Det skall va fint väder idag, någon/några som skall rasta bestarna i stan ikväll? Har tyvärr ingen Katana att åka på men skulle eventuellt dyka upp med en gul SV som sist om inget annat dyker upp förståss
Vi försöker väl i kvällDet skall va fint väder idag, någon/några som skall rasta bestarna i stan ikväll? Har tyvärr ingen Katana att åka på men skulle eventuellt dyka upp med en gul SV som sist om inget annat dyker upp förståss
Men vad tror ni, hur skulle det se ut med dubbla dämpare bak istället för en monostuts? Gillar ju hur luftig den är med enkeldämpare men samtidigt hur fet den ser ut med dubbla...
Kommer bli mellan 10-20mm som behövs, ska prova vända bakdrevet och svarva av ryckutjämnaren lite för att tjäna nån millimeter.
Men vad tror ni, hur skulle det se ut med dubbla dämpare bak istället för en monostuts? Gillar ju hur luftig den är med enkeldämpare men samtidigt hur fet den ser ut med dubbla...
Dilemma...
Men vad tror ni, hur skulle det se ut med dubbla dämpare bak istället för en monostuts? Gillar ju hur luftig den är med enkeldämpare men samtidigt hur fet den ser ut med dubbla...
Dilemma...
Med dubbla så får du ytterliggare en detalj som kedjan ska gå fritt från
Har haft strul med det själv.
Jag har svarvat ner min drevhållare 5mm och vänt bakdrevet plus offset framdrev på min röda raring.
Funkar hur bra som helst.
Hör av dig om du behöver offsetdrev
/Subjektivt
Jag skulle köra med singeldämpare för clean look och att det är lättare att justera ride height utan extrafästen o dyl.
Med långsving lär du ju vilja rasta den på strippen ibland, bra att snabbt kunna ändra
från gatinställning till 'slammed-down-go-fast-setting'
/End Subjektivt
Tja
Design eller egenskaper???
Beror väl på hur du vill att den skall uppföra sig.. ska den gå att svänga med så är väl en riktigt kort sving bra... mao kort finns ingen plats för mono dämparen stående... Bra markfrigång är måste!
Ska du bara ha en dräpare vid ljusen bygg låg å lång ... bägge alternativen funkar bra.
Men utseendet väger tungt - eller??
Svetsa verkar Ni ju inte ha några problem med å lösningar för att flytta drev finns ju...
Har just köpt en ES85a ombyggd med GSXR dämpare betydligt styvare i rumpan... Fråga mig inte hur den går har kunnat gasa med den ännu pga litet motor missöde, kanske testar den i helgen. Förra ägaren var lyrisk över lösningen han gillade inte det svampiga orginalet.
Kanske jag ska hålla mig till den ena istället?
Å andra sidan blir det mer tankar, idéer och reaktioner här då många kör och pillar med samma hojar, något som jag inte får i den "korrekta" forumdelen.
Jag tror nog att dom flesta som besöker denna tråden regelbundet även har koll på din byggtråd.
Det är inget direkt överflöd på byggtrådar där gamla GSX:er byggs om.
Men i den så har du hittills bara visat vad du har gjort samt berättat vad du eventuellt tänker göra.
Om du ställer frågorna där så får du garanterat svar där också
Funkar inte kopplingen då? De små utbuktningarna är till för att fjädern som trycker på rullarna skall få en plan anliggning. Rullarna liggger ju i ytterkant på axeln och fjädern går således inte in radiellt.
Startmotorkopplingarna håller nästan hur länge som helst såvida man inte kör med dåligt batteri, kass startmotor eller taskig tändning som gör att motorn "hackar sig runt", då kan man döda dem på nolltid.
/Ingvar
Funkar inte kopplingen då? De små utbuktningarna är till för att fjädern som trycker på rullarna skall få en plan anliggning. Rullarna liggger ju i ytterkant på axeln och fjädern går således inte in radiellt.
Startmotorkopplingarna håller nästan hur länge som helst såvida man inte kör med dåligt batteri, kass startmotor eller taskig tändning som gör att motorn "hackar sig runt", då kan man döda dem på nolltid.
/Ingvar
Hur går det för dig? Rivit, byggt och provstartat än
/U
Jaha, då är det nog inget fel på kopplingen. På farsgubben lät det som "Aj, aj, såg inte bra ut det där.".
Kunde då inte se något annat synligt slitage så då är den väl i gott skick?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |