Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Kan bara hålla med !

Prexis, teknikaliska måddärniteter leder bara till moraliskt fördärv, socialt utanförskap, etiskt förfall, missbruk av lösningsmedel och självmord :mattias

Titta bara - börja med att polera istället för att torka bort olja , inte behöva vara nervös för att batteriet inte ska orka med ..Vad blir nästa steg ? Ett flerfärgat yuppie skinnställ med inbyggd stjärtvärmare ?:va

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:ajjabajja:ajjabajja:hojbusa

Jag kör med Megaphone system på min 1425..gick igenom bilprovningen med extra mycket ull på insatsen...

Jag har ett super fräscht ormbo till salu om du vill ha tag på ett sådan. Kan maila bilder vid intresse.

Henke

Last edited:

matsa16

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
GG 2Smoke+1100 ratbike
Okej samma dämpning på megaphone o pro pipe systemen alltså :tummenupp

Antar att propipe systemet går att öppna som megaphone så man kan kan trycka in lite godsaker inför besiktningen ?

Ang Ormbo : :gnissla ormar är väl inte mina favoriter direkt . Kan ev vara intressant men ska forska klart ang propipe systemet först. ( gillar stuket på propipe , skulle passa fint mattsvart på min RAT !

Antar att propipe funkar att åka lite lugnt till jobbet med ( ang att det sitter lite lågt ) ?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Försöker snickra ihop fästen till instrument och lyse. Går framåt men med snigelfart. Man orkar ju för fasen inte göra något när det är 27 grader i skuggan.

DSC_0151.jpg

Gillar faktiskt looken utan kåpa / ruta. :)

DSC_0155.jpg

Bör ha klart alla fästen imorn, sen är det bara att pilla med elen. :död

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Donken någon 14/7 ???

Varma sköna kvällar!!

Var ju OK 2009 här är en Bild..
Tänkte gasa in nu på Onsdag 2230-2300 på muren är väl en bra tid, då hinner Ni rasta av Er lite innan, lägga dom små mm. Tid att fylla på med lite extra java och så tar vi en repa till Grönan eller någon annat nostalgiskt plejs..

NÅGON PÅ?

Kolla in bakgrunden på bilden bara nostalgi... 2009!!!!
Så jaga rätt på ett järn å häng på, sången är den samma det å mullar gott speciellt i Sveatunneln :D

Bifogat

• picasabackground.jpg
    picasabackground.jpg
    214 KB · Visningar: 101

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Bör ha klart alla fästen imorn, sen är det bara att pilla med elen. :död

VÄLDIGT likt min setup...
Du kommer älska autometern och shiftlighten, de gör det omöjligt att missa vilket varv man har :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
VÄLDIGT likt min setup...
Du kommer älska autometern och shiftlighten, de gör det omöjligt att missa vilket varv man har :tummenupp

Mjo, det blir ju rätt svårt att göra några större variationer när utgångsmaterialet alltid är likadant. Gaffelkrona, gaffelben, lyse, mätare. :)

Tänkte ju först bara använda den lilla digitala KOSO-mätaren som sitter på styret men varvtalsindikeringen är i princip osynlig när man sitter på hojen med hjälm och brillor under. Då fick det bli en AutoMeter-kopia. Beställde egentligen en annan mätare som gick upp till 11000rpm och med 7 olika färger på bakgrundsbelysningen men den var slut så jag fick nöja mig med denna, men det ska nog gå bra. KOSO:n kommer att vara till för kontrollampor och hastighetsmätning.

Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Mjo, det blir ju rätt svårt att göra några större variationer när utgångsmaterialet alltid är likadant. Gaffelkrona, gaffelben, lyse, mätare. :)

Det var ingen pik, jag bara konstaterade att du hade bra smak :tungan

WOT

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2009
Hoj
2000 Kawasai ZX12R
Är det nån som kännar til den här Suzukien, funderar på at köpa den: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43514

Enligt ägaren:

Förlängd sving och sänkt och förstärkt ram.
Det är väll det man kan säga om själva cyckeln.

Motor=
Svetsad vev
Superhub koppling
Bigblock 1570cc
Steg 2 portad topp med 28 -25 ventiler
VHR ventilfjädrar
VHR street kammar modifierade
MTG lockupp koppling
Mikuni RS 36 förgasare
Starracing avgassystem

Senaste arbeten under vintern 2009

Horning cyl lopp + nya kolvringar
Ny topp och cylfot packningar och ventiltätningar
Nya avgas ventiler 25mm + fräsning av säten
Timning kamaxlar
Nya flotörhus packningar
Nytt batteri
Ny Dyna 2000 tändning och spolar samt tändkablar
Nya blinkers

Efter dessa operatiner har den bara gått ca 40 mil,
den är inställd för att fungera på gatan och går utav bara
faan.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Är det nån som kännar til den här Suzukien, funderar på at köpa den: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43514

Enligt ägaren:

Förlängd sving och sänkt och förstärkt ram.
Det är väll det man kan säga om själva cyckeln.

Motor=
Svetsad vev
Superhub koppling
Bigblock 1570cc
Steg 2 portad topp med 28 -25 ventiler
VHR ventilfjädrar
VHR street kammar modifierade
MTG lockupp koppling
Mikuni RS 36 förgasare
Starracing avgassystem

Senaste arbeten under vintern 2009

Horning cyl lopp + nya kolvringar
Ny topp och cylfot packningar och ventiltätningar
Nya avgas ventiler 25mm + fräsning av säten
Timning kamaxlar
Nya flotörhus packningar
Nytt batteri
Ny Dyna 2000 tändning och spolar samt tändkablar
Nya blinkers

Efter dessa operatiner har den bara gått ca 40 mil,
den är inställd för att fungera på gatan och går utav bara
faan.

Håller motorn vad den lovar så är väl bara den (+ fuggar och tändning) värd 20-25 000kr.

I övrigt tycker jag inte det finns mycket att säga.

Hojen är inte speciellt vacker (tanken!!!) och bör betraktas som ett objekt som behöver ytterligare ett antal tusenlappar utöver dom 37 000 han begär. Sen att den har rätt kraftigt rejkad gaffel begränsar ju också framtida möjligheter med hojen en aning, om man nu inte vill ha en riktigt dragrace-stukad gathoj.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Varma sköna kvällar!!

Var ju OK 2009 här är en Bild..
Tänkte gasa in nu på Onsdag 2230-2300 på muren är väl en bra tid, då hinner Ni rasta av Er lite innan, lägga dom små mm. Tid att fylla på med lite extra java och så tar vi en repa till Grönan eller någon annat nostalgiskt plejs..

NÅGON PÅ?

Kolla in bakgrunden på bilden bara nostalgi... 2009!!!!
Så jaga rätt på ett järn å häng på, sången är den samma det å mullar gott speciellt i Sveatunneln :D

Å fan! Jag är kanske på. Har jobbat tidigt den här veckan och tågtrafiken har ju fått sig några törnar av vädret. Så lite slut har man allt varit efter passen.
Men det tycker jag nog att vi borde göra om!!

Eller?

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Påå

Å fan! Jag är kanske på. Har jobbat tidigt den här veckan och tågtrafiken har ju fått sig några törnar av vädret. Så lite slut har man allt varit efter passen.
Men det tycker jag nog att vi borde göra om!!

Eller?

Jag är på..jag har dock jour till 2100 , men håller MD 80 planen ihop så kommer jag med...:banana

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...