Katana och GSX 1100-tråden

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Som tur är gillar några i familjen blodpudding:)

Ack, den som hade den lyxen. Själv försökte jag idag att övertyga "regeringen" att vi MÅSTE ha en ny Onkyo-hembiostärkare utan resultat. Försökte t om att styra in snacket på en ny spis som hon vill ha:slicka, kanske få ett bra "paketpris" på rubbet. Frågan blev bordlagd utan nytt datum:tummenner Att få HON att förstå hur viktigt detta är é lika lätt som att bevisa Guds existens/icke existens.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ack, den som hade den lyxen. Själv försökte jag idag att övertyga "regeringen" att vi MÅSTE ha en ny Onkyo-hembiostärkare utan resultat. Försökte t om att styra in snacket på en ny spis som hon vill ha:slicka, kanske få ett bra "paketpris" på rubbet. Frågan blev bordlagd utan nytt datum:tummenner Att få HON att förstå hur viktigt detta är é lika lätt som att bevisa Guds existens/icke existens.

Men käre vän inte fan har hon väl koll på vad du skruvar in i garaget :D eller gillar hon att va med på kvällarna :confused:

Du köper väl inte en bio anläggning till vardagsrummet när det inte ens uppskattas? Sätt den i garaget - om hon undrar va det är som låter i garaget - nått billigt skit från "fyndhörnan" :yoparty
För spispengarna kan du ju alltid köpa en proje... :banana

Har Satellit TV 1500+ kanaler ser allt hör allt - men tittar aldrig - vem har tid?
Ska röja garaget å peta in en dator med TV .. vilket år som helst....

/NH
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Katana som frimärke

En grymming
 

Bifogat

  • Katstamp.jpg
    Katstamp.jpg
    66.9 KB · Visningar: 88

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Tjennare grabbar, jag vet att ja är i fel tråd men ja tänkte vara så fräck att ja frågar ändå;

Jag har en gsxr 1100 -89 som äter tändstift. Dvs den funkar kalas tills den efter ca ett halvår ej vill va med o leka längre, och byter ja tändstiften mot ett gäng fräsha så funkar den klockren i 6 mån igen.

Är det bara jag eller tycker inte ni också att ett gäng tändstift bör hålla längre än 6 månader?
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tjennare grabbar, jag vet att ja är i fel tråd men ja tänkte vara så fräck att ja frågar ändå;

Jag har en gsxr 1100 -89 som äter tändstift. Dvs den funkar kalas tills den efter ca ett halvår ej vill va med o leka längre, och byter ja tändstiften mot ett gäng fräsha så funkar den klockren i 6 mån igen.

Är det bara jag eller tycker inte ni också att ett gäng tändstift bör hålla längre än 6 månader?

Hmm varför inte GSXR 1100 tråden???
Ska du ha ett svar så måste du klämma fram med allt data från spole till stift, komp, turbo osv... Varför byta alla stift? Det är väl bara ett som pajar!
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Tjennare grabbar, jag vet att ja är i fel tråd men ja tänkte vara så fräck att ja frågar ändå;

Jag har en gsxr 1100 -89 som äter tändstift. Dvs den funkar kalas tills den efter ca ett halvår ej vill va med o leka längre, och byter ja tändstiften mot ett gäng fräsha så funkar den klockren i 6 mån igen.

Är det bara jag eller tycker inte ni också att ett gäng tändstift bör hålla längre än 6 månader?

Brorsan har samma probs på sin GSXR -91 Turbo :va Ungefär en gång per säsong.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
någon?

Någon som kan svara på vad detta är för en kam? Ganska mycket lyft men blev osäker när detod massa på sidan. Sitter på Mc:Ken toppen jag köpte häromdagen.
 

Bifogat

  • DSC01141.jpg
    DSC01141.jpg
    237.2 KB · Visningar: 110

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Modified, passsar bra till standard/lätt trimmat, eller varhelst man prioriterar körbarhet över absolut toppeffekt.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Modified, passsar bra till standard/lätt trimmat, eller varhelst man prioriterar körbarhet över absolut toppeffekt.

Kunde du läsa av det på siffrorna bara sådär? :)

Då har jag en fråga till :)

Vad är det för gänga på denna T-anslutning? skall ansluta ännu en Y korsning för att ansluta oljetrycksgivare :) Behöver handla något lämpligt som passar under förgasarna.
 

Bifogat

  • Snap8.jpg
    Snap8.jpg
    43.5 KB · Visningar: 89

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ta med grejerna till en hydraulikfirma så fixar de det omgående.
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Kunde du läsa av det på siffrorna bara sådär? :)

Då har jag en fråga till :)

Vad är det för gänga på denna T-anslutning? skall ansluta ännu en Y korsning för att ansluta oljetrycksgivare :) Behöver handla något lämpligt som passar under förgasarna.

Brukar var Unf 7/16 20 (AN4) på dom kopplingarna. Är gängorna cirkus 11mm så är det det.
/J
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Cat 1

har varit ite o stökat i garaget...Bestämde mig för att strunta i Busa svingen..Blir en Bandit sving istället , blir till o svetsa om stödämparfästena.
 

Bifogat

  • DSC00126.jpg
    DSC00126.jpg
    86.9 KB · Visningar: 110
  • DSC00127_5.jpg
    DSC00127_5.jpg
    83.6 KB · Visningar: 95

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Ny instrument panel

Tänkte ha den här istället för orginal...
 

Bifogat

  • mcinstrument1.jpg
    mcinstrument1.jpg
    78.6 KB · Visningar: 81

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
har varit ite o stökat i garaget...Bestämde mig för att strunta i Busa svingen..Blir en Bandit sving istället , blir till o svetsa om stödämparfästena.

Såg mycket trevligare ut. Har du bestämt dig vad det blir utav motorn då? :)

Själv har jag bestämt mig för att montera dubbla Öhlinare bak på min EF. Såg riktigt läckert ut tycker jag.

DSC_0001-3.jpg


Ska ordna till fästen till passagerar sitsen nu så att det stämmer som det ska.
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Motorn...

Såg mycket trevligare ut. Har du bestämt dig vad det blir utav motorn då? :)

Själv har jag bestämt mig för att montera dubbla Öhlinare bak på min EF. Såg riktigt läckert ut tycker jag.

DSC_0001-3.jpg


Ska ordna till fästen till passagerar sitsen nu så att det stämmer som det ska.


Japp , har bestämt mig vad som ska ske med motorn...:D

Här är en bild på veven...
 

Bifogat

  • DSC00128.jpg
    DSC00128.jpg
    77.3 KB · Visningar: 88
  • DSC00129.jpg
    DSC00129.jpg
    74.7 KB · Visningar: 103

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ser ut att vara nypressad tapp av den stora modellen samt rakskuren primärdrivning.
Herr Boeing uppskattade uppenbarligen min motor med kompressorvinande framdrivning... :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top