Katana och GSX 1100-tråden

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
Det är ju bara att mäta upp slaglängden, ett skjutmått i tändstifthålet skingrar dimmorna.
Det finns ju axlar att köpa med lite längre slaglängd, kostar dock skjortan. Har dock aldrig hört talas om någon som ökat slaget innan det är maxborrat.

Från Falicon:
222-204 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (66.4MM) $3604.00
222-205 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (68MM) $3604.00
222-206 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (72.3MM) $3810.00

/Ingvar

Toppen är redan avlyft, så det blir inte svårt att räkna :) snabbt räknat kan jag inte få ut mer än 1278cc med den största veven i listan ovan. Så något stämmer inte i mitt köp.

Vad är orginal vev på då? Slaglängden förståss.

Last edited:

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Slaglängd

Toppen är redan avlyft, så det blir inte svårt att räkna :) snabbt räknat kan jag inte få ut mer än 1278cc med den största veven i listan ovan. Så något stämmer inte i mitt köp.

Vad är orginal vev på då? Slaglängden förståss.

Slaglängden är 66mm på orginal veven.

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Har ni ställt av ännu?

Inte jag iaf.

I morgon besiktar jag gixxer bastarden och så tidigt som det går nästa vecka Katanan.

Kanske hinner med nån onsdagsträff till?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har ni ställt av ännu?

Inte jag iaf.

I morgon besiktar jag gixxer bastarden och så tidigt som det går nästa vecka Katanan.

Ställt in? Är ju en månad kvar av säsongen nästan, och då bor jag nästan norr om polcirkeln. :)

För mig blir det nog dock att ställa in nästa vecka och börja plocka isär hojen lite. Ska måtta in ny sving och lite annat godis.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tja Matte

Inte en dag för tidigt lycka till men det går nog bra häng på en stänkskärm å reflex oxså det gillar dom och så upplyser dom att man inte behöver det nu för tiden men då ligger man ju på plus redan visat den seriösa sidan :D

Ställt av o no jag kör ned till 8grader men sen blir det tufft...
köpte ett objekt till i stället, :tummenupp en GSX 85a..

Var ute på jobb i onsdags vad det några GSXer på plats på Donken?

Har en trevlig tur på söndag på gång med MCE de tänker åka en sväng det blir 3-4 timmar med go kurvig väg! Är det någon som känner för att hänga på tempot är i Er stil skapligt men inte farligt.. mao lite för lugnt för mig men med goa vänner så är det ju kul ändå... Rekommenderas varmt - man flinar som ett fån när man kört någon timme på dessa vägar..

Ska bara kolla så att det inte är någon övningskörning som ska lulla med då passar jag - i det tempot har jag kört tillräckligt länge den här sommaren.

Har ni ställt av ännu?

Inte jag iaf.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Har ni ställt av ännu?

Inte jag iaf.

Påställt året runt ju... är det väder på onsdag så är jag på. Måste ju bli lite tidigare bara.

/U

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Med risk för att bli häcklad så provkörde jag idag en rolig maskin: En Honda CBX1000.

En riktig upplevelse. Alla bör ha kört 6-cylindrig tvåhjuling innan man går i graven! :)

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Med risk för att bli häcklad så provkörde jag idag en rolig maskin: En Honda CBX1000.

En riktig upplevelse. Alla bör ha kört 6-cylindrig tvåhjuling innan man går i graven! :)

Jodå den har man kört, polaren hade en 89 röd orginal så när på ett 6 till 1. Men jag gillade den inte lite små klumpig man kunde tro att den låg bra på vägen men den var lite vinglig jämfört med GSX1100. Tamare motor sämmre väghållning snygg nja men motorn var ju bred :rolleyes: inget för stockholms köer..

Men gosse ljudet att varva upp den utan insats på kungsgatan ljudet stutsade mellan husväggarna och vrålet lät ilsket som en F1a. Låg man bakom skar det i hela skallen :näsblod

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Jodå den har man kört, polaren hade en 89 röd orginal så när på ett 6 till 1. Men jag gillade den inte lite små klumpig man kunde tro att den låg bra på vägen men den var lite vinglig jämfört med GSX1100. Tamare motor sämmre väghållning snygg nja men motorn var ju bred :rolleyes: inget för stockholms köer..

Men gosse ljudet att varva upp den utan insats på kungsgatan ljudet stutsade mellan husväggarna och vrålet lät ilsket som en F1a. Låg man bakom skar det i hela skallen :näsblod

Upplevde ungefär samma sak, sen ville den verkligen bara åka rakt fram. Man fick arbeta rätt mycket för att få den att svänga i hastigheter över 50km/h.

