efter 10 ... så nästa vecka är det bara att hänga på å dyka upp lite senare...

Tips
Köp en bra skruvdragare å en elsåg så du blir klar snabbt ..detta var en go tripp den ska vi göra om!!!

PS hör av dig så tar vi sällskap in...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Samma sak hände mig på Deltaträffen som var i helgen. Farsan kör sin svårt ombyggda XJR1300 (motsvarande till GSX1400) men min gamla sura GSX1100 fick betydligt mer blickar. :tummenupp

Förresten, ingen som har en uppsättning med 36:eek:r som ligger och skräpar som jag kan få? :D

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++

Var det Danne som valde parkeringsplats? han är svår på blommor:D

/Ingvar

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Säg nu som det är frugan släpper inte iväg dig...

PS hör av dig så tar vi sällskap in...

Visst kan jag säga som det är - Katanan é obesiktad.
Det kändes lite riskfyllt att sticka ut å glida med bullerorkstern då. Jag ogillar böter, speciellt onödiga sådana.

Det är klart att vi ska göra sällskap:tummenupp
Det tar ju en halv dag för oss att ta oss in till Sveavägen.:D Det är en roligare resa med sällskap.

Du har pm.

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Det tar ju en halv dag för oss att ta oss in till Sveavägen.

Va-f. Bor vi i världens ände eller kör du på tomgång?
Min progress de senaste dagarna är den största på 2 år...:rolleyes:
Uppstartad motor, hoj klar för besiktning, hög på polyesterångor= tank under behandling. Ska slipa ur innanmätet så det blir slätt & fint inför sista lagret fiber som skall dit med Epoxylaminat.
Biker ska tajma mina kammar idag så jag flyttar upp vridet lite. 130nm på hjulet vid ~4000rpm samt 144nm vid 6300rpm är inte "city-friendly" vad jag minns. Det kommer det bli intressant att se, vad det lider, vilka siffror Biker66 får på sin maskin när den är inkörd och klar men bara det inte är för tidigt i registret så blir det nog bra:yoparty

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Ursäkter...

Najs!

Då finns det inga ursäkter längre:yoparty

Men vilka har Huge747?

/U

Behöver jag en ursäkt ?...hmm ok då!

Har bytt styre , lokaliserat problemet med bromsarna - ett av bromsoken läckte..sådär pyttelite så det var svårt att hitta...har därför letat fram andra ok i reservdels lagret och renoverat..Ska nu lackas o monteras.

Har gjort rent förgasarbryggan , satt dit soppa filter...skickat 3 jättepaket till TheHenrik med godisbitar till vintern...kört ca 150 mil på hojen...

börjat snickra på ett nytt 4-1 system...

Och inte minst - börjat bygga en motor till Katanan !...:tummenupp

Annars är allt lugnt...

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Behöver jag en ursäkt ?...hmm ok då!

Har bytt styre , lokaliserat problemet med bromsarna - ett av bromsoken läckte..sådär pyttelite så det var svårt att hitta...har därför letat fram andra ok i reservdels lagret och renoverat..Ska nu lackas o monteras.

Har gjort rent förgasarbryggan , satt dit soppa filter...skickat 3 jättepaket till TheHenrik med godisbitar till vintern...kört ca 150 mil på hojen...

börjat snickra på ett nytt 4-1 system...

Och inte minst - börjat bygga en motor till Katanan !...:tummenupp

Annars är allt lugnt...

Aj f..n trodde nog att du gått ngt tidigt sorts tidigt ide. Men ursäkterna accepteras:D
Spottar vi fram GSX:r till onsdagarna(vilka dagar som helst egentligen)i den här takten så är vi snart tillbaka till -82 ok -85 kanske!
Waxholm är trevligt men Rosenhill har godare fika:tummenupp så det får det bli framöver.

/U

Fegis:gnissla

/U

Ja!!! de var det:banana å andra sidan fick jag
åka med de andra GSX:erna:yoparty

Du har allt din böjelse har man förstått nu. Tänkte precis svänga upp på planen(där man bör stå:D)då jag fick syn på er vid pottorna igen! Eftersläntare som jag blev med mackstoppet.

/U

Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jag tycker det var asfränt med reaktionerna från folk när man kom inrullande på Katana.
Det är kul att få lite ögon på sig och jag hade ärligt talat glömt bort hur uppskattad Katanan faktiskt är.

Jag hade gärna åkt med ut till vaxholm men det var rätt val att åka hem då hojen gick sämre och sämre pga 2áns förgasare.
Hel otroligt vad det kan vara struligt att få dom rena bara för att dom legat ett tag.

Kollade med kontakten för att ultraljudstvätta. Det är tydligen en maskin som används för flygplans delat.. tyvärr så måste du upp till Bålsta med grejerna om du vill ha dom körda. Kostar en Virre... Maila mig om det är intressant!

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Det kändes lite riskfyllt att sticka ut å glida med bullerorkstern då. Jag ogillar böter, speciellt onödiga sådana.

Det är klart att vi ska göra sällskap:tummenupp
Det tar ju en halv dag för oss att ta oss in till Sveavägen.:D Det är en roligare resa med sällskap.

Du har pm.

Håller på å planerar om, skippar värmland! Och då blir det sveavägen igen på fredag om vädret är bra! Hinner jag monterar jag på en oljekylare.. det är ju rätt coolt att bara snurra lite inne i stan oxå..

Besiktika hojen rakt av! Du får ju köra en månad även om den inte går igenom det är hela augusti det... September kan va kall....

Skicka mig ett mail med tel nr så hörs vi...

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Kollade med kontakten för att ultraljudstvätta. Det är tydligen en maskin som används för flygplans delat.. tyvärr så måste du upp till Bålsta med grejerna om du vill ha dom körda. Kostar en Virre... Maila mig om det är intressant!

Jag återkommer om saken. jag har haft häcken full hela eftermiddan med en strulande hoj.

Jag har ju två set RS förgasare. ett par 38ór som jag hade på igår där tvåans cylinder inte gick som den skulle.
Jag tänkte att jag lite snabbt bara skulle skifta till 36órna och sen senare på eftermiddan rulla ner till röda kafét.
F-n vad jag bedrog mig.
Det enda problemet med 36órna var att dom flödade över men det skulle vara ganska snabbt fixat (trodde jag)

Jag skruvade dit dom och hojen gick fortfarande som en potta skit.
Nu var det 4áns cylinder som inte ville vara med.
Ena polarn började ta isär 36órna igen och jag tänkte att jag bara för skojs skull drar dit 38órna igen för att se om jag fick liv i 4áns cylinder igen.
I helv-te heller.....
Nu började jag bli råd vill och undrade verkligen vad det kunde vara för fel..
Hade det hänt något i cylindern???
Fram med kompprovstestaren.. Den visade inga fel... Ok..
Prova igen.. Samma sak fast värre..
1án började spöka också..
1án och 4án går ju på samma spole.. Kan det vara det som var felet..
Fram med ny spole som jag skruvade dit men näe..
1án fick jag liv i men 4án fortfarande borta...

Nu har jag två stycken alternativ kvar. Strunta i RS förgasarna tills jag vet att dom är ok till 100% och skruva dit R-1100 förgasarna som sitter på andra cykeln som jag vet funkar.
Är det inte det som är fel så tar jag bort hela Dyna systemet och ersätter det med original....

Man blir bra trött ibland och jag sa ett par gånger att jag ställer undan hojen och skiter i det här ett tag.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Man blir bra trött ibland och jag sa ett par gånger att jag ställer undan hojen och skiter i det här ett tag.[/QUOTE]

Lungt å fint nu... En sak i taget!

Börja med tändningen den är enklast swapa tänd kablar flyttar problemet? Nästa Swopa stift testa swopa spolar till sist vet du att det är förgasaren..
Mig veterligt vet inte Dynan något mer än en vanlig tändning dvs ge en puls skit samma vilken cylinder i paret!

Märker du problemet på alla varv?
Du kan göra en snabb test utan filter och begränsa luftflödet lite, den förgasaren som är kass ger oftast störst utslag - får den för lite går den bättre får den för mycket hostar den värst när du jämför med de andra.

Men som jag fattar är det redan gjort.. :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...