Katana och GSX 1100-tråden

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Grenmarks i Uppsala?
Betala INTE i förskott, han är känd för att glömma/strula, sluta svara på mail etc. Har själv varit där...
Ta det via postförskott om du ska handla där !

Ja, precis han.

Nån här som kan göra jobbet bättre? (posta snabbare)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Var och fyndade lite idag:

Ny toppackning i koppar.
GSX750 high-flow oljedrev.
Sprillans nya GSX-R reglage (blinkers, helljus, osv.).

Allt för 650kr. :)
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Var och fyndade lite idag:

Ny toppackning i koppar.
GSX750 high-flow oljedrev.
Sprillans nya GSX-R reglage (blinkers, helljus, osv.).

Allt för 650kr. :)

:tummenupp Vart köper man grejor så pass billigt? ;)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
:tummenupp Vart köper man grejor så pass billigt? ;)

Gamla MACO Maskin i Luleå. Han sålde allt ifrån Suzuki till HD under 80-talet, sen höll dom även på med att skrota/demontera hojar. När han gick i konkurs i slutet av 80-talet / början 90-talet så blev det kvar en oerhörd massa delar. Tänk er Spinnin Wheel fast utan ockerpriser.

Kanske inte lika mycket grejjer men mycket bra att ha ändå. Går att fynda småsaker som jag gjorde idag. :)
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Har faktiskt inte hans telefonnummer. Brukar bara svänga förbi nån gång då och då när jag behöver något speciellt - han är oftast hemma. Tror inte han är pigg på att börja skicka delar. 60+ gubbe med taskiga knän, så han tar det rätt lugnt.

Det mesta till GSX:ar är urplockat över åren (är ju trots allt 20 år sedan han stängde) så det jag hittade igår var väl mer tur än något annat. Sen är delarna i största allmänhet osorterade (t.ex. kamaxlar).

Är det något ni behöver så får ni gärna höra av er till mig så kan jag kolla om han har. Däremot kan det vara värt att säga att det inte finns några rariteter som smoothbore gasare eller liknande.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Blev erbjuden att köpa en komplett MRE lock-up koppling till bra pris (av han jag ska köpa kolvarna av). Men frågan är, ger det något att ha för mig? Med 1230cc kittet kanske jag kommer upp kring 135 hästar (eller lite drygt det) på bakhjulet och med superhub så lär den väl inte slira?

Skulle det vara något att satsa på? Kostnaden är försumbar i jämförelse med en ny koppling, speciellt då priset inkluderade hub med stålknappar och spacer för kopplingskåpan.

lock-up.jpg


Något att satsa på? Och som sagt, bra pris. Något jag tycker talar för köpet är ju att jag skulle kunna köra med mjukare fjädrar i kopplingen. Blir riktigt tungt efter ett tag att jobba med min som den är nu.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Blev erbjuden att köpa en komplett MRE lock-up koppling till bra pris (av han jag ska köpa kolvarna av). Men frågan är, ger det något att ha för mig? Med 1230cc kittet kanske jag kommer upp kring 135 hästar (eller lite drygt det) på bakhjulet och med superhub så lär den väl inte slira?

Skulle det vara något att satsa på? Kostnaden är försumbar i jämförelse med en ny koppling, speciellt då priset inkluderade hub med stålknappar och spacer för kopplingskåpan.

lock-up.jpg


Något att satsa på? Och som sagt, bra pris. Något jag tycker talar för köpet är ju att jag skulle kunna köra med mjukare fjädrar i kopplingen. Blir riktigt tungt efter ett tag att jobba med min som den är nu.

Men för i h-e pojk, KÖP!

Att kunna ha std.fjädrar är en välsignelse. Seså, boka kitet nu:tummenupp
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Fälgar och/eller framgaffel?

Hej!
Är det någon som har en gsxr 750 (90-talare) framände till övers? Kanske nån fälg? 3,5" 17 fram och/eller 4,5" 17 bak. Suzukis 3-ekrade vore nog bäst inbillar jag mig.

Henrik F
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag har en 750 -93 gaffel.
Du sänker framänden en del, 1100-gaffeln är 1" längre.
Jag behövde bara byta lager för att få det att passa i min Martin.
Du får en ny hoj !
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tack för tipset!:)
Men vad missar jag med en såpass modern gaffel? Hastighetsmätarvajer? Vad skall bytas i styrhuvudet? Tanken är att den skall ersätta en gammal gsx-gaffel i Bakkern.

Henrik F

Enklast är att pressa ur styrstolpen ut GSX-kronan och R-kronan och sedan pressa dit stolpen från GSX:en igen. Kan krävas lite maskinarbete i kronan eller på styrstolpen men ofta går det att pressa in dom rakt av. Annars kan det bara gå att byta lager (beror på längd / diameter på stolpen).

Själv föredrar jag dock nya kronor + ny stolpe, men då har jag en hovmekaniker som har tillgång till fräs modell datastyrd. :)
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Jag har en 750 -93 gaffel.
Du sänker framänden en del, 1100-gaffeln är 1" längre.
Jag behövde bara byta lager för att få det att passa i min Martin.
Du får en ny hoj !

Jag skall nog hålla mig till -95 eller äldre. Fast den där SRAD:en är mycket frestande. Jag vill kunna använda instrumenteringen från gsx:en vilket jag tror att jag kan mellan -90 till -95.

Henrik F
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Ni grabbar här i tråden borde ha svar på min fråga :yoparty:tummenupp

Såg på mad max 2 igår, många goda minnen från den filmen, men vad är det för hoj den tämligen bögiga lädergamen kör för hoj i början av filmen? Är det en katana?

Rostbrun, sen har han nån pojkvän på bak också :) Lite nyfiken bara :rolleyes:
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag skall nog hålla mig till -95 eller äldre. Fast den där SRAD:en är mycket frestande. Jag vill kunna använda instrumenteringen från gsx:en vilket jag tror att jag kan mellan -90 till -95.

Henrik F

Jag utgick från samma premisser till mitt bygge. Och visst fram till -95 750 och 1100 hela serien så är kronan bolt on (koniska lager). Och dessutom så har du mekanisk drivning till hastighetsmätaren. Vet ej hur det är med 1100 hela vägen, men borde vara? Men i mitt fall så blev det mätare modell cykeldator. Så drivningen spelade ingen roll till slut. Och det visade sig ju att hela styrhuvudet var vint så jag fick pressa ur stolpar och fixa också, med nya delar.
Så sammanfattat i efterhand så skulle jag slagit till på den SRAD-gaffell jag hade på gång innan jag hittade min -95:a. Men blå var den ju förstås inte:D

/U
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag har en SRAD gaffel stående där lagren är bytta.
Tyvärr inget hjul.

Ni grabbar här i tråden borde ha svar på min fråga :yoparty:tummenupp

Såg på mad max 2 igår, många goda minnen från den filmen, men vad är det för hoj den tämligen bögiga lädergamen kör för hoj i början av filmen? Är det en katana?

Rostbrun, sen har han nån pojkvän på bak också :) Lite nyfiken bara :rolleyes:

Jag har sett den där filmen ett antal ggr och typ en vecka sen sist.
Jag är nästan säker på att hojen är en GPZ 1100
 
Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top