RPM lover skrev:
Kanon kört av Gradin men hörde du vad som hände sen ??
Gradin kommer att berätta tror jag.
Idag är det svart banderoll som gäller. Hade tyst minut igår i garaget.
På femte repan igår hände det. Efter 300m kändes det som varvstoppet gick in. Tittade på varvräknarn och den stog på 9000. Tänkte genast va fan?!
Kände att den gick sämre o sämre så jag stängde av den genast. Sedan gick inte motorn runt. Bevarade det värsta...
Senare på kvällen rev jag motorn. Fy fan vilken soppa..
2:ans cylinder:
2 vipparmar av, 4 ventiler kass, förbränningsutrymmet ser ut som fan, tändstiftet går inte att lossa, ser det inte ens inifrån. Kolven halvt borta, stooort hål m.m. Ser ungefär ut som man har skjutit väldigt mycket lustgas i 2:ans cylinder!
Såg sen att det var märken i alla kolvar från insugsventilerna. En eller båda insugsventilerna har gått av och legat och gosat runt. Troligtvis felinställt kam, men jag vet att jag ställde dom på 109/110. Kollade 3 ggr.
Hade 1mm squish. Kamdreven hade inte rört på sig. Kamkedjan var spänd.
Nu blir det till att samla kraft inför säsongen 2005. Då jävlar...
Kul iallafall att man fick på bra tider på dom få repor man fick igår.
1.610/60 ft 6.551/201 10.25/402 speed 207 km/h
Blev en 3:e plats, så man fick en pokal att lägga allt järnskrot som hade blåst ut i avvgassystemet.