Katana och GSX 1100-tråden

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Nu har jag i af ställt diagnos på felet.
1 och 3áns cylinder gick den inte på förut.
Jag rev isär förgasarna (3ggr) och fick 1án att börja funka.
3án är kvar och det är inget snack om att problemet är förgasarrelaterat.

Jag ringde en kille i västerås igår (blocket) som hade ett par 40ór för 5000 men dom var ju givetvis sålda för länge sen.

Nu skiter jag i det här tills ett par förgasare dyker upp....
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Nu har jag i af ställt diagnos på felet.
1 och 3áns cylinder gick den inte på förut.
Jag rev isär förgasarna (3ggr) och fick 1án att börja funka.
3án är kvar och det är inget snack om att problemet är förgasarrelaterat.

Jag ringde en kille i västerås igår (blocket) som hade ett par 40ór för 5000 men dom var ju givetvis sålda för länge sen.

Nu skiter jag i det här tills ett par förgasare dyker upp....

Lika irriterande varje gång det händer, att folk har så svårt att radera sina annonser efter att man sålt!

/U
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Nu har jag i af ställt diagnos på felet.
1 och 3áns cylinder gick den inte på förut.
Jag rev isär förgasarna (3ggr) och fick 1án att börja funka.
3án är kvar och det är inget snack om att problemet är förgasarrelaterat.

Jag ringde en kille i västerås igår (blocket) som hade ett par 40ór för 5000 men dom var ju givetvis sålda för länge sen.

Nu skiter jag i det här tills ett par förgasare dyker upp....

Tjena!
Skriv ner det du är ute efter på oldskoolsuzuki.info under "wanted". Ibland funkar det kanonbra.

Henrik F
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nu har jag i af ställt diagnos på felet.
1 och 3áns cylinder gick den inte på förut.
Jag rev isär förgasarna (3ggr) och fick 1án att börja funka.
3án är kvar och det är inget snack om att problemet är förgasarrelaterat.

Jag ringde en kille i västerås igår (blocket) som hade ett par 40ór för 5000 men dom var ju givetvis sålda för länge sen.

Nu skiter jag i det här tills ett par förgasare dyker upp....

Den som söker skola finna....
Vad sägs om U S A??

//NH
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Mysig soffa?!

För er som inte vill köra fort och stressa så hittade jag denna 750:n! Finns på blocket i södra Sverige. Visste knappt att Suzuki tillverkat liknande produkter. Zündapp-skynke i lyxversion och allt.:jisses:skrämd

Henrik F
 

Bifogat

  • 1931306219.jpg
    1931306219.jpg
    65.5 KB · Visningar: 54

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
För er som inte vill köra fort och stressa så hittade jag denna 750:n! Finns på blocket i södra Sverige. Visste knappt att Suzuki tillverkat liknande produkter. Zündapp-skynke i lyxversion och allt.:jisses:skrämd

Henrik F

Den där med en 1327:a och vobbelstag:tummenupp:yoparty:tuttar

/U
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Den där med en 1327:a och vobbelstag:tummenupp:yoparty:tuttar

/U

Då är ju Honda CBX:en med sin 29mm gaffel att betrakta som high-performance. :näsblod

Och nu äntligen löste sig betalningen till APE. Ett jäkla tjafs att skicka via Western Union, att han på APE aldrig hanterat en internationell order tidigare gjorde det inte bättre. :död

Så nu kommer det en gay-toppsmörjning för att komplettera gay-sträckaren, superhub sats för att bygga om kopplingskorgen, high-performance lamellpaket samt en ny mutter för kopplingskorgen och ett K&N oljefilter.

Wiseco 1230cc kolvarna och MRE lock-upen bör vara på G dom kommande dagarna också. :)

Till veckan ska jag åka förbi motorslipen i stan och höra vad dom vill ha för att borra, plana och hona blocket. Tror inte det ska vara allt för blodigt.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Då är ju Honda CBX:en med sin 29mm gaffel att betrakta som high-performance. :näsblod

Och nu äntligen löste sig betalningen till APE. Ett jäkla tjafs att skicka via Western Union, att han på APE aldrig hanterat en internationell order tidigare gjorde det inte bättre. :död

Så nu kommer det en gay-toppsmörjning för att komplettera gay-sträckaren, superhub sats för att bygga om kopplingskorgen, high-performance lamellpaket samt en ny mutter för kopplingskorgen och ett K&N oljefilter.

Wiseco 1230cc kolvarna och MRE lock-upen bör vara på G dom kommande dagarna också. :)

Till veckan ska jag åka förbi motorslipen i stan och höra vad dom vill ha för att borra, plana och hona blocket. Tror inte det ska vara allt för blodigt.