Men som sagt, ljudet. :yoparty

Var tvungen att hålla igen lite dock. Dåliga däck, dålig väg, fuktigt och kallt ute, men den pratade gott på 4:ans växel allt mellan 60 och 110km/h. Hade jag varit på motorväg då vet jag inte när jag hade stannat. :D

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nåja det som ger ståpäls i dessa dagar är när vi är ett gäng med GSX som drar på gatorna i stan, systemen är minst sagt öppna och ljudmattan från 1/2 dussin GSX är imponerande precis som på 80talet!!

Det är bara att komma ner och njuta nästa sommar, då ska vi väl få lite bättre fart på onsdagarna så att vi fyller Sveavägen som på gammla goda dagar när det var 300+ hojar på plats!!!

Så bygg klart så du har nått som tar dig hit...

Upplevde ungefär samma sak, sen ville den verkligen bara åka rakt fram. Man fick arbeta rätt mycket för att få den att svänga i hastigheter över 50km/h.

Men som sagt, ljudet. :yoparty

Var tvungen att hålla igen lite dock. Dåliga däck, dålig väg, fuktigt och kallt ute, men den pratade gott på 4:ans växel allt mellan 60 och 110km/h. Hade jag varit på motorväg då vet jag inte när jag hade stannat. :D

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Har alla gått i ide eller? :)

Efter problem med att komma upp i högre hastigheter efter motorväg (100+) så åkte jag in till den lokala MC-handlarn och köpte lite nya munstycken. Upp från 122,5 till 133. En betydlig skillnad. Det sunda förnuftet och faktumet att jag höll på att flyga av pga vinddraget satte stopp för hastighetsrekord dock. Nu kanske man kan hålla motorvägshastighet och lite till, samt eventuellt köra om när det behövs utan att hojen kvävs.

Last edited:

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag har inte gått i ide.
Jag hade tänkt at lösa problemet besiktning med Katanan när gixxern är besiktad och klar.
Jag tog ett stort närmare det då jag bytte bakdäck på den idag..
Får jag tokrycket i morgon så löser jag alla problemen då...
Just nu handlar det bara om vilja.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Morot: Bra väder :cool:på onsdag:fakta !! En repa vid 18 tiden kanske... till ett trevligt fik, en Pizza eller nått gott
Sedan Donken vid 20-21 eller så...

Fixa nu så du har något att åka på :7peta

Jag har inte gått i ide.
Jag hade tänkt at lösa problemet besiktning med Katanan när gixxern är besiktad och klar.
Jag tog ett stort närmare det då jag bytte bakdäck på den idag..
Får jag tokrycket i morgon så löser jag alla problemen då...
Just nu handlar det bara om vilja.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tänkte fråga er som nu vet lite om värdet på GSX-grejjer. Ska ju som sagt bygga om hojen rätt ordentligt nu i vinter.

Det som ska bort är:

• Hela framändan, gaffel, fälg, bromsok, gaffelkronor
  • Hela bakändan, sving, bromsok, fälg

Plus lite annat smått och gott. Allt är i bra skick, inga läckande packboxar eller nåt sånt. Fina bromsklossar också. Skivorna är väl inte bäst men bromsarna biter riktigt bra ändå. Vad kan man tänkas få för kittet? :va

Eftersom jag har rätt smal budget så tänkte jag sälja bort originaldelarna för att finansiera det nya (ny lack, ny strålkastare, kylare, kopplingskorg, osv.).

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tänkte fråga er som nu vet lite om värdet på GSX-grejjer. Ska ju som sagt bygga om hojen rätt ordentligt nu i vinter.

Det som ska bort är:

• Hela framändan, gaffel, fälg, bromsok, gaffelkronor
  • Hela bakändan, sving, bromsok, fälg

Du får inte speciellt mycket då det inte någon större efterfrågan på dom grejjerna.
Jag sålde samma lika för ett par år sedan och fick 2500:- för rubbet om jag minns rätt.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Du får inte speciellt mycket då det inte någon större efterfrågan på dom grejjerna.
Jag sålde samma lika för ett par år sedan och fick 2500:- för rubbet om jag minns rätt.

Misstänkte det. Är ju populärare att bygga bort dom gamla bitarna än att bygga en originalhoj. :död

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
F*n..
Ingenting går upp mot en kvällstur inne i stan. Jag kom hem från en nyss från en då jag kände för att rasta bastarden lite.
Det är riktigt varmt fortfarande 16grader inne i city...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024