Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Soppa över allt

Startade upp 21.00. Startade direkt lät hyvsat allt lirarl

21.05 konstaterade läckage i en förgasare suck inser att jag lägger ner i kväll å fixar fuggarna i morgon i lugn å ro, de svarade inte på snabbt å mycket gas så det blir en stund med justeringar etc...

Hoppas Ni har kul på Bogge...

Vi ses någon annan kväll, vill inte missa nästa onsdag speciellt om det blir sammling vid brostugan. :banana

Nästa vecka kommer säkert Chrille med.. Jörgen var förbi i dag å la ned rejset när han såg soppan flöda...

Ha det//NH

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vars hittar jag ett 750-oljedrev billigast och enklast? Tänkt höra med lokala Suzuki handlaren men dom är på semester just nu.

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag funderar med blandade känslor och vet inte riktigt om det kommer bli realitet överhuvudtaget men jag funderar starkt på att sälja Katanan om jag får ett vettigt bud.

Jag har inga direkta behov av pengar och kommer därför inte skänka bort den heller.

Skälen till varför är ganska enkla.
Jag har åkt 4 mil i år och har helt enkelt inte haft tid och speciell inspiration till att köra mer.
Jag har ett annat bygge jag är sugen på att göra vilket leder till att jag inte kommer bli hojlös och bygga saker är bland det roligaste jag vet.

Katanans set up nu är för kortare svängar typ caféracerstuket men inget man ger sig iväg på längre turer med och det har jag mer och mer börjat känna som en nackdel.

Det var kul att gasa som en tok inne i stan för 20 år sen men tiderna förändras eller jag blivit mognare.

Hojen är inget för en vanlig amatör att gasa omkring med utan kräver kärlek och omvårdnad precis som alla gamla saker gör.

Kommer någon med ett vettigt bud på den som uppskattar all uppdatering som gjorts på den så finns det en stor chans att jag säljer.

För den som vill veta vad det är för något kan ni läsa min byggtråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205229

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Bilder

Kom förbi bara !

Hej Gubbar

Släng upp någon bild från igår nu man sitter fortfarande å deppar över att man missade kvällen...

//NH

PS Nu är fuggarna genomgångna och gammle Svarten brummar fin fint...
Tar en repa i kväll mot Skokloster för att testa accet..

Jag funderar med blandade känslor och vet inte riktigt om det kommer bli realitet överhuvudtaget men jag funderar starkt på att sälja Katanan om jag får ett vettigt bud.

Jag har inga direkta behov av pengar och kommer därför inte skänka bort den heller.

Skälen till varför är ganska enkla.
Jag har åkt 4 mil i år och har helt enkelt inte haft tid och speciell inspiration till att köra mer.
Jag har ett annat bygge jag är sugen på att göra vilket leder till att jag inte kommer bli hojlös och bygga saker är bland det roligaste jag vet.

Katanans set up nu är för kortare svängar typ caféracerstuket men inget man ger sig iväg på längre turer med och det har jag mer och mer börjat känna som en nackdel.

Det var kul att gasa som en tok inne i stan för 20 år sen men tiderna förändras eller jag blivit mognare.

Hojen är inget för en vanlig amatör att gasa omkring med utan kräver kärlek och omvårdnad precis som alla gamla saker gör.

Kommer någon med ett vettigt bud på den som uppskattar all uppdatering som gjorts på den så finns det en stor chans att jag säljer.

För den som vill veta vad det är för något kan ni läsa min byggtråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205229

Tokfan!

Ställ den längst inne i garaget under ett skynke ett par 3- 4 år, du ångrar dig inte när du rullar ut den igen...
Tro mig jag vet!!

27år med samma Harris :tummenupp - sälja den NO WAY

//NH

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej Gubbar

Släng upp någon bild från igår nu man sitter fortfarande å deppar över att man missade kvällen...

//NH

PS Nu är fuggarna genomgångna och gammle Svarten brummar fin fint...
Tar en repa i kväll mot Skokloster för att testa accet..

Tokfan!

Ställ den längst inne i garaget under ett skynke ett par 3- 4 år, du ångrar dig inte när du rullar ut den igen...
Tro mig jag vet!!

27år med samma Harris :tummenupp - sälja den NO WAY

//NH

Kan skvallra lite.
Var förbi donken och stod och väntade. Sedan dök Katana org, Huge747och burnadanne äntligen upp. Många som kollade på de fina cyklarna.

Själv hade jag inte sett burnadannes hoj förut, riktigt läcker. Snygg turboinstallation tycker jag. Hotrod hela hojen!

Last edited:

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Nån som vet var jag kan beställa låsclips till förgasarnålen? (rs 32)
braigasen har, men ingen postorder.
Här i kalmar är finns inte suzukihandlare. (ska f..n öppna en egen)
Eller om det är nån i kalmartrakten som har nåt liggandes.

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...

Borde väl passa med vilket clips som helst som härstammar från en förgasarnål eller? Not exactly rocketsciense as they say:tummenupp

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Kan skvallra lite.
Var förbi donken och stod och väntade. Sedan dök Katana org, Huge747och burnadanne äntligen upp. Många som kollade på de fina cyklarna.

Själv hade jag inte sett burnadannes hoj förut, riktigt läcker. Snygg turboinstallation tycker jag. Hotrod hela hojen!

Suck nu blev man ännu mera avis...
Regnet hänger i luften grillen är på här, snart käk bidde en liten repa för att testa draget helt OK verkar lira som den ska.. Ingen puts men goa grejer hehe.. jäkla platter i 36orna trodde först ventilerna tog i :va
Men allt är OK...

Ser fram emot att se Er igen å ta några kort eftersom ingen jäkel orkar lägga upp några roliga bilder :mad:

Nu ska vi Gasa..

Ha det//NH

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hej Gubbar

//NH

Blev 2 ute i Waxholm inga mästerverk direkt, men ett litet minne iaf;) Borde givetvis tänkt till inne vid Donken. För där stod dom snyggt uppradade utanför entrén!
/U

Bifogat

• DSC00090.jpg
    DSC00090.jpg
    237.7 KB · Visningar: 85
  • DSC00091.jpg
    DSC00091.jpg
    248.8 KB · Visningar: 88

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Borde väl passa med vilket clips som helst som härstammar från en förgasarnål eller? Not exactly rocketsciense as they say:tummenupp

Dom är så gnälliga på mc-firmorna här i kalmar:
"nä,det har vi inte,jasså det är mikuni ,vi har bara till keihin"
= vi vill inte hjälpa dig!
Gjorde en av en taggig bricka,men då vill inte nålen linjera riktigt.

Blev 2 ute i Waxholm inga mästerverk direkt, men ett litet minne iaf;) Borde givetvis tänkt till inne vid Donken. För där stod dom snyggt uppradade utanför entrén!
/U

Goa bilder!
Ser att dom säljer riktig färg bakom också!(jobbskada)

Last edited:

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin

Ring honom, han skickar.

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Backspeglar..

/U

Efter påtryckningar har jag nu införskaffat backspeglar av samma typ som Ingvar , KatanaOrg och BurnaDanne har...

Får jag stå bredvid er nu ?

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
styrlås

Fannnnn, lyckats göra av med hojnycklarna. någon som vet hur man blir kvitt styrlåset? Har extranycklar men inte för styrlåset tyvärr.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Usch vad ni brummar därhemma, en annan har spenderat en vecka på västkusten med gassande sol och badande. Nu är jag på Vinö norr om Västervik för ytterligare ett antal dagar av stekande och sköljning i fesljummen östersjö... känner lite lätt abstinens efter ett gashandtag ! :gnissla

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0