Katana och GSX 1100-tråden

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Bilder..

Hej Gubbar

Släng upp någon bild från igår nu man sitter fortfarande å deppar över att man missade kvällen...

//NH

Glömde bort att jag hade kameran i fickan i onsdags...men kom ihåg den på jobbet igår...

Avdelningen störst kör först ..

Bifogat

• DSC00406.jpg
    DSC00406.jpg
    40.1 KB · Visningar: 60

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Fannnnn, lyckats göra av med hojnycklarna. någon som vet hur man blir kvitt styrlåset? Har extranycklar men inte för styrlåset tyvärr.

Om du tar bort stiftet som håller skyddslocket över låset på plats så brukar man kunna dra ut låset. Detta är väldigt enkelt om man har nyckeln kvar :)
Det går säkert väldigt lätt även med en annan nyckel. Den behöver bara gå att få in i låset, inte vridas om, så borde det fungera.
Lycka Till

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Usch vad ni brummar därhemma, en annan har spenderat en vecka på västkusten med gassande sol och badande. Nu är jag på Vinö norr om Västervik för ytterligare ett antal dagar av stekande och sköljning i fesljummen östersjö... känner lite lätt abstinens efter ett gashandtag ! :gnissla

Då är du ju nästan hemma hos mig.

Huge747

Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Aftonens GSX åkare..( O en GSXR typ !)

Utanför Donken Väsby...

Nisse Hult , Huge747 o en okänd utbölings hoj...

Provade oxå mina nya exklusiva backspeglar. De funkade jättebra tills jag bestämde mig för att åka på bakhjulet lite...då lossnade speglarna...Hmmm:tummenupp:yoparty

Bifogat

• DSC00415.jpg
    DSC00415.jpg
    78.9 KB · Visningar: 52
  • DSC00416.jpg
    DSC00416.jpg
    78.7 KB · Visningar: 67
  • DSC00417.jpg
    DSC00417.jpg
    84 KB · Visningar: 73

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
Om du tar bort stiftet som håller skyddslocket över låset på plats så brukar man kunna dra ut låset. Detta är väldigt enkelt om man har nyckeln kvar :)
Det går säkert väldigt lätt även med en annan nyckel. Den behöver bara gå att få in i låset, inte vridas om, så borde det fungera.
Lycka Till

Jag har provat med en annan nyckel, och den går in hela vägen men inget vad gäller vridning dock. Tror att det blir borren nästa. Undrar om man kan beställa en extranyckel från någon Suzuki återförsäljare eller nåt? Någon som Hört om det går att beställa extranycklar till en 22 år gammal GSX1100F i dagsläget????

Vore tacksam för alla tips.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Då är du ju nästan hemma hos mig.

Tametusan, jag hade fått för mig att du bodde längre söderut.
Sitter i Östanvik och väntar på det annalkande regnet, ska faktiskt bli skönt !

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Du behöver nog inte vänta länge för här har det kommit några stänk.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag har provat med en annan nyckel, och den går in hela vägen men inget vad gäller vridning dock. Tror att det blir borren nästa. Undrar om man kan beställa en extranyckel från någon Suzuki återförsäljare eller nåt? Någon som Hört om det går att beställa extranycklar till en 22 år gammal GSX1100F i dagsläget????

Vore tacksam för alla tips.

F ???
Jag trodde vi pratade om riktiga hojjar här ;)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kort och enkel fråga.

Hur är det med indikatorlampor och dylikt på instrumenteringen vid besikning. Behöver man några alls för blinkers, helljus och annat eller är det fritt fram att köra utan?

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Kort och enkel fråga.

Hur är det med indikatorlampor och dylikt på instrumenteringen vid besikning. Behöver man några alls för blinkers, helljus och annat eller är det fritt fram att köra utan?
Indikatorlampor kan du strunta i så länge allt "det riktiga" funkar.

Henrik F

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Från och med 84 behövs indikatorlampor.
Min 82:a har med andra ord inget dylikt joller :)

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Tametusan, jag hade fått för mig att du bodde längre söderut.
Sitter i Östanvik och väntar på det annalkande regnet, ska faktiskt bli skönt !

Du som brukar ha allt har du inga M14 insattsgängor med dig. Faan på ren svenska , satte dit min 1327cc idag i en av mina hojar och den ena gängan till oljekylaren är dålig . Har en granne som har en orginal hayabusa och han påstår att han kör ifrån en gammal GSX hur lätt som helst ( satan vad jag skrattade ) vill ju visa honnom att han har fel.

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Har en granne som har en orginal hayabusa och han påstår att han kör ifrån en gammal GSX hur lätt som helst ( satan vad jag skrattade ) vill ju visa honnom att han har fel.

Ja han kör ifrån en GSX hur lätt som helst om GSX:en är original...
Nu har jag kört några mil på min och visst går den bra och snabbt men den accar inte bättre än min gamla Martin 1327cc utom möjligen då det går över 200. Och min är det ju faktiskt lite gjort på. Så en org. busa? NÄ!

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Nja orignal har jag ju inte 1327cc m.m. men en del personer tror ju inte att det går att få fart på gamla hederliga motorer.Har en kompis som trodde att han skulle köra ifrån mig med en CBR 900 RRRRRRR blev det för många R nu eller ? Han blev rätt så tyst när han blev ifrånkörd kan jag säga.

Huge747

Gick med
7 May 2007
Hoj
Busa..

Du som brukar ha allt har du inga M14 insattsgängor med dig. Faan på ren svenska , satte dit min 1327cc idag i en av mina hojar och den ena gängan till oljekylaren är dålig . Har en granne som har en orginal hayabusa och han påstår att han kör ifrån en gammal GSX hur lätt som helst ( satan vad jag skrattade ) vill ju visa honnom att han har fel.

Körde ifrån 2 st Bus : or..heter det så ? , i Barkaby i fjol..eller var det i förrfjol..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0