Katana och GSX 1100-tråden

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Japp, Kawa har jag också för mej att det var. En GPZ 750 eller 1100. :)

Efter en del efterforskning sägs det följande

Humungus's lieutenant Wez drives an early 1980s model Suzuki GSX1000 motorbike in the film

Jag tycker fortfarande det ser ut som en gpz han kör men :va

EDIT: Fuck wikipedia :arsele

Wez
A Kawasaki Z-1 900 or 1000 (made up to look like a Suzuki Katana, 1100cc, 1981 model, which was new at the time)

Rätt ska va rätt :) Sorry om jag kapar er tråd :brinnerup :Bugar
 
Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Onsdag ut å rulla?

Hej Gubbar

Tar tag i detta redan idag måndag utifall någon skulle missa läsningen..
Hänger Ni på en sväng på onsdag om vädret är OK?

T.ex. en tur till Vaxholm å fika sedan till Sveavägen för att fylla ut skinnstället :D å snacka lite skit...

Toffelhjältar :död som inte får, kan informera kärringen att hon måste baka, vi får se vem vi väljer att våldgästa - håll kaffet varmt :mad:

VEM ÄR PÅ??
OK - Nisse Hult
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
På!!

Hej Gubbar

Tar tag i detta redan idag måndag utifall någon skulle missa läsningen..
Hänger Ni på en sväng på onsdag om vädret är OK?

T.ex. en tur till Vaxholm å fika sedan till Sveavägen för att fylla ut skinnstället :D å snacka lite skit...

Toffelhjältar :död som inte får, kan informera kärringen att hon måste baka, vi får se vem vi väljer att våldgästa - håll kaffet varmt :mad:

VEM ÄR PÅ??
OK - Nisse Hult

Henke är på !
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Ingen som kommer till MC-dagarna i Västervik ??
Bes. 82-an med 1327cc idag blankt papper som vanligt och bes.gubben bara log och sa att på denna hoj skitar man minsann inte ner sig.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tog en liten provtur nu i afton för att kolla lite småsaker. Vad jag noterade:

Motorn svettas rätt mycket olja från vevhusventilationen / ventilkåpan (i framkant). Borde nog fixa lite mer avluftning, dels för kopplingen och dels för ventilkåpan...

Sen har jag även märkt att hojen går väldigt varm. Efter att jag kom hem så brände jag mig rätt ordentligt på fingrarna när jag skulle känna lite lätt på generatorkåpan (bara för att få en liten fingervisning om tempen). Hojen går definitivt inte snålt så det är inte ett bränslerelaterat kyl-problem. Kanske jag helt enkelt inte har nog stor kylare i kombination med att jag inte installerat high-flow oljedrevet ännu? Eller gasar jag för mycket i värmen (20 grader cirkus)?

Och sist men kanske inte minst ett förgasar-relaterat bekymmer. På 1:an till 4:an matar det på utav bara h-e till hastigheter omkring och bra över 200km/h, men så fort jag petar i 5:an så känns den orkeslös och hur mycket jag än vrider på rullen så kommer det inget mer även om jag försiktigt smyger på gasen.

Att det skulle vara för litet huvudmunstycke tycker jag är uteslutet då jag har ett #150 och då den på alla andra växlar drar fullt ut ända till varvstopp (inte provat fullt ut på 4:an dock, E4:an är lång men jag är feg).

Noterade även knackande avgasventil på 1:ans cylinder, men det kan ha varit avgaspackningen också efter att jag var och bänkade.
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jaha.. Bara för att man fick ett ryck och kollade om det fanns besiktningstid i morgon så fanns det förstås.
Kollade igenom lite saker och tänkte åka i morgon och besikta..
Funkade det då?...
Självklart inte. Hojen går som en potta skit och jag ska gå igenom tändningen, tändkablar stift och om inte det funkar.. Riva isär förgasarna igen... f..k.......
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Onsdag

Väder prognos :mad: Regn. Lätt bris, 4 m/s från nord-nordost. 1,3 – 2,7 mm nedbörd.

Ställer nog in i kväll å tar en bira i garaget i stället....

/NH
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Fest eller ?

Väder prognos :mad: Regn. Lätt bris, 4 m/s från nord-nordost. 1,3 – 2,7 mm nedbörd.

Ställer nog in i kväll å tar en bira i garaget i stället...
/NH

Bira i garaget..har du fest eller ? Var bor ditt garage ?

Jag tog mig tid och ringde meterologen på jobbet...han körde med säkerhetsbälte , livrem , fallskärm och ....så det är tydligen väldigt osäkert. Men de är väl bara o va startklar ifall det klarnar upp !

Annars blir jag hemma o leker med min nya (beggade) svets.:tummenupp
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Bira i garaget..har du fest eller ? Var bor ditt garage ?

Jag tog mig tid och ringde meterologen på jobbet...han körde med säkerhetsbälte , livrem , fallskärm och ....så det är tydligen väldigt osäkert. Men de är väl bara o va startklar ifall det klarnar upp !

Annars blir jag hemma o leker med min nya (beggade) svets.:tummenupp

Hehe spar väl ölen tills det pissar ute, utifall det är skapligt vedur i kväll. Chrille ville gasa lite oxså å han måste ju rulla upp nästan fullt för att hänga på gamla Bettan :D så han blir nog nöjd :tummenupp

Måste ut och fixa gaffeln bums eftersom skärmen tar i nya kylaren...
Några repor ska även klaras av för att kontrollera om 135or räcker till i RS fuggarna ..

//NH
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Nu är det grymt nära att jag tar mina 38ór och åker ner till sjön och placerar dom på 10 meters djup.

Finns det någon vänlig själ som kan låna ut ett set rs/smottisar som ni vet funkar som dom ska.

Jag behöver bara skruva dit dom och starta hojen så hör jag om det är mina fuggar som bråkar med mig..

Ring i så fall på 0735-294517

Om detta skulle vara felet så är jag direkt spekulant på ett par förgasare. Helst RS40ór.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vaxholm

Allt på plats lirar!
Siktar väl på att dra till Vaxholm å vara på plats 20.00 väl mött!!!

//NH
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Ni glömmer väl inte att anmäla er till Kjula den 7-8/8 http://rodnkustom.se/ .
Jag tänker köra den 7/8.
Var i Malmö och körde i helgen, riktigt skoj (förutom en händelse på lördagsnatten). http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4864944&postcount=105

/Ingvar

Måste försöka komma väg till Kjula med min hoj, har förfasigen inte test kört den mer en ett par var på stan :mad:. Vet ju ej om den funkar bra när man drar på eller om det blev kattbajs av moddsen man har gjort i vintres.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Nu är det grymt nära att jag tar mina 38ór och åker ner till sjön och placerar dom på 10 meters djup.

Finns det någon vänlig själ som kan låna ut ett set rs/smottisar som ni vet funkar som dom ska.

Jag behöver bara skruva dit dom och starta hojen så hör jag om det är mina fuggar som bråkar med mig..

Ring i så fall på 0735-294517

Om detta skulle vara felet så är jag direkt spekulant på ett par förgasare. Helst RS40ór.

Tändninsproblem... been there done that:tummenupp Eller sälj skiten till mig så är du av med bördan:D

/U
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top