Katana och GSX 1100-tråden

matsa16

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Kolmården
Hoj
GG 2Smoke+1100 ratbike
Okej det kan alltså ta i däcket !
Men de andra systemet som heter megaphone det tar inte i framdäcket. men är inte rakt bakåt utan går lite upp baktill och har även en insats .
Det är alltså det som dom flesta har lr ?

Tack för infon , de är ju en massa grejer man inte har en aning om :rodnar
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
någon som skall med ut å GASA lite i morgon onsdag?

Kanske mötas upp på Venngarns cafe vid 20 tiden för att sedan "puttra" vidare på lite krokiga vägar till några andra trevliga ställen t.ex. Vaxholm kom med förslag!!

Åker gärna in till Doken lite senare....

VEM ÄR PÅ???

NH

Hej du glade!
Jag har laddat hela semestern för att åka imorgon :)
Närå men jag är med. Har till å med stoppat i ett sprillans batteri i gamla bettan idag.
Börja med Venngarn blir bra sen ska vi till Brostugan vet du väll.
Ett inlägg från Sveavägen 80-talet tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4842457&postcount=630
Det blir väl sveadonken efteråt antar jag.
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
På..

Jaha äckligt fint väder...

Hojen funkar fin fint - riktigt bra tryck!
Enda malören är 2an som gärna hoppar ur..

Men skit samma så sakta ska vi inte köra :D någon som skall med ut å GASA lite i morgon onsdag?

Kanske mötas upp på Venngarns cafe vid 20 tiden för att sedan "puttra" vidare på lite krokiga vägar till några andra trevliga ställen t.ex. Vaxholm kom med förslag!!

Åker gärna in till Doken lite senare....

VEM ÄR PÅ???

NH

jag är på. Ska dock ut i SKärgården med familjen och har ej koll på när båtarna går. Hör av mig när jag är på g..

Henrik
 
Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Är du uppe och nosar på 7-8000 varv på 2:an? Växla lite tidigare så löser sig nog problemet. :tummenupp

Ska man dra på växlarna gäller 9000+ kammarna är vassa och drar upp mot 11000 men jag har inte is i magen så det blir till ca 9000....

Växeln hoppar bara när momentet är högt dvs fullgas från 7 och uppåt, tyvärr behöver man dra länge på 2an så man inte behöver sega på 3an i mellan registret om man vill åka fort.... :banana

Viktor ska du hänga på till Karlskoga den 4/8?
Heldag 1000:- på Åsen.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ska man dra på växlarna gäller 9000+ kammarna är vassa och drar upp mot 11000 men jag har inte is i magen så det blir till ca 9000....

Växeln hoppar bara när momentet är högt dvs fullgas från 7 och uppåt, tyvärr behöver man dra länge på 2an så man inte behöver sega på 3an i mellan registret om man vill åka fort.... :banana

Viktor ska du hänga på till Karlskoga den 4/8?
Heldag 1000:- på Åsen.

Jo tack jag vet. Min börjar dra riktigt ordentligt när man kommer upp där emot 8000rpm och drar på för fullt ända till varvstoppen nu efter att jag stoppade i .348" kammarna.

När vi var på Kemora i Maj så hoppade 2:an för mig några gånger i den snabba dubbelhögern som finns på banan. Men då hade jag laddad hela rakan upp mot rödmarkeringen på alla växlar, sen saktat ner och smällt i tvåan för att dra på för fullt igen. Lådan orkade inte riktigt med sånt plågeri. Sket istället i att växla ner och drog fullt på 3:an istället. Dels fick jag bättre driv ut ur kurvan men även högre kurvhastighet. :)

Vad gäller körning på Åsen så skulle det vara skitkul. Är ledig tisdag onsdag (3:e och 4:e) och sen jobbar jag eftermiddag på torsdag så jag skulle ju rent teoretiskt hinna köra hem, annars kan jag ju ta ledigt.

Men vad gäller på körningen? Är det via SMC eller något privat arrangemang? Är det SMC så fodrar dom körkort och jag har inte hunnit fixa färdigt mitt ännu (prioriteringssvårigheter; hoj eller körkort...) så det skulle bli svårt. Vet inte om det duger för dom att en SMC instruktör som jag känner skulle gå i god för mig och säga "Han kan köra.".

Du får gärna skicka ett PM. Skulle mer än gärna titta förbi. Då kan jag ju stanna i Estokolmo på vägen ner och hälsa på, sen kör vi vidare. :tummenupp

Däremot skulle jag behöva omprioritera mitt tänkta inköp, men det kan jag nog leva med, dom jag har är ju redan nog fina... :tungan
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
ledtrd2.jpg


Nu har jag ju i princip sagt vad det är. :)

Ser ut som det kan stå DYMAG på den.
Duger inte dina kalasfälgar längre? Ska du sälja dom?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ser ut som det kan stå DYMAG på den.
Duger inte dina kalasfälgar längre? Ska du sälja dom?