Egentligen vill jag inte säga det rakt ut men ibland är man lite avis på er i Norr. Prisbilden och fixarmentaliteten verkar vara en helt annan. Sjyst natur har ni ju också. Lite långt mellan mackarna ibland bara. Någon som vet varför man säger mack btw? (Offtopic så det sjunger om det).

/U

Kom och köp du....

Ja. Jag menar allvar... Skrattar.

Jag ville ju ha den före dig, det vet du ju
! Bara att du var snabbare....

/U
 
Last edited:

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Då är ju Honda CBX:en med sin 29mm gaffel att betrakta som high-performance. :näsblod

Och nu äntligen löste sig betalningen till APE. Ett jäkla tjafs att skicka via Western Union, att han på APE aldrig hanterat en internationell order tidigare gjorde det inte bättre. :död

Så nu kommer det en gay-toppsmörjning för att komplettera gay-sträckaren, superhub sats för att bygga om kopplingskorgen, high-performance lamellpaket samt en ny mutter för kopplingskorgen och ett K&N oljefilter.

Wiseco 1230cc kolvarna och MRE lock-upen bör vara på G dom kommande dagarna också. :)

Fick du dem att ducka svensk moms etc? Western Union suger för övrigt.

Henrik F
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Egentligen vill jag inte säga det rakt ut men ibland är man lite avis på er i Norr. Prisbilden och fixarmentaliteten verkar vara en helt annan. Sjyst natur har ni ju också. Lite långt mellan mackarna ibland bara. Någon som vet varför man säger mack btw? (Offtopic så det sjunger om det).

/U

Haha, vad tänkte du på när du pratar om fixarmentalitet? :tungan

Geografin får jag väl inte klaga på men å andra sidan är det som du säger - långt till allt.

Fick du dem att ducka svensk moms etc? Western Union suger för övrigt.

Henrik F

Eftersom APE är så pass stora så bör dom ju ha ögonen på sig lite mer än andra. Står på deras sida att dom inte under några som helst omständigheter skriver ner värdet på paket då det strider mot lagen.

Men visst, dom kan ju göra vänliga undantag nån gång. Vi får se.

Och ja, Western Union suger. 400kr avgift för att skicka 5000kr... :näsblod
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Kom och köp du....

Ja. Jag menar allvar... Skrattar.

Fan, låter som om du är lika färdig med hojen som jag blev med min...:va
Iofs sålde jag min när allt utom tanken funkade igen.
Men hittills ångrar jag ingenting, utom möjligen för ljudet då. Trots Yoshi helsystem så låter min nya ingenting jämfört med den gamla. I övrigt, bara trycka på knappen så går den:tungan
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Fan, låter som om du är lika färdig med hojen som jag blev med min...:va
Iofs sålde jag min när allt utom tanken funkade igen.
Men hittills ångrar jag ingenting, utom möjligen för ljudet då. Trots Yoshi helsystem så låter min nya ingenting jämfört med den gamla. I övrigt, bara trycka på knappen så går den:tungan


Sätter ut alltihop på annons nu.

Mvh

Matte
 

Soderberg1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kåge
Hoj
1982, Suzuki Katana 1100
Vilka 4-1 passar på en GSX/Katana? Det här bland annat, passar det? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/suzu...torcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_500wt_1182

Har ägt min Katana i nån vecka bara, men förra ägaren är min lillebror som numera bor over there. Det var jag som fick honom att köpa den för 10-12 år sedan, efter att själv varit Katana-freak sedan jag köpte Bike 1982. där Katanan presenterades. Har dock trots mina 42 år aldrig ägt en Katana själv. Allt annat däremot som har en motor. Well, kortfattat....... idag sitter ett mattsvart V&H som inte är det fräschaste av system. Megafon är ett krav och vad gäller sidewinder eller ej så gör det detsamma. Hojen ska i bitar till vintern och anpassas efter de delar som ramlar in. Kommer att göra som många andra, dvs USD 1100/750, fälgar och bromsok. Resten ser vi med tiden.
Cheers/Ola
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Sidewinder passar.
Inget jag rekommenderar om du tänkt svänga med hojen då röret är ett rent dragracerör.

Om man fick önska (och få tag i det) så fanns det ett megafonsystem som hette VHR.
Grövre primärer och kollektor som gick rakt under hojen.

Jag hade ett sånt på 80 talet men tydligen så ovanligt att dom flesta inte ens känner till det.

Jag har ett megafon från Gsx 1100 på min. Det enda som skiljer det mot Katana är att ljuddämparinfästningen inte stämmer.

Mvh

Matte
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top