Vi har en vinnare. :tummenupp

Jodå, OZ fälgarna duger fint, var mer att jag tänkte betala igen farsgubben på något sätt (hans fälgar nämligen). Så jag tänkte att jag köper en uppsättning DYMAG till min så tar han OZ fälgarna till den nyinköpta Kawan.

Men vi får se hur det blir, mest troligt köper jag DYMAG fälgarna, antingen för min egen eller för Kawan. Ville ju ha 3-ekrade DYMAG:s på min från början men jag hade inte råd då och sen hittade jag inga som var till salu.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hej du glade!
Jag har laddat hela semestern för att åka imorgon :)
Närå men jag är med. Har till å med stoppat i ett sprillans batteri i gamla bettan idag.
Börja med Venngarn blir bra sen ska vi till Brostugan vet du väll.
Ett inlägg från Sveavägen 80-talet tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4842457&postcount=630
Det blir väl sveadonken efteråt antar jag.

Hörde det där om Brostugan precis. är ju ett måste:D Men ska vi till Venngarn också så får det nog bli lite tidigare där?

Vad sägs? Tänker åla på mig stället om en stund och intar mat någonstans där det passar. Vart ska jag styra kosan först?

/U
 

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Hörde det där om Brostugan precis. är ju ett måste:D Men ska vi till Venngarn också så får det nog bli lite tidigare där?

Vad sägs? Tänker åla på mig stället om en stund och intar mat någonstans där det passar. Vart ska jag styra kosan först?

/U

Nu måste man ju ut o tvätta!:tummenupp
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
När det gick som bäst.. Toppen och kammar på plats..men..nu räcker inte justeringsskruvarna till ventilerna. någon som ligger på en uppsättning långa? Ska köra Borlänge i helgen så nu brinner det i knutarna.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Sveavägen

Så här såg det ut för ett par timmar sen utanför donken på sveavägen i Stockholm.:yoparty
 

Bifogat

  • sveadonken1.jpg
    sveadonken1.jpg
    51.3 KB · Visningar: 110

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Så här såg det ut för ett par timmar sen utanför donken på sveavägen i Stockholm.:yoparty

Nice !
Jag försökte faktiskt, Kom hem vid tiosnåret, hade kollat ventilspelen och bytt olja vid elva (ovant med torrsump) men sitter fortfarande i soffan med lillkillen som kliar över hela kroppen...
Kanske nästa gång.
 

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Katana

 

Bifogat

  • DSC07625.jpg
    DSC07625.jpg
    176.3 KB · Visningar: 120
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Nice !
Jag försökte faktiskt, Kom hem vid tiosnåret, hade kollat ventilspelen och bytt olja vid elva (ovant med torrsump) men sitter fortfarande i soffan med lillkillen som kliar över hela kroppen...
Kanske nästa gång.


Torrsump? Vad är det du köpt?

/U
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Och jag som är så svag för den silver-röda katanan. Vill ha! :Bugar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Torrsump? Vad är det du köpt?

/U

Det du, Yamahas suuperÄRR med femhundra hästar minst !!

Utöver torrsump har den toppsmörjning, dubbla parallellmonterade gaffelben, multilänkad transmissionskedja, inbyggt depåstöd, överdimensionerad strålkastare, direktverkande bakbroms (lättat och låsningsfritt fram), kullagrad styrstångsgenomföring, vibrationsinhiberande förarfäste, rotationsspecifika ostar och dubbelverkande bakfjädring !!

Svaret finns i texten :fakta
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Någon som har ett oborrat -84 cylinderblock till salu? Hittat en uppsättning med nya 10.25:1 Wiseco 1230cc kolvar riktigt billigt. Blir att köpa det istället för fälgarna. :)

Vill gärna ha kvar originalblocket + kolvarna utifall det skulle hända något. Då är det bara att knacka ut kolvbultarna och byta block.

Finns en cylinderrad på Blocket för en tusenlapp men tänkte om nån här som hade kunde släppa en lite billigare. :va
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Finns en cylinderrad på Blocket för en tusenlapp men tänkte om nån här som hade kunde släppa en lite billigare. :va

Grenmarks i Uppsala?
Betala INTE i förskott, han är känd för att glömma/strula, sluta svara på mail etc. Har själv varit där...
Ta det via postförskott om du ska handla där !
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